عصر کرد

آخرين مطالب

تلاش برای اتمام پروژەهای آغاز شدە در سال 1٤01 اقتصادي

تلاش برای اتمام پروژەهای آغاز شدە در سال 1٤01
  بزرگنمايي:

عصرکرد- عرفان مرادی  با اشاره به ساخت و بهره‌برداری از 60 کیلومتر  راه اصلی و بزرگراه در سال گذشته  اظهار کرد: گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان برداشته شده که از جمله آنها می‌توان ایجاد تحرک و شتاب مناسب به منظور ارتقای برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه اصلی اشاره کرد.

مرادی ادامه داد: تعیین تکلیف و ادامه عملیات اجرایی قطعات بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب، عملیات اجرایی چهارخطه گردنه صلوات‌آباد سنندج و پیشرفت  بیش از85 درصد پروژه در طول سال گذشته، ایجاد تحرک در تکمیل باند دوم بیجار- دیواندره واجرای چهارخطه سقز به بانه پروژه‌های بزرگراهی استان بوده که امسال نیز تلاشمان این خواهد بود که با همت مضاعف و مساعدت‌های مدیران استان و عنایات وزیر محترم راه و شهرسازی و با جذب اعتبارات لازم نسبت به ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها با شدت وجدیت بیشتری کار شود.

وی افزود: در بحث راە‌های اصلی، بهره برداری از پروژه سنندج- مریوان واریانت تیژتیژ- گاران، پروژه بیجار- همدان، کامیاران- سروآباد- مریوان، در سال گذشته اشاره کرد و برای امسال که هدف‌گذاری این اداره کل در این خصوص نیز سرعت بخشی و تلاش حداکثری در بهره‌برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی پروژه‌های مورد نظر و در حال اجرای استان است.

مرادی گفت: در بحث راه کارهای بزرگی را آغاز کرده و در این خصوص لازم است از مجموعه عوامل پیمانکاری استان که با تمام توان به میدان آمده تا سهمی در توسعه استان داشته باشند قدردانی نمایم و به همین منظور یکی از اهداف تعیین شده در سال جدید تلاش در راستای جذب و تأمین اعتبار لازم از طریق به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران است. 

وی در ادامه به حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ابلاغی که 87هزار و239 واحد برای استان کردستان  می باشد، در مجموع 135 هزار و 832 نفر از اهالی شهرهای این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت کرده  که شهرستان سنندج با 45 هزار نفر بیشترین تعداد افراد ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در مجموع از ثبت نامی های مراحل اولیه که تایید نهایی شده‌اند تاکنون هفت هزار و 400 نفر واریز وجه انجام دادند که از این تعداد تا به امروز برای پنج هزار و 500 نفر زمین تامین شده است.

مرادی ادامه داد: در سنندج سه هزار و 180 نفر وجه را واریز کردند که تاکنون برای 2 هزار و 500 نفر از این افراد زمین تامین شده است و  برای 680 نفر دیگر هم  زمین در حال تهیه بوده و مراحل اولیه و دریافت پیش سند انجام شده و به زودی برای احداث واحد مسکن این افراد اختصاص داده می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان تاکنون بیش از 2000 پروانه احداث واحد صادر شده و یک هزار و 300 پروانه دیگر در حال صدور است.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان خاطر نشان کرد: احرای کامل برنامه ابلاغی در راستای تامین مسکن از جمله اولویت‌های هدف گذاری شده برای امسال است و با توجه به کمبود شدید زمین در تعدادی از  شهرهای استان با همکاری مدیریت ارشد استان  و تلاش‌های شبانه روزی همه همکاران این اداره کل و با بهره مندی و بەکارگیری همه ظرفیت‌ها، سعی خواهیم کرد برنامه طرح تولید مسکن را در استان با جدیت به سرانجام برسانیم.

مرادی گفت: از مانده واحدهای مسکن مهر نیز غیر از 100واحد دارای تفاهم سه جانبه و 228 واحد در سنندج که مشکل حقوقی دارند، بقیه واحدها به اتمام رسیده و آماده تحویل به متقاضیان است.

وی ادامه داد: علت تحویل ندادن این واحدها نیز تا کنون اختلاف ما بین پیمانکاران و اداره امور مالیاتی بر سر نرخ مالیات تعیین شده برای هر واحد است  که در صدد حل آن هستیم.

وی همچنین نظارت عالیه بر ساخت و سازهای سطح استان و دقت در این کار را به عنوان اولویت ویژه برشمرد و افزود: در سال جدید نیز این مهم بیش از پیش مورد توجه خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: این اداره کل همزمان و به موازات فعالیت در حوزه‌های راه و مسکن، ارتقای کیفیت شهری را در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و مطالعاتی فراگیر نسبت به شناسایی کمبودهای محلات کم برخوردار در حاشیه شهرهای استان و یا نواحی منفصل و بافت‌های ناکارآمد اقدام نموده و با انعکاس این موارد به مدیران در وزارت راه و شهرسازی در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش این کمبودها اقدامات متنوعی را انجام داده و یا در حال انجام دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشارکت در طرح کشوری و ملی بازآفرینی شهری، بهسازی معابر در محلات ناکارآمد، احداث مدرسه، احداث منبع آب، بهسازی معابر و اجرای شبکه فاضلاب، مرمت استحفاظی بناهای تاریخی، احداث پیاده راه و پارک اشاره کرد.

مرادی درخصوص املاک حقوقی نیز اظهار کرد: یکی از کارهایی که در سال گذشته باجدیت دنبال آن بوده‌ایم بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی بوده که اقدامات بسیار مناسبی انجام شده و این مورد امسال نیز با جدیت و پشتکار لازم با هماهنگی دستگاه محترم قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدام به سنددار کردن اراضی ملی گفت: سنددار کردن اراضی ملی در سطح استان کردستان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو از جمله اقداماتی است که از اولویت‌های هدف‌گذاری شده می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، جلسات کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده 5 و اطلاع‌رسانی مصوبات کمیسیون و هم‌چنین جلسات سیما و منظر و تصمیم‌گیری‌های لازم به منظور بهبود فضای شهری را جزو اولویت‌های اداره تحت مدیریت خود برشمرد.

وی بیان کرد: در پایان بایستی به طورویژه از حمایت‌های وزیر محترم راه و شهرسازی و معاونین ایشان، استاندار محترم، معاونین استاندار و اعضاء شورای دستگاە‌های نظارتی استان در جهت ایجاد شرایط مناسب بە منظور بهبود حوزه راه و شهرسازی استان قدردانی ‌نمایم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/272320/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

رئیس هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی