عصر کرد

آخرين مطالب

96 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کردستان تخصیص یافت اقتصادي

96 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کردستان تخصیص یافت
  بزرگنمايي:

عصرکرد- ارسلان ازهاری روز چهارشنبه اظهار داشت: سال گذشته به غیر از اعتبارات ملی و اعتبارات ملی استانی شده، حدود یک‌هزار و 900میلیارد تومان اعتبار مصوب عمرانی داشتیم که 878 میلیارد تومان معادل 44 درصد تخصیص داشته است.

وی افزود: با عنایت ویژه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان سال گذشته اعتبارات مناسب عمرانی و هزینه ای به استان اختصاص داده شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره اعتبارات هزینه‌ای سال گذشته گفت: اعتبارات هزینه‌ای مصوب استان در سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان بود که عملکرد انجام گرفته 665 میلیارد تومان بوده و 9 درصد بیشتر از اعتبار مصوب بوده است.

ازهاری اضافه کرد: سال گذشته حقوق کارکنان دولت در 24 دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی بدون هیچ مشکلی تامین شد و در کنار آن اعتبارات مصوب سایر دستگاه‌های اجرایی 127 میلیارد تومان بود که عملکرد آن حدود 180 میلیارد تومان با 41 درصد رشد بوده است .

وی ضمن قدردانی از معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بابت عنایت ویژه به کردستان، ادامه داد: با تخصیص مناسب اعتبارات عمرانی، در پایان سال گذشته حدود 56 میلیارد تومان در قالب کسری اعتبارات هزینه‌ای در اختیار استان قرار گرفت که رضایت کارکنان دستگاه‌های اجرایی را بدنبال داشت.

به گفته وی با ابلاغ اعتباری که در پایان سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفت بخشی از کسری‌های اعتباری نظام بهداشت و درمان استان نیز جبران شد.

رویکرد عدالت محوری، محرومیت زدایی و تمرکز زدایی در قانون بودجه

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره ویژگی‌های بودجه سال جاری نیز گفت: قانون بودجه سال جاری ویژگیهای خاصی دارد و با عنایت به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر  معظم انقلاب به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، دستگاه‌های اجرایی برای تحقق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در قانون بودجه باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

ازهاری یادآور شد: برنامه محور بودن، افزایش کارایی منابع و مصارف از طریق پیوند بین درآمدها و هزینه های دستگاه‌های اجرایی، رشد درآمدهای دولت، تداوم اجرای سیاستهای مالیات بر خودروها و خانه های لوکس، اخذ مالیات از مناطق آزاد، حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، افزایش اختیار به وزرا و استانداران و افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانها با رویکرد عدالت محوری، محرومیت زدایی و تمرکز زدایی بخش هایی از مهمترین ویژگیهای قانون بودجه سال جاری است.

وی افزود: اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی در راستای پایداری مالی، اصلاح قیمت گذاری گاز مصرفی صنایع، انضباط بخشی به سیاستهای حمایتی در دستگاه‌های حمایتی، استفاده از منابع حاصل از بهره مالکانه معادن استانها برای تحقق رشد اقتصادی همان استان و شهرستان ها، حمایت از کشاورزی فراسرزمینی و صادرات غیر نفتی، تکمیل خط اتیلن غرب برای تامین خوراک پتروشیمی های در حال احداث، پیش بینی منابع اعتباری مورد نیاز برای حمایت از سرمایه گذاری های ریسک پذیر و دانش بنیان داخلی و برنامه ریزی برای تامین اراضی طرح مسکن ملی، بخش دیگی از ویژگی‌های قانون بودجه سال جاری است.

به گفته ازهاری، حمایت از صندوق ملی مسکن با استفاده از ظرفیت دارایی های منقول وزارت راه و شهرسازی و منابع صندوق عدالت و پیشرفت استانی، پیش بینی منابع برای نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده استان، هدف گیری پنج حوزه مهم اقتصادی و اجتماعی حمل و نقل، سلامت، امنیت غذایی، اقتصاد دیجیتال و آب شماری دیگر از ویژگی های قانون بودجه سال 1401 است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان با اشاره به تسهیلات موضوع تبصره 18 قانون بودجه سال جاری افزود: این تبصره یکی از مهمترین ویژگی های قانون بودجه سال جاری است  که با هدف حمایت از طرحهای سرمایه گذاری، تکمیل طرح های نیمه تمام و ظرفیتهای خالی بنگاه های تولیدی بر پایه آمایش سرزمین و حمایت از طرح ها و پروژه های دانش بنیان پیش بینی شده است.

ازهاری ادامه داد: ارتقای بهره‌وری در دستگاه های اجرایی از موضوعاتی است که در قانون بودجه سال جاری بر آن تاکید شده و در قوانین بودجه سنواتی نیز موجود بوده است، ضمن اینکه دستگاه های اجرایی باید این موضوع را جدی بگیرند و از همین ابتدای سال برای آن برنامه‌ریزی کنند.

استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/273370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

انجام بیش از 1400 آزمایش در راستای جوانی جمعیت در کرمانشاه

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

دقیقی: اطرافیان می‌گفتند گزینه اول تراکتور هستی

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان