عصر کرد

آخرين مطالب

گردهمایی هنرمندان در حمایت از فلسطین برگزار شد + تصاویر فرهنگی

گردهمایی هنرمندان در حمایت از فلسطین برگزار شد + تصاویر
  بزرگنمايي:

عصر کرد - گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عصر دیروز در سالن آمفی‌تئاتر موزه هنرهای معاصر برگزار شد.
به‌گزارش ایمنا، گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عصر روز گذشته در سالن آمفی‌تئاتر موزه هنرهای معاصر برگزار شد و در این مراسم چهره‌های عرصه فرهنگ و هنر گردهم آمدند تا کشتارهای بیرحمانه رژیم صهیونیستی علی‌الخصوص بمباران بیمارستان معمدانی غزه و قتل عام صدها زن و کودک بی‌گناه را محکوم کنند.
سید محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، محمد الهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیر خانه موسیقی، عباس عظیمی، مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، علی فروزانفر، معاون حوزه هنری، سیدمحمد نادری، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، قادر آشنا، معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، رضا مهدوی، دبیر جشنواره موسیقی فجر، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل مؤسسه سینماشهر، محمود گبرلو، اسماعیل خلج، جلیل فرجاد، مرشد محسن میرزاعلی، منصور خلج، یدالله وفاداری، محمد شیری، محسن ابراهیم‌زاده، محمد گلریز، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، رضا بنفشه‌خواه، شهرام شکوهی، میلاد بابایی، وحید لک، شهرام نوشیر و هنرمندان دیگر عرصه تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدا شاهد اجرای نقالی کوتاهی بودیم و سپس با پخش سرود ملی مراسم رسماً آغاز شد. پس از یک دقیقه سکوت به احترام شهدای غزه، علی خلیلی مجری فلسطینی برنامه روی صحنه آمد. پس از آنکه هنرمندان و حاضران سالن یکصدا فریاد “مرگ بر اسراییل” سر دادند، مجری برنامه از دعوت کرد تا به روی صحنه رفته و سخنانی برای حاضران ایراد کند.
سالاری با ذکر خاطره‌ای سخنان خود را آغاز کرد و گفت: پیرزن وقتی از پله‌های هواپیما پایین می‌آمد نمی‌دانست کجاست. وقتی خبرنگاران دورش را گرفتند فهمید در اوگاندا پیاده شده است. هواپیما ربوده شده بود. زمانی که از او پرسیدند نمی‌دانست که چه اتفاقی افتاده است. هواپیما اسرائیلی بود و پیرزن گفت که چرا اسرائیل از شهروندان خود محافظت نکرد.

عصر کرد

وی ادامه داد: اگر این اندیشه که اسرائیل نمی‌تواند از شهروندانش محافظت کند تسری پیدا کند، دیدگاه همه درباره اسرائیل تغییر می‌کند. بر همین اساس فرودگاه بمباران و این گروگان‌ها آزاد شدند؛ چراکه این نرم‌افزار نباید در ذهن کسی شکل می‌گرفت که اسرائیل نمی‌تواند از شهروندان خود دفاع کند. اما امروز همه فهمیدند که اسرائیل نمی‌تواند از شهروندان خود محافظت کند و حالا آنچه که آسیب دیده این نرم افزار ذهنی است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: حضور هنرمندان در این گردهمایی‌ها به معنی دفاع از مظلوم است اما معنای دیگری نیز دارد و آن معنا این است که اسرائیل دیگر ترمیم‌پذیر نیست. از همه بزرگانی که اینجا حضور دارند تشکر می‌کنم و به آنها خوشامد عرض می‌کنم. تمامی بخش‌های وزارت ارشاد برای برگزاری چنین مراسمی تلاش کردند و من به عنوان کمترین از هنرمندانی که حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم.
در ادامه مراسم ح گفت: صحنه‌هایی که این روزها همه با آن مواجه هستیم، غمبارتر از آن است که درباره‌اش سخن گفت. فکر نمی‌کنم که انسانی بر روی این کره خاکی باشد که بتواند در مقابل این فجایع بی‌تفاوت باشد. شاهد هستیم که در همه جهان، هنرمندان و اقشار مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند. طبیعی هم هست. زمانی که این کودکان، زنان و مردان را در این وضعیت می‌بینیم و استانداردهای دوگانه‌ای که در عالم وجود دارد، بسیار غم‌انگیز است. جامعه هنری مثل همه آدم‌ها عواطف رقیق‌تری دارند. حالا این مردم مظلوم بی‌پناه در محاصره قرار دارند و ما خود معنای موشک باران، بمباران را می‌دانیم.
وی همچنین ادامه داد: در باریکه‌ای که به آن نوار می‌گویند بیش از دو میلیون سکنه دارد و در هر گوشه آن مردم مظلوم کشته می‌شوند. این صحنه‌ها چیزی نیست که از کنار آن بی تفاوت بگذریم. امیدوارم فرجی شود و این دوستان نجات پیدا کنند و جنایتکاران به سزای عمل خود برسند.
در بخشی از مراسم، کلیپی حاوی تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی به پخش رسید. گفتنی است یکی از بانوان حاضر در بین جمعیت، با تماشای این تصاویر دچار ناراحتی و گریه شدید شد و مسئولین انتظامات، برای رسیدگی به وضعیت وی را به بیرون سالن هدایت کردند.
در ادامه غلامرضا صنعتگر اجرایی زنده برای حاضران روی صحنه برد.

عصر کرد

پس از یک اجرای زنده از محمد گلریز، در سخنانی گفت: حادثه خیلی عظیمی اتفاق افتاده و ابهت پوشالی رسانه‌های صهیونیستی شکسته شده است. صدای کسانی که همواره آگاهانه برای اینان تبلیغ می‌کردند شکسته است.
طالبی ادامه داد: بایدن اگر در عمرش یک حرف خوب زده باشد، این است که صهیونیست حتماً نباید یهودی باشد. کسانی که می‌بینند پدری گوشت چرخ‌شده بچه‌اش را می‌برد و از مقاومت حرف می‌زند و باز کرکس‌گونه در مراسم عزیزی بر گرد جنازه، صدای کرکس‌ها را درمی‌آورند و وقتی صدای زن برومندی شنیده می‌شود صدای کرکس‌ها درمی‌آید نشان می‌دهد صهیونیست در میان هنرمندان هم هستند. کسانی که به دنبال فالوئر هستند. ای مرگ بر فالوور و اندیشه صهیونیستی که نمی‌بینیم اشک مادران را. شما هنرمند نیستید. به شما جایزه می‌دهند و جشنواره صهیونیستی هم می‌برند. بدانید شما مبلغ صهیونیست هستید؛ چه بدانید و چه ندانید.
این کارگردان باسابقه همچنین خاطرنشان کرد: بدانیم که در بین ما متأسفانه کسانی هستند که حلقوم صهیونیست‌ها هستند. از ته دل منِ ناچیز تأسف خودم را از این آدم‌ها در میان خودمان ابراز می‌دارم و درود می‌فرستم به شما شجاعانه اینجا هستید؛ چراکه ما می‌دانیم هر که علیه صهیونیسم کار کرد را یا ترور کردند و اگر حذف فیزیکی نکردند با بیماری می‌کشند؛ سیف‌الله راد، نادر طالب زاده، فرج الله سلحشور و… را می‌کشند و نمی‌گذراند که سر و صدا شود. به حق همه مظلومان ریشه این غده سرطانی و رژیم جعلی کنده شود.
سپس محمدمهدی ساوه روی صحنه آمد و قطعه‌ای راجع به عملیات طوفان‌الاقصی اجرا کرد.
در ادامه پشت تریبون رفت و گفت: اگر مطالعاتی درباره واقعه کربلا داشته باشیم متوجه می‌شویم تبلیغات خاندان یزید موجب شد بعضی‌ها در انتخاب خود دچار مشکل شوند. انتشار خبرهای جعلی، آن زمان هم اتفاق افتاد. امروز حادثه عاشورا برای همه مسلمانان و غیرمسلمانان جهان روایتگر است و ما نیز باید تصمیم بگیریم می‌خواهیم کجای تاریخ بایستیم. امروز کسانی که از کنار وقایع غزه می‌گذرند مطمئن باشند در آینده تاریخ درباره آنان قضاوت خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: هر اثری که امروز خلق می‌شود ذخیره آخرت شما خواهد شد. امروز ثبت نام بسیاری از فیلمسازان را برای حضور و مستندسازی در غزه داریم. هنرمندان در کنار غزه ایستادند. نسل‌کشی امروز در غزه یادآور هولوکاست است. شاید زمان واقعه کربلا برای تبلیغات گفتند یزید پیروز شده است اما امروز همه می‌دادند که امام حسین (ع) و یارانش پیروز شدند.
امیر دژاکام سخنران بعدی مراسم بود. وی سخنانش را اینگونه آغاز کرد: من به نمایندگی از انسانیت اینجا هستم. شخص خودم اینجا هستم. سپس وی بخشی از صحبت‌هایش را به خواندن صفحاتی از کتابی اختصاص داد که مرتبط با فلسطین بود.
در ادامه محمدمهدی تدین به نمایندگی از آموزشگاه‌های آزاد هنری، با مردم فلسطین همدردی کرد و یادآور شد که تاریخ درباره واکنش‌ها به اتفاقات تلخ اخیر قضاوت خواهد کرد.
بخش بعدی مراسم، ارتباط مستقیم با بود؛ این ارتباط مستقیم ابتدا قرار بود به صورت تصویری برقرار شود ولی به‌دلیل مشکلات فنی، تنها به صورت صوتی برقرار شد. این خبرنگار فلسطینی در سخنانی گفت: هم‌اکنون از زیر بمباران با شما در ارتباط هستم. رژیم صهیونیستی فکر می‌کند می‌تواند ما را بدون مقاومت نابود کند اما چنین نیست. ما از شما امید می‌گیریم. امیدواریم به زودی پیروز شویم.

عصر کرد

علی اشرف صندوق‌آبادی نیز آخرین سخنران مراسم بود که به نمایندگی از هنرمندان تجسمی، از حال و روز ناخوش هنرمندان در پی اتفاقات اخیر غزه گفت و برای این سرزمین روزهایی پر از صلح و آرامش آرزو کرد.
در پایان مراسم قائم مقام وزیر ارشاد، معاون هنری وزارت ارشاد و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد از مهدی صالح پسر شهید نافذ صالح یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی تقدیر به‌عمل آوردند.
مهدی صالح در پی این تقدیر گفت: خدا را شاکرم که نگاه کریمانه‌ای به خانواده من شد و از ما شهیدی انتخاب شد. از این جمع محترم بابت این دغدغه تشکر ویژه می‌کنم.
وی در ادامه گفت: امروز ظالم از مظلوم مشخص شد. دیگر هیچکس عذری برای مخلوط کردن این دو جبهه ندارد. نبرد امروز فلسطین یک نبرد اسلامی است که مهم‌ترین آرمان آن قدس است. از همه هنرمندان عزیز تشکر می‌کنم که در مناسبت‌های مختلف ثابت کردند که یار و هم‌دست غزه بودند. از آنها دعوت می‌کنم که از حضور حقیقی و مجازی خود برای روایت واقعی فلسطین برای جهانیان استفاده کنند. امیدواریم بتوانیم روایت خود را ثابت کنیم. به شما اطمینان می‌دهم که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید.
در پایان علی خلیلی مجری فلسطینی برنامه، از هنرمندان و شرکت‌کنندگان مراسم بابت این همدردی تشکر و قدردانی کرد.
منبع: تسنیم
کد خبر 697948

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/749578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

بخشی از کتاب/ به هیچ‌کس اجازه نده بهت بگه نمیتونی

هیجان ستاره بایرن؛ چی بهتر از بازی با رئال!

آخرین وضعیت بیرانوند برای همراهی پرسپولیس در بازی با سپاهان

بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان

عجیب‌ترین پنالتی هفته چیپ بود!

علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است

تاریخ‌سازی پس از 27 سال؛ ساکا در کنار اسطوره آرسنال ایستاد

محسن بنگر عاشق این چالش در آستارا شده است

گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر

رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد

با این لگد قلب آرسنالی‌ها ایستاد!

کشف بیش از 600 متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان

رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است

علت افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد از زبان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان

دو خط کتاب/بیا زندگی کنیم!

نامه اعتراضی استقلال در مورد هفته پایانی لیگ برتر

آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز

ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد

شیطنت بچه تخس آرسنال در دربی!

گل اول تاتنهام به آرسنال روی اشتباه مهلک رایا توسط رومرو

بهترین بازیکن و آقای گل آسیا؛ حس هفتم تیم‌ملی

با اشتباه مرگبار رایا؛ تاتنهام شاید برگردد!

آقای گل پرسپولیس و پیشبینی جالب تیم قهرمان!

مدافع استون ویلا نمک به زخم چلسی پاشید!

آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌ تر شد

وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌

زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود

کلنگ‌زنی 2 پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب

کشف و ضبط بیش از 4 تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد

معرفی کتاب کودک جالب

گل دوم آرسنال به تاتنهام توسط بوکایو ساکا

پیام تبریک باشگاه سپاهان پس از قهرمانی تیم ملی

گل اول تاتنهام به آرسنال که داور بعد از بازبینی صحنه گل را مردود اعلام کرد

گل سوم آرسنال به تاتنهام توسط کای هاورتز

اخباری وارد مربیان لیگ برتری شد

استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری

کریمی و حسینی دوباره خط خوردند

تاتنهام نمی‌خواهد جام را از آرسنال بگیرد!

خبر خوش برای پرسپولیس در آستانه دیدار با سپاهان

اعلام برنامه 4 هفته پایانی لیگ برتر؛ 11 خرداد پایان مسابقات

واکنش جالب AFC؛ ایران پادشاه فوتسال آسیا

ایران پس از قهرمانی جوایز انفرادی جام ملت‌های آسیا را درو کرد

برنامه اردوی تیم ملی در فیفادی خرداد مشخص شد

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود

کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد

مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند