عصر کرد

آخرين مطالب

ورود شرکت سیمان کردستان به مرحله سودهی و 2 خبر کوتاه از کردستان اقتصادي

ورود شرکت سیمان کردستان به مرحله سودهی و 2 خبر کوتاه از کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - ورود شرکت سیمان کردستان به مرحله سودهی، اصلاح شبکه برق چهار شهر کردستان و هزینه شدن سه میلیارد ریال برای طرح های عمرانی بخش ننور بانه از جمله سه خبر کوتاه استان کردستان است.

مدیر عامل شرکت سیمان کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارخانه از فاز زیان دهی خارج شده و اکنون به مرحله سود دهی ورود پیدا کرده است.
رضا نیک پور گفت: در آستانه مجمع عمومی سالیانه این شرکت از سود مناسبی برخودار است و سیمان کردستان با پوشش زیان انباشته 650 میلیارد ریالی و تقسیم سود بعداز پنج سال با نماد " سکرد " از فاز زیان دهی خارج شد.
وی افزود: سیمان کردستان با تسویه همه بدهی‌های بانکی خود و با پوشش زیان انباشته سال‌های گذشته، به سوددهی رسیده و موفق به دریافت گزارش مطلوب حسابرسی شده است، این شرکت در سال مالی منتهی به شهریور 1400 موفق به ثبت سود تحقق یافته (EPS) 360 ریالی پس از کسر زیان انباشته شده است که با توجه به روند فعلی شرکت، پیش بینی سودآوری دو برابری برای سال جاری دارد.
نیک پور بیان کرد: سیمان کردستان با شکستن رکورد صادرات سیمان در ماه، صادرکننده برتر استان کردستان در سال 1399 انتخاب شد و در سال جاری نیز نامزد کسب این عنوان است، همچنین واحد نمونه ملی و واحد نمونه کارگری استان کردستان و نیز کسب عنوان کارآفرین برتر کشور در سال 1400 از دیگر دستاوردها و افتخارات کسب شده سیمان کردستان در سال جاری است.
مدیر عامل سیمان کردستان تصریح کرد: در سال گذشته با انجام تعمیرات اورهال اساسی در خط تولید و راه اندازی خط دو آسیاب سیمان پس از حدود 30 ماه توقف که به علت تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت سازنده صورت گرفته بود، توسط کارشناسان شرکت انجام شد و در نوع خود بی نظیر بود، ظرفیت خط تولید از 2450 تن در روز به 2850 تن رسید که این افزایش ظرفیت، اثرات خود را در عملکرد و راندمان تولید نشان خواهد داد.
نیک پور ادامه داد: سیمان کردستان با خرید معدن گچ به ارزش سه میلیارد ریال و با ذخیره‌ای بالغ بر نیم قرن نیاز کارخانه، در زمینه تامین مواد اولیه تولید به خوداتکایی رسیده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد، از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال بعد می‌توان به افزایش 50 درصدی ظرفیت ناوگان حمل و نقل شرکت و اخذ مجوز حمل و نقل سراسری اشاره کرد.
همچنین تاسیس خط 2 کارخانه آهک و نیز انجام پروژه بهبود خط تولید که در نتیجه آن ظرفیت تولید روزانه به بیش از 3000 تن خواهد رسید، از برنامه‌های سال آینده سیمان کردستان است.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
شبکه برق چهار شهر کردستان اصلاح و بهسازی شد
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون شبکه فشار ضعیف برق شهری و روستایی شهرستان کامیاران و بخش شهری شهرستان‌های سروآباد، دهگلان و دیواندره به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
فاتح عبدی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال قرار است شبکه برق شهری و روستایی شهرستان سنندج، بخش شهری مریوان و روستایی دهگلان نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 850 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با یک هزار و 365 میلیارد ریال هزینه، اصلاح و بهسازی شده است و تا پایان سال جاری به 2 هزار کیلومتر خواهد رسید.
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: تاکنون در مجموع سه هزار و 22 کیلومتر شبکه برق در کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده که یک هزار و 204 کیلومتر آن مربوط به سال قبل بوده است و یک هزار و 195 میلیارد ریال برای آن هزینه شد.
عبدی مهمترین راه مقابله با سرقت سیم را اصلاح و بهسازی شبکه و تبدیل آن به کابل خودنگهدار اعلام کرد و گفت: قرار است امسال برق 420 روستا اصلاح و بهسازی شود که هزینه بالایی نیز خواهد داشت.
وی اظهار داشت: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (30 تا 40 سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.
در حال حاضر 700 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.
بیش از سه میلیارد ریال در طرح های عمرانی بخش ننور بانه هزینه شد
بخشدار ننور بانه گفت: امسال 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و یک میلیارد و 50 میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی در زمینه عمرانی بخش ننور بانه هزینه شد.
سید عارف رحمانی روز در نشست با مردم روستاهای هفتاش، بیاندره و وزمله با بیان اینکه مشارکت های مردمی بار سنگین هزینه های عمرانی را کاهش داده اظهار داشت: در روستاهای بخش ننور امسال یک هزار و 950 متر مربع بتن ریزی معابر، 155 متر دیوار کشی در روستای این بخش اجرا شد.
وی با بیان اینکه بخش ننور به دلیل داشتن مناطق بکر، آثار تاریخی و روستاهای قدیم ظرفیت های زیاد برای جذب توریسم دارد ادامه داد: وجود قرآنی تاریخی و جاذبه های طبیعی گردشگری در روستاهای هفتاش بخش نور زمینه را برای توسعه گردشگری فراهم کرده و در این راستا ساختمان موزه این روستا نوسازی شد.
رحمانی به مشکلات روستاهای بخش ننور بانه اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین مشکلات روستاییان در این بخش نبود آب سالم بهداشتی، سیستم فاضلاب کشی مناسب، جاده های نامناسب، آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت است.
وی اضافه کرد: تاکنون 15 درصد روستاها از آنتن دهی موبایل، 70 درصد روستاها پوشش اینترنت و 20 روستاهای این بخش از تلفن ثابت برخودار هستند.
بخشدار ننور بانه گفت: جاده سیرانبند بانه یکی شاهراه های تجاری استان کردستان، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد بانه- مریوان در بخش ننور واقع شده که زمینه برای توسعه عمرانی و اقتصادی در این بخش فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تجاری روستاهای این بخش به اعتبارات و امکانات بیشتری نیاز دارد تا توسعه عمرانی و تجاری در این منطقه هماهنگ شود.
مرکز بخش ننور شهر بوئین در هفت کیلومتری شهر بانه واقع شده و این بخش 9 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر در 270 کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.
برچسب‌ها
کردستان بانه سیمان بیجار

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/256849/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

مشارکت بیش از 300 سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

نصب سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

گردنه تته بعد از 5 ماه بازگشایی شد + عکس

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سنندج

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

رقابت 285 دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس