عصر کرد

آخرين مطالب

نهضت گلخانه ای در کردستان با حفظ منابع پایه تسریع می شود اقتصادي

نهضت گلخانه ای در کردستان با حفظ منابع پایه تسریع می شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد -    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با بیان اینکه، درتمام برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی حفظ منابع پایه خط قرمز است گفت: حفظ منابع آبی، منابع طبیعی و حراست از محیط زیست در تمام برنامه ریزی های بخش کشاورزی از اساسی ترین اصول توسعه ای در این بخش بوده است.
پیمان اسکندری در جلسه بررسی وضعیت گلخانه های استان کردستان، اظهار کرد: کردستان یک استان کم درآمد در کشور است و ایجاد شغل و درآمد در تمام زیربخش ها به ویژه بخش گسترده کشاورزی می تواند بسیاری ازآسیب های اقتصادی و اجتماعی حاکم بر استان را مرتفع کند.
  وی افزود: بهره برداری از منابع آبی و منابع طبیعی استان به روش درست و علمی می تواند در توسعه استان تاثیر بسزایی داشته باشد و بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان پتانسیل بالایی در ایجاد شغل و درآمد پایدار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، عنوان کرد: با وجود محدودیت هایی که در حوزه آب و سیاست های پولی و بانکی در کشور وجود دارد، اما خوشبختانه مسئولین استان در این مقولات مهم همیشه همراه و پایکار بوده اند و گام های خوبی در استان برداشته شده است.
اسکندری با اشاره به نهضت گلخانه سازی در استان تاکید کرد: برنامه و سیاست کلی مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان با محوریت توسعه گلخانه ها در استان تدوین شده و یکی از اولویتدار ترین اهداف توسعه ای در این بخش به حساب می آید.
وی بیان کرد: تسریع در نهضت گلخانه ای مستلزم کار تیمی بوده و همراهی و همکاری تمام دستگاه های متولی به ویژه شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست را می طلبد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: حرکت ما به سمت توسعه گلخانه ها در استان یک ضرورت است و باید این نهضت با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال شود.
وی در پایان بر تعین تکلیف مجتمع های گلخانه ای در استان تاکید و خاطرنشان کرد: باید موانع و مشکلات این مجتمع ها به زودی مرتفع و به تولید محصول برسند.
سطح کنونی گلخانه های استان کردستان 41.7 هکتار است
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان، گفت: افزایش سطح گلخانه در استان از اولویت های کاری سازمان است و بر اساس برنامه های ابلاغی که طی آن محصولات پر آب بر از جالیز به فضای گلخانه انتقال پیدا می کند، درصدد آن هستیم که واحدهای گلخانه توسعه صد درصدی پیدا کند.
محمد صالح احمدی، در ادامه این جلسه خواستار پیگیری جدی، هدف گذاری و برنامه ریزی عملیاتی کوتاه مدت برای احداث واحدهای جدید، رفع مشکلات و فعالسازی واحدهای غیر فعال، علاوه بر حفظ وضعیت فعلی و توسعه واحد های گلخانه ای موجود شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان افزود: گلخانه یکی از راه حل های مدرن برای مبارزه با سرما، گرما و کم آبی می باشد و در بسیاری از کشور های قطبی یا کشور های استوایی که دارای آب و هوای سرد یا گرم هستند و یا با مشکل کم آبی رو به رو هستند، احداث گلخانه می تواند بهترین گزینه برای تولید میوه و سبزیجات در این مناطق باشد.
محمد صالح احمدی تصریح کرد: با توجه به نیاز روزافزون بازار، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید و کشت، امروزه به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است که همکاری صد درصدی مجموعه جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، اداره ترویج و آموزش کشاورزی نیاز است.
حاجی میرزایی، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: خوشبختانه احداث گلخانه در استان متقاضیان فراوانی دارد تا جایی که اکنون بالغ بر 80 پرونده متقاضی احداث گلخانه در صف انجام امورات اداری و اخذ مجوز بوده که بعد از مرتفع شدن مشکلات تعدادی از آنها، امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد و بر سطح گلخانه های استان افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه با وجود مسایل و مشکلات آبی کشت در فضای روباز دیگر جایز نیست تصریح کرد: افزایش حقابه گلخانه های استان خصوصا مجتمع گلخانه ای چناره از مسایلی است که باید بزودی مرتفع شود . 
مدیر امور باغبانی به جذب سرمایه گذار در بحث گلخانه اشاره کرد و افزود: اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای و مزایای آن برای صرفه جویی در مصرف منابع آبی، ارتقاء بهره وری منابع پایه، ثروت آفرینی و اشتغال زایی از مزایای فراوانی است که کشت های گلخانه ای به همراه دارند و در صورتی که استفاده از تمامی ظرفیت های موجود استان برای توسعه گلخانه ها با اولویت ایجاد شهرک های گلخانه ای و جذب سرمایه گذاران در این حوزه در اولویت قرار گیرد، با توجه به استعداد استان این طرح می تواند بسیار موفق شود.
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/364263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

مشارکت بیش از 300 سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

نصب سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

گردنه تته بعد از 5 ماه بازگشایی شد + عکس

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سنندج

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

رقابت 285 دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس