عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج خبر داد؛

بودجه 23 هزار میلیارد ریالی شهرداری سنندج برای سال 1402 اقتصادي

بودجه 23 هزار میلیارد ریالی شهرداری سنندج برای سال 1402
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج گفت: بودجه پیشنهادی سال 1402 شهرداری سنندج حدود 23 هزار و 530 میلیارد ریال است که 30 بهمن به کمیته انطباق فرمانداری ارسال می شود.

 سیف الله رضایی   در جلسه رسمی شورای شهر سنندج که به منظور تعیین بودجه سال 1402 برگزار شد، اظهار داشت: بودجه 2 هزار و 353 میلیاردی پیشنهادی شهرداری سنندج برای سال 1402 به شورای شهر رسیده که بعد از بررسی و تصویب هیئت رئیسه شورای شهر سنندج، 30 بهمن ماه جاری به کمیته انطباق فرمانداری تحویل داده خواهد شد.
وی افزود: پیشنهاد بودجه سال 1402 توسط شهردار سنندج در یک جلسه رسمی به شورای شهر سنندج تحویل که این مبلغ با توجه به اینکه سال گذشته یک هزار و 45 میلیارد تومان بوده، امسال با 2 هزار و 353 میلیارد تومانی بیش از 10 درصدی رشد را داشته است.
رضایی با اشاره به اینکه بودجه باید در مسیر توسعه شهر باشد، گفت: حقوق و دستمزد نیروهای شهرداری، ساماندهی ترافیک شهر، توسعه سرانه فضای سبز، حمل و نقل و آسفالت کوچه‌های نواحی کم برخوردار و بسیاری از موارد دیگر درخواست به حق اعضای شورای شهر سنندج در بودجه سال 1402 است.
وی بیان کرد: مصارف بودجه با حضور رؤسای سازمان‌ها و شهردار مناطق برگزار می‌شود و بر اساس اولویت بندی ها برنامه ریزی خواهد شد.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج عنوان کرد: دو کد بسیار مهم اعم ازدسرمایه گذاری مجموعه سنه سنتر و وام تعیین شده در سفر امسال ریاست جمهوری به کردستان در بودجه 1402 لحاظ شده است.
رضایی بیان کرد: مطالبه شهرداری از برخی از دستگاه‌های دولتی در حال پیگیری است و خواسته اعضای شورای شهر سنندج توزیع عادلانه خدمات شهری در سطح شهر در میان چهار منطقه خواهد بود.
سعیدی مدیر پشتیبانی شهرداری سنندج در جلسه تعیین تکلیف بودجه سال 1402 شهرداری سنندج بیان کرد: حدود 35 درصد افزایش بودجه سال 1402 نسبت به سال 1401 بوده است اما با اختصاص وام 530 میلیارد تومانی خرید ماشین آلات در سفر رئیس جمهوری و سرمایه گذاری سنه سنتر این میزان به بیش از 100 درصد رشد رسیده است.
کتایون خراسان زاد مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری سنندج نیز در این جلسه بیان کرد: از پیشنهاد بودجه 2 هزار و 353 میلیاردی شهرداری سنندج در بخش هزینه‌ای حدود 696 میلیارد تومان حدود 30 درصد بودجه و در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک حدود 70 درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: با توجه به بخش سرمایه گذاری و وام خرید ماشین آلات در بودجه سال 1402، حدود 70 درصد در بخش عمرانی و 30 درصد در بخش جاری خواهد بود.
مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری سنندج بیان کرد: طبق تقسیم درآمد بودجه، شهرداری مرکزی وذمناطق حدود 92 درصد و سازمان‌ها حدود 8 درصد درآمد بودجه را تشکیل می‌دهند.
فرهاد میمنت آبادی رئیس شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: آنچه در قرارداد پروژه سرمایه گذاری سنه سنتر مشاهده می‌شود، نفع شهروندان در آن لحاظ نشده و باید قرارداد تغییر کند.
وی افزود: مشکلات قانونی قرارداد پروژه سنه سنتر مانع بزرگی در اجرای ریالی آن است و بازارچه تاناکورا نیز همچنان به عنوان یک معضل بزرگ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پابرجاست.
رئیس شورای شهر سنندج در ادامه بیان کرد: شهر سنندج باید در زمینه فرهنگی و اجتماعی دارای جایگاه بزرگی باشد و جایگزینی مکان دیگر برای ساماندهی بازارچه تاناکورا بسیار مهم است.
وی با ذکر اینکه تلاش ما حذف بار سنگین عوارض شهرداری از دوش مردم است، افزود: تأمین درآمد شهرداری در مسیرهایی به جز عوارض از مهم‌ترین اهداف اعضای شورا بوده است.
همه اعضای شورای شهر موافق جا به جایی بازارچه تاناکورا هستند
وفا اصلانی دیگر عضو شورای شهر سنندج نیز در این جلسه، اظهار داشت: بازارچه تاناکورا در محل فعلی تحت هر شرایطی باید جابه جا شود و این دغدغه اعضای شورای شهر سنندج است.
وی افزود: ساخت مغازه‌هایی به صورت گونی پلاستیکی آبرویزی بزرگی برای مدیریت شهر سنندج است.
عضو شورای شهر سنندج بیان کرد: مشکلات محل فعلی تاناکورا باید توسط دستگاه قضائی حل و فصل شود و شهرداری در 327 مغازه که حق سرقفلی دارد را طبق قیمت کارشناسی به مغازه داران تاناکورا تحویل دهد.
عضو شورای شهر سنندج افزود: تاناکورا در وضعیت فعلی آلودگی بسیاری برای مدارس اطراف ایجاد و بزهکاری‌های اجتماعی و ناهنجاری در این منطقه افزایش یافته و خرید و فروش مواد مخدر و رفتارهای غیر اسلامی بسیاری تحت عنوان تاناکورا رخ می‌دهد.
وفا اصلانی بیان کرد: همه اعضای شورای شهر سنندج با جا به جایی بازارچه تاناکورا موافق هستند.
سالار علی ویسی عضو شورا و رئیس کمیسیون ورزشی شورای شهر سنندج نیز با گلایه از بی توجهی بودجه اختصاصی به حوزه ورزش در شهرداری سنندج اظهار داشت: توجه به بحث ورزش و فرهنگ یک مقوله بسیار مهم است و باید توجه ویژه ای به این مهم شود.
این عضو شورای شهر سنندج بیان کرد: در دو سال اخیر هیچ گونه فعالیت ورزشی در شهرداری وجود نداشته لذا امیدواریم در بحث فرهنگی و روزشی بودجه‌ای ویژه اختصاص یابد و ارائه خدمات به صورت مشارکتی با هیئت‌های ورزشی داشته باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/304265/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است