عصر کرد

آخرين مطالب

افزایش ورود دانش آموزان به رشته ادبیات و علوم انسانی فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصرکرد- عباس سلطانیان، امروز در برنامه گردهمایی کشوری سرگروه‌های علوم اجتماعی که با حضور مولفان کتب جامعه شناسی و تفکر و سواد رسانه‌ای سال تحصیلی 97-98 و سرگروه‌های درسی علوم اجتماعی در سالن اجتماعات اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر حوزه متوسطه استان رشد آموزشی مطلوبی داشته است.

وی افزود: با ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همه معاونت‌های حوزه ستادی برای اجرایی شدن مفاد سند، نسبت به تهیه و تدوین زیرنظام‌ها اقدام کرده و برای اجرایی کردن آن تکالیفی بر عهده گرفتند که تغییر ساختار آموزشی نقطه شروع اجرای سند تحول بنیادین بود.

سلطانیان با بیان اینکه تغییر ساختار آموزشی از سال‌های 91 و 92 با ایجاد پایه ششم در دوره ابتدایی آغازشد، عنوان کرد: بعد از هفت سال با ایجاد پایه دوازدهم و سه ساله شدن هنرستان‌ها، ساختار جدید نظام آموزشی به طور کامل شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 23 هدف عملیاتی گنجانده شده است، اعلام کرد: برای رسیدن به این اهداف 131 راهکار در نظر گرفته شده و وزارت آموزش و پرورش براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و تکالیف مندرج در برنامه ششم توسعه باید نسبت به اجرایی شدن سند تحول بنیادین اقدامات اساسی انجام دهد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای تحقق سند تحول بنیادین، شش زیر نظام در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی عالمانه و استفاده از امکانات و بسیج نیروها در اجرایی شدن سند بسیار مهم است.

وی رسالت و ماموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه را نظارت بر فرآیند آموزشی و برنامه ریزی و تلاش برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دانست و گفت: در این راستا گروه‌های آموزشی متوسطه نقش مهمی برعهده دارند.

سلطانیان از فعالیت 20 دبیرخانه درسی در سطح کشور در حوزه متوسطه نظری خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تعامل مستمر با سازمان پژوهش و دفتر تالیف کتب درسی نسبت به رفع مشکلات و ارتقاء کیفیت دروس و محتوای کتب درسی اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود آشنایی و اشراف سرگروهای آموزشی بر برنامه درسی ملی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: آشنایی با رویکرد و جهت گیری برنامه درسی ملی موجب حرکت در مسیر تحقق اهداف برنامه درسی می شود.

وی در ادامه بر مطالعه مبانی برنامه درسی ملی تاکید کرد و افزود: در اجرای راهکار 5-5 سند تحول و برنامه درسی ملی، دستورالعمل برنامه ویژه مدرسه برای اجرا در شش پایه تحصیلی به مدارس دوره ابتدایی و دوره اول ابلاغ شد.

سلطانیان گفت: در این برنامه وظیفه تدوین، اجرا و ارزشیابی 2 ساعت از برنامه درسی در پایه‌های چهارم تا نهم در اختیار مدارس قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به وضعیت رشته ادبیات و علوم انسانی از لحاظ کمی و کیفی، از تحصیل یک میلیون و 713 هزار و 872 دانش آموز در شاخه متوسطه نظری در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد دانش آموز، 689 هزار و 743 نفر در رشته ادبیات و علوم انسانی یعنی حدود 40 درصد مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ورود دانش آموزان دوره متوسطه نظری در رشته ادبیات و علوم انسانی افزایش پیدا کرده است، گفت: حدود 43 درصد دانش آموزان پایه دهم، 42 درصد دانش آموزان پایه یازدهم و 34 درصد دانش آموزان پایه داوزدهم در این رشته تحصیل می کنند.

سلطانیان در بخش پایانی سخنان خود به بیان انتظارات معاونت متوسطه نظری از سرگروه های آموزشی درس علوم اجتماعی پرداخت و با بیان اینکه دبیرخانه علوم اجتماعی از دبیرخانه های فعال در سطح کشور است؛ تلاش و برنامه ریزی برای ارتقای سطح آموزش در دروس علوم اجتماعی را یکی از مهمترین وظایف سرگروه‌های درسی عنوان کرد.

برنامه ریزی برای آشنایی دبیران علوم اجتماعی و آموزش برنامه درسی ملی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی، نقد و بررسی دقیق کتب درسی و کمک به دفتر تالیف برای پربار کردن کتب، ارتباط دائمی دبیرخانه با مولفین کتب درسی، ایجاد تعامل دوسویه با دبیران، دریافت تجربیات برتر دبیران علوم اجتماعی، تهیه بانک سوالات بویژه پایه دوازدهم، و تحلیل نیروی انسانی و تحلیل سوالاتامتحانی از دیگر انتظارت مهم مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از سرگروهای درس علوم اجتماعی بود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/77847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم

آلومینیوم - پرسپولیس؛ زمانی برای انتقام

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا؛ علیرضا فغانی

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود

آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم

فال انبیا فردا جمعه 7 اردیبهشت 1403

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

یک سفر خبری خوشمزه!

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند