عصر کرد - ورزش 3 /شبکههای اجتماعی این روزها به جزئی مهم از زندگی انسانی تبدیل شدهاند. دنیای ورزش و فوتبال هم از تاثیر روز به روز در حال افزایش شبکههای اجتماعی مصون نیست.
درحالیکه احتمالا گمان میکنید تاثیر شبکههای اجتماعی بر فوتبال به واکنش ستارهها و هوادارانشان در پلتفرمهای مختلف مثل اینستاگرام و توییتر خلاصه میشود باید بگوییم که حالا کار از این حرفها گذشته است. دامنه حضور سوشیال مدیا در فوتبال به حدی گسترش یافته که کم کم شاهد تولد باشگاههای فوتبالی هستیم که از دل این شبکههای اجتماعی متولد شدهاند.
کارمایکل، بنیانگذار باشگاه در این باره گفت:" ما در هر کدام از لیگهایی که حضور داشتیم تیمی کاملا متعارف بودیم. بودجه ما هیچوقت بیشترین بودجه در لیگها نبوده و حریفان ما نمیتوانند از این نظر به هشتگ یونایتد خرده بگیرند. ما سه بار صعود کردهایم و در همه فصلها یا در میانه جدول یا در بالای جدول حضور داشتیم. ما با استفاده از تعداد دنبالکنندههای باشگاه در شبکههای اجتماعی به روشهای درست درآمدسازی کردیم و با استفاده از محبوبیتمان در اینترنت موفق شدیم بازیکنهای خوبی جذب کنیم. راز موفقیت ما این بوده است. رقبای ما فکر میکنند هشتگ یونایتد کل لیگ را خریده ولی این دروغ محض است. آنها فکر میکنند یوتیوب برای ما گنج قارون بوده ولی فراموش میکنند که بزرگی عملیات تجاری ما باعث شده هزینههایی وحشتناک هم داشته باشیم. در واقع ما با استفاده از هنر مدیریت و جاذبه سوشیال مدیا موفق شدهایم".
سه صعود در عرض پنج سال نشان میدهد هشتگ یونایتد این قابلیت را دارد که در سالهای آینده صعودهای بیشتری را هم تجربه کند. شاید دور نباشد روزی که برای اولین بار باشگاهی متولد شده در سوشیال مدیا را در لیگ برتر جزیره ببینیم. فضای مجازی در حال تغییر دادن چهره دنیایی است که میشناسیم، باید سعی کنیم با این واقعیت کنار بیاییم.
http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/813116/هشتگ-یونایتد؛-حمله-فضای-مجازی-به-فوتبال-واقعی!