عصر کرد

آخرين مطالب

برگزاری مسابقات کشوری قرآن در سنندج فرهنگی

برگزاری مسابقات کشوری قرآن در سنندج
  بزرگنمايي:

عصر کرد - بزرگترین رویداد قرآنی با حضور 280 برگزیده کشوری در سنندج در حال برگزاری است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» از صبح امروز با حضور 280 برگزیده کشوری، داوران و قاریان برجسته کشور و مسئولان استان کردستان در این شهر آغاز و تا فردا شب ادامه دارد.
این رقابت‌ها در بخش برادران در سه راه شالمان، اردوگاه شهید سلیمان خاطر و در بخش خواهران در باشگاه فرهنگیان این شهر که مشهور به شهر مسجد و مناره‌ها است، در حال برگزاری و از برنامه‌های ویژه این رویداد ملی برگزاری محفل قرآنی در مسجد جامع سنندج باحضور قاریان کشوری و استانی بوده که عصر امروز برگزار می‌شود.
ترویج و گسترش قرآن مبنای برنامه‌های فرهنگی است
مهدی مقدم با قدردانی از دست‌اندرکاران این مراسم، به روند برگزاری اشاره کرد و اظهار داشت: سه هزار و 500 کانون فرهنگی هنری ستاد مساجد در این مسابقات درگیر و از تمام استان‌ها در این دوره مشارکت کرده‌اند. 
وی با تقدیر از میزبانان این رویداد قرآنی گفت: برگزاری این رویداد قرآنی با همکاری ادارات مختلفی از جمله آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صدا و سیما و شهرداری در این شهر در حال برگزاری است و این بیانگر خدمت به قرآن و همکاری با مساجد است. 
معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه 18 هزار نفر در این مسابقات ثبت‌نام و از این تعداد 240 نفر از بخش استانی به مرحله کشوری راه یافتند، خاطرنشان کرد: سه هزار و 500 کانون فرهنگی هنری ستاد مساجد در این مسابقات درگیر بودند و از تمام استان‌ها در این دوره شرکت کرده‌اند.
وی حضور داوران در این جشنواره قرآنی را پررنگ ارزیابی کرد و افزود: در مرحله استانی 250 داور به داوری این مسابقات پرداختند و در مرحله کشوری نیز 25 داور کار داوری این مسابقات را بر عهده دارند. 
مقدم با بیان اینکه کردستان مرکز فرهنگ و هنر است، یادآورشد: امیدواریم در این دو روز شاهد درخشش قرآنیان باشیم کما اینکه ترویج و گسترش قرآن مبنای برنامه‌های فرهنگی این حوزه است.
مسابقات قرآنی در بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود
استاد علی‌اکبر حنیفی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم اظهار کرد: راه حل تقویت برنامه‌های فرهنگی، توسعه فعالیت‌های قرآنی در تمام زمینه‌ها است و ستاد کانون‌های مساجد در این راستا باید تلاش کند. 
وی با اشاره به شرکت 18 هزار نفر در این دوره از مسابقات، گفت: از بین 3 هزار و 500 کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، قرآنیان و نخبگان قرآنی پرورش یافته‌اند، که امروز می‌توان به عنوان ربانیون قرآنی از آنان یاد کرد.
قاری پیشکسوت و داور بین‌المللی قرآن کریم به جایگاه و ارزش قرآن اشاره کرد و افزود: باید به قرآن پیمان ببندیم که هرگز قرآن را ترک نمی‌کنیم و روزی بر شما نگذرد که ارتباط با قرآن را قطع کنید. 
حنیفی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پررنگ کردن نقش و کارکرد مساجد تأثیرگذار هستند، تأکید کرد: باید فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور فعال‌تر برگزار شود. شرط موفقیت در مسابقات مدهامتان چه در زمینه حفظ و چه در زمینه قرآئت کیفیت است و باید با کیفیت بالا کار قرآن را پیش برد.
وحدت در کردستان یک راهبرد است نه تاکتیک
علی اصغر دریایی ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: شرکت‌کنندگان این رویداد قرآنی در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ قرآن و اذان به رقابت می‌پردازند.
وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم باید در زندگی همه اقشار جامعه جاری و نقش‌آفرینی این کتاب الهی باید در زندگی همه مشهود باشد، گفت: راه رهایی از مشکلات کنونی ترویج قرآن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: امروز روایتی که از کردستان هست روایتی متفاوت و زیبا و قشنگ از حضور آحادی مردمی در برنامه‌های فرهنگی و هنری است و این حضور مردم را در برنامه‌هایی از جمله مراسم «امت وحدت»، «تجمع دف نوازان» و «استقبال مردم از رییس جمهور در سنندج» دیدید. 
وی افزود: باید در اربعین بدنبال ریشه حضور مردم این استان گشت چرا که کردستان دو سال است به‌عنوان محل تردد زائران اربعین حسینی بوده و در مواکب اربعین برادران شیعه و سنی در کنار هم به زوار حسینی خدمت می‌کنند و این بیانگر محبت کردستانی‌ها به اهل بیت(ع) است. 
دریایی بیان کرد: ارادت مردم کردستان در اشعار بزرگان اهل سنت از جمله شیخ رضای طالبانی، امام شافعی و سایر بزرگان به وضوح دیده می‌شود و این مهم پیام بزرگ را به کشور مخابره می‌کند که وحدت کردستان یک راهبرد است نه یک تاکتیک. 
وی با تقدیر از اعتماد ستاد کانون‌های مساجد کل کشور به استان کردستان که میزبانی این رویداد ملی را به شهر سنندج واگذار کردند، گفت: اداراتی از جمله آموزش و پرورش و ستاد کانون‌های مساجد استان کردستان نیز در برگزاری رویداد ملی مدهامتان تلاش و همکاری داشته‌اند که جای تقدیر دارد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه «تربیت و حفظ بنیان خانواده» دو برنامه اولویت‌دار ارشاد در برنامه‌های فرهنگی است، عنوان کرد: امروز تربیت حفاظ از کارهای زمین مانده است که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید ویژه داشته و باید به صورت جدی روی آن برنامه‌ریزی کنیم. 
وی از تربیت مشاور و تربیت کنشگر به عنوان برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد و گفت: بزودی با کمک دانشگاهیان تربیت مشاور را برای خدمت به افراد جامعه خواهیم داشت و کنشگرانی را در حوزه‌های جمعیت و جوانی و عفاف و حجاب در استان شاهد خواهیم بود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: در کنار این برنامه‌های فرهنگی کار فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات مدهامتان را برای ایجاد رقابت قرآنیان در دستور کار قرار دادیم چرا که جوان امروز بیش از همه نیازمند یادگیری قرآن کریم هستند و قرآن کریم می‌تواند مانع تزلزل در اعتقادات باشد. 
وی خواستار خارج شدن محجوریت قرآن کریم شد و گفت: باید قرآن کریم به زندگی ما برگردد و در زندگی نقش‌آفرینی کند. 
دریایی ابراز داشت: امروز همه ما مدیون شهدا به ویژه شهدای کردستان هستیم و امروز اگر در امنیت زندگی می‌کنیم مدیون خون شهدایی هستیم که مظلومانه به شادت رسیدند. امروز در شهر غزه در کوچه پس کوچه‌های غزه شاهد نسل‌کشی و کشتار مردم هستیم، بنابراین باید قدردان امنیت این مرز و بوم باشیم.
کشف استعدادهای قرآنی
بهزاد کیامهر، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در این آئین با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان این رویداد قرآنی در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ قرآن و اذان به رقابت می‌پردازند، اظهار داشت: مسابقات مدهامتان با حضور 280 برگزیده قرآنی در سنندج در حال برگزاری است، از این تعداد 200 نفر را برادران و 80 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.
وی افزود: مکان مسابقات برای برادران، سنندج، سه راه شالمان، اردوگاه شهید سلیمان خاطر و برای خواهران سنندج، سه راه شالمان، باشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان اضافه کرد: از برنامه‌های ویژه این رویداد ملی شامل برگزاری محفل قرآنی در مسجد جامع سنندج، ساعت 19 الی 21 امروز با حضور قاریان کشوری و استانی است.
کیامهر ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
به گزارش تسنیم، اختتامیه مسابقات فردا شب ساعت 19 تا 21 در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود و به گفته مسئولان حضور عموم مردم و علاقه‌مندان قرآن در سالن‌های مسابقات آزاد است.
انتهای پیام/486/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/802449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پدر شهیدان والامقام «بابایی ملکشاه» از مازندران آسمانی شد

عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه 6 کشور

آخرین گل دنیس لاو باعث سقوط منچستریونایتد شد

انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه

تصاویری از پشت صحنه سریال «نون خ»

واکنش مائوریسیو پوچتینو به مردود شدن گل چلسی مقابل استون ویلا + عکس

پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه 6 کشو

شاعرانه/در اتاقی که به اندازهٔ یک تنهاییست

هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

آن چُنان مِهر توام در دل و جان جای گرفت

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

داستانک/ پیرمرد فقیر

ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم

دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد

یک موقعیت استثنایی دیگر به خطا رفت

بازگشت سیاوش به استقلال ملاثانی

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد

خلاصه بازی استون ویلا 2 - چلسی 2

خلاصه بازی پاری‌سن‌ژرمن 3 - لو آور 3

خلاصه بازی اتلتیکومادرید 3 - اتلتیک بیلبائو 1

اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

سی ام پانک در اسمکدان امروز به روی استیج رفت/ اخبارWWE

تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»

ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!

جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

«به یادِ ماموستا فخری»

تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

سمپاشی بیش از 230 هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)

تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان

فال انبیا فردا یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

حادثه رانندگی با 14 مصدوم در محور سقز _ دیواندره

ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج

احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

با کمتر از 100 میلیون تومان صاحب خودرو شوید!

کشف 80 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه

لایروبی 30 کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه

3700 هزار میلیارد تومان هزینه 2 افتتاح نمایشی در کرمانشاه

135 چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد