عصر کرد

آخرين مطالب

باز تعریف ظرفیت‌های گردشگری کردستان با کمک نوآوران و فناوران امکان پذیر است اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین -  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بازتعریف ظرفیت های گردشگری کردستان لازمه تعیین سهم استان از گردشگری داخلی و خارجی کشور با کمک نوآوران و فناوران امکان پذیر است.
  حسین فیروزی در افتتاحیه رویداد دورخیز نوآورانه گردشگری اظهار کرد: ایده‌های نوآورانه و خلاقانه فناوران اطلاعات به توسعه صنعت گردشگری استان کمک خواهد کرد.
وی ناشناخته ماندن گردشگری کردستان در سطح جهان را خلا گردشگری استان اعلام کرد و افزود: تاکنون گردشگری استان را در حد خود تعریف نکرده‌ایم و با توجه به در اختیار بودن فناوری اطلاعات اگر نتوانیم مظاهر فرهنگی هنری و جلوه های ناب بصری استان را به دنیا بشناسانیم کوتاهی کرده‌ایم.
فیروزی با اشاره به اینکه گردشگری امروزه در دنیا مورد توجه است، اضافه کرد: با توجه به رویدادهای مختلف از جمله پیرشالیار، نوروز و مراسم های دیگر در کردستان، تولید محتوا در حوزه گردشگری رویداد می‌تواند موجب جذب گردشگر شود.
وی یادآور شد: جشن های نوروز در کردستان با روح، جان و ذهن مردم آمیخته شده و امسال بنا داریم به عنوان بخشی از دولت، در کنار مردم جشن های پرشور و متفاوتی برگزار کنیم که با کمک شما می‌تواند گردشگران را جذب و موجب رونق گردشگری استان باشند.
معاون استاندار کردستان باز تعریف ظرفیت های گردشگری استان را لازمه تعیین سهم آن از گردشگری داخلی و خارجی کشور اعلام کرد و افزود: این کار ذهن خلاق و پویا و نوآور می‌خواهند و با کمک نوآوران و فناوران امکان پذیر است.
فیروزی تاکید کرد: باید با روش‌های جدید از امکانات قدیمی استفاده و آنها را به ان اشتغال و ثروت تبدیل کنیم و این کار از رویدادها و دورخیزهای نوآورانه شروع می شود.
فیروزی با اشاره بر لزوم بازتعریف گردشگری استان زیبا و گردشگرپذیر کردستان گفت: بسیاری از هموطنان هنوز تصویری از کردستان دهه ٦٠ دارند که باید با تولید محتوا و بازتعریف صحیح،این تصویر مخدوش و تاریخ مصرف گذشته را از ذهن هموطنان پاک کنیم و امیدوارم ایده های شما به توسعه صنعت گردشگری استان کمک کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این آیین اشاره به اینکه شناسایی معضلات و مشکلات صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی از دغدغه های اصلی این اداره کل است گفت: برگزاری این سمینار می تواند گامی مثبت در جهت توسعه هرچه بیشتر گردشگری و صنایع دستی استان باشد.
سیدمحسن علوی با اعلام حمایت از ایده های جدید در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، اظهار کرد: سه ایده طی این سمینار تخصصی بعنوان ایده های برتر انتخاب می شود و اقدامات لازم برای تجاری سازی و راه اندازی کسب کار جدید از این ایده ها انجام می گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه توسعه گردشگری و صنایع دستی با استفاده از ایده های جدید در کشورهای پیشرفته برنامه های مهم سازما میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و کردستان با داشتن جوانان خلاق،علاقه مند و پر تلاش می تواند در زمینه صنعت گردشگری و صنایع دستی پیشرفت کند.
به گزارش ایرنا، اجرای دورخیز نوآورانه در کردستان در راستای اجرای طرح تکاپو با تمرکز بر ارزش زنجیره صنعت گردشگری و 2 حوزه کلیدی میراث فرهنگی و صنایع دستی از جدیدترین طرح ها در استان کردستان است.
دورخیز نوآورانه کردستان با هدف انتقال تجربه و بحث و تبادل نظر سیاستمداران، سرمایه‌گذاران و مدیران ارشد مراکز فعال در خلق اکوسیستم نوآوری گردشگری تشکیل شده تا بتواند از کسب و کار‌های ارزش‌آفرین و نوآور و همچنین شکل گیری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی در راستای حل درست مسائل حمایت موثری داشته باشد.
دورخیز نوآورانه با شعار جهش به افق 1404 توسعه ایران، فرصتی است که در آن چالش ها و مسائل سازمان ها، کسب و کارها و صنایع مختلف، در چارچوب محورهای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مطرح شده با هدف جهت دهی ایده های نوآورانه جوانان و دانشجوبان و کارآفرینان، به صورت جمعی به حل این چالش ها پرداخت.
ایران در سال 2020 میلیادی (1400 – 1399 شمسی) در آمد 100 هزار میلیارد تومان تجارت ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را هدف گذاری کرده و استان کردستان نیز در قالب طرح تکاپو به دنبال کسب 2 درصدی این چشم انداز است.
دولت با طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در محورهای مختلف با استفاده از ظرفیت های بومی کشور و بکارگیری تجارب سازمان های بین المللی، به دنبال ارائه برنامه منسجمی برای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
گردشگری، IT و ICT و توریسم سلامت از جمله رسته های مختلف طرح تکاپو برای توسعه سیستم کسب و کار معطوف به اشتغال پایدار بوده و استان کردستان از بهمن 1394 به عنوان الگوی کشوری در رسته ICT انتخاب شده است.
دولت با طرح تکاپو در کردستان بدنبال ایجاد زیرساخت ها و فراهم آوری سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد 6 هزار شغل مستقیم و بیش از 18 هزار شغل غیر مستقیم در بخش های IT و ICT است.
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/16396/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری