عصر کرد

آخرين مطالب

تنور داغ رقابت انتخاباتی 4 کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها اجتماعی و فرهنگی

تنور داغ رقابت انتخاباتی 4 کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  بزرگنمايي:

عصر کرد - بعد از تصویب قانون اساسی و تأیید آن در همه پرسی سال 1358، تکمیل ساختار سیاسی کشور با برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس که از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بوده در دستور کار قرار گرفت و انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در 24 اسفند همان سال برگزار شد و از آن زمان تاکنون دوازده دوره آن برگزار شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
در برخی از این دوره‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌دلیل عدم کسب 20 درصد از مجموع آرا توسط فرد منتخب در مرحله اول، به دور دوم کشیده شده است که نمونه آن انتخابات 11 اسفند ماه 1402 در برخی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور بود.
یکی از این حوزه‌های که انتخابات مجلس شورای اسلامی در آن به دور دوم کشیده شد حوزه انتخابیه شهر کرمانشاه است.
استان کرمانشاه با دارا بودن 14 شهرستان تابعه جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر در را خود جای داده است و هشت کرسی سبز رنگ مجلس شورای اسلامی نمایندگی این جمعیت را عهده دار است. این هشت کرسی در گستره 6 حوزه انتخاباتی این استان تقسیم شده که سهم حوزه شهرستان کرمانشاه 3 کرسی و مابقی از هر حوزه یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.
انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی اسفند سال 1402 در حوزه‌های انتخاباتی استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که از 6 حوزه تکلیف پنج حوزه انتخابیه مشخص و نمایندگان منتخب مردم در این حوزه‌ها به بهارستان راه یافتند و در تنها حوزه باقی مانده یعنی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که شامل شهر کرمانشاه، بخش مرکزی، سر فیروزآباد، ماهیدشت و کوزران می‌شود، تنها تکلیف یک کرسی مشخص شد و رقابت برای تصاحب 2 کرسی باقی مانده به دور دوم کشیده شد.
انتخابات دور نخست مجلس در کرمانشاه
در دور اول این انتخابات از مجموعه 243 هزار و 745 رأی مأخوذه محمد رشیدی با کسب حد نصاب آرا به تعداد 61 هزار و 58 رأی برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیماً به بهارستان راه یافت و دیگر کاندیداها به ترتیب بیشترین آرا کسب شده؛ عبدالرضا مصری با 47 هزار و 671 رأی، فضل الله رنجبر با 34 هزار و 138 رأی، جهانبخش امینی با 31 هزار و 782 رأی و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب 29 هزار و 986 رأی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه به دور دوم راه یافتند تا تکلیف 2 کرسی باقی مانده از بین این چهار نفر مشخص شود.
تعیین زمان برگزاری دور دوم انتخابات بر اساس قانون بر عهده وزارت کشور است که با هماهنگی شورای نگهبان زمان انجام مرحله دوم انتخابات را ظرف مدت یک‌ماه پس از اعلام نتیجه مرحله اول و تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، تعیین و اعلام می‌کند. بر این اساس با اعلام زمان برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه همزمان با حوزه‌های راه یافته به دور دوم در سراسر کشور در 21 اردیبهشت ماه سال 1403، فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداهای راه یافته به دور دوم کم کم ساماندهی و شکل گرفت تا با آغاز رسمی این فعالیت‌ها از 13 اردیبهشت ماه مصادف با بامداد پنجشنبه هفته گذشته شکل پُر رنگ‌تری به خود بگیرد.

عصر کرد

با گذشت چهار روز از زمان رسمی آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به دور دوم، چهره شهر کرمانشاه با آذین‌بندی به بنرها و پوسترها انتخاباتی شده و حتی با وجود بارش‌های سیل‌آسا شور و شوقی فراتر از آنچه انتظار بود فضای این حوزه انتخاباتی را در بر گرفته است.
این چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم با راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی در معبر اصلی شهر کرمانشاه معرفی خود و برنامه‌هایشان را در معرض دید مردم قرار داده و با حضور در میان هواداران خود در ستادها و محافل انتخاباتی به‌صورت چهره به چهره برنامه‌هایشان را برای رفع مشکلات و معضلات همشهریان‌شان تشریح می‌کنند.
در کنار این فضا، تبلیغات در فضای مجازی از جمله پیام رسان‌های گروهی بر داغی تنور رقابت انتخاباتی این چهار کاندیدا افزوده و به فضای انتخاباتی را رنگ و بویی دیگر داده است تا سرانجام با پایان این رقابت و برگزاری یک انتخابات پر شور در 21 اردیبهشت ماه سال 1403، پرونده برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه بسته شود.
رصد دقیق رفتار تبلیغاتی کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به آغاز تبلیغات رسمی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با دقت همه رفتارهای تبلیغاتی چهار کاندیدای این حوزه مورد رصد قرار می‌گیرد.

عصر کرد

حجت الاسلام و المسلمین محسن مفید اظهار کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات همه رفتارهای تبلیغاتی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود.
وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه بی‌اخلاقی و جرمی که ناقص صلاحیت کاندیداها باشد پرونده جرم انگاری تشکیل شده و پرونده آن کاندیدا به شعبه خاص جرایم انتخاباتی استان کرمانشاه ارجاع داده می‌شود.
فرآیند رأی‌گیری در کرمانشاه الکترونیکی است
فرماندار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان تنها 2 نفر به بهارستان راه می‌یابند، گفت: تبلیغات رسمی این دوره از انتخابات از بامداد پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.
محمدرضا آمویی اظهار کرد: این تبلیغات رأس ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مصادف با 20 اردیبهشت ماه یعنی 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات پایان می‌یابد.
وی با اشاره به تعداد شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه، افزود: تعداد 645 شعبه اخذ رأی شامل 545 شعبه شهری و 100 شعبه روستایی برای دور دوم انتخابات در نظر گرفته شده است.

عصر کرد

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه این انتخابات در هشت حوزه انتخاباتی کشور به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور فرآیند برگزاری انتخابات در دور دوم این انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه کاملاً الکترونیکی است و شهروندان به راحتی می‌توانند رأی خود را ثبت کنند.
آمویی با اشاره به اسامی کاندیداهای راه یافته به دور دوم، خاطر نشان کرد: کد انتخاباتی برای این چهار کاندیدا به ترتیب حروف الفبا جهانبخش امینی کد 11، ابراهیم رحیمی زنگنه کد 22، فضل الله رنجبر کد 33 و عبدالرضا مصری کد 44 در نظر گرفته شده است.
وی با قدردانی از مردم متعهد و ولایتمدار کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد که در این دوره نیز شاهد مشارکت حداکثری و حضور پر شور و شعور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.
کد خبر 6097637

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/827490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اما و اگرهای نمایشگاه کتاب که نباید مقهور اعداد و ارقامش بود!

پاس گل تماشایی طارمی در آخرین بازی لیگ پرتغال از زاویه پشت دروازه

شافعی: خدابنده‌لو از قوطی بیرون بیا!

ستارگان فوتسال بانوان ایران و رویای حضور در جام‌جهانی

تاریخ‌سازی گواردیولا یا معجزه‌ای برای آرسنال!؟

تست مثبت شجاع برای ادامه فصل

ستاره لیورپول در اروپا می‌ماند

برخى از جذاب‌ترین خوشحالى‌هاى یورگن کلوپ در لیورپول

پوست خربزه زیر پای سیلوستری؛ استخوانی در گلوی UWW

مامه تیام در آستانه آزادی از تیم ترکیه‌ای

خدا می داند داور چطور این صحنه را به نفع استقلال گرفت | 10سال است پرسپولیس با نابرابری‌ها می‌جنگد

سکوت در مسئله غزه شعله های آتش را به بلاد اسلامی خواهد کشاند

پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) بر بالین بیماران بیمارستان کنگاور

لزوم تسهیل‌گری برای ایفای نقش مردم در اقتصاد

تعطیلی شنبه با کدام پیوست فرهنگی یا اقتصادی توجیه شده است؟

تحقق شعار سال با رشد تولیدات محصولات دانش بنیان

فاز جدید جنگ تعرفه‌ای

بهره برداری از بهسازی فرودگاه کرمانشاه در نیمه نخست سال

بازداشت مامور قلابی در حین مزاحمت در تهران

آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم صادر کرد

دیدار فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با دو خانواده شهید کرمانشاهی

108 دانش‌آموز معلول بیجاری مهمان امام رضا(ع) شدند

مرا خود با تو چیزی در میان است

رقابت استقلالی‌های سپاهان در حد تیم ملی

خطر فروپاشی بیخ گوش پدیده لیگ

مصدومیت بدموقع پاولوویچ علیه لیست آلمان

کلینزمن: آلمان کاندیدای قهرمانی یورو است

احساسی‌ترین کنفرانس خبری ژابی آلونسو!

ملی‌پوش دوومیدانی رکورد وزیر سابق ورزش را شکست

پاشازاده: تقابل الهامی و نکونام جذاب خواهد بود

ستارگان خوزستان راهی دبی خواهند شد

دیدار محبوب کی‌روش و جدا افتاده از کارلوس!

عبدی: 10 سال است پرسپولیس با نابرابری‌ها می‌جنگد

عکس/ بز وحشی در منطقه حفاظت‌شده قروه بر اثر خوردن پلاستیک تلف شد!

شرکت گاز مازندران از سازمان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

نشست فرمانده مرکز بسیج بنیاد شهید کشور با خادمین شهدای کرمانشاه

لبخند یاسین به آینده پرسپولیس (عکس)

تونل قهرمانی برای بازیکنان اسپورتینگ پرتغال

توهین به ستاره انگلیسی؛ داور بازی را متوقف کرد!

گواردیولا: بله، در سیتی می‌مانم

رئیسی‌کیا: در اساسنامه جدید، ارکان قضایی معرفی نشدند!

عملکرد کمیته اخلاق در پرونده‌های فساد در فوتبال

لورکوزن، پادشاه لحظات آخر؛ با گل‌های دیرهنگام، بدون شکست قهرمان شدند!

مراسم باشکوه خداحافظی هواداران دورتموند برای مارکو رویس

پاس گل طارمی و گل اول پورتو به براگا

خلاصه بازی براگا 0 - پورتو 1

پایان یک سفر پرافتخار؛ کلوپ با قدم‌هایی سنگین از زمین تمرین آنفیلد خارج شد

افسانه‌ای شکست‌ناپذیر؛ ژابی آلونسو در برابر هر چالشی پیروز می‌شود!

حضور آلونسو در بین تماشاگران لورکوزن و بالا بردن جام در کنار آن‌ها

توپچی‌ها آماده جشن قهرمانی؛ آماده سازی سکوی قهرمانی لیگ برتر در ورزشگاه امارات