عصر کرد

آخرين مطالب

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس/فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی سياسي

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس/فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به تلاقی هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین حسینی، گفت : فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی است و بر اساس همین فرهنگ عاشورایی بود که توانستیم در سال‌های دفاع مقدس در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کنیم.
او گفت : سال‌های دفاع مقدس بدون اغراق مایه افتخار و سربلندی ایرانیان است و بزرگترین بازدارندگی را در دشمنان اسلام و انقلاب برای نظام ما به ارمغان آورد و بر مبنای دفاع جانانه رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس بود که دشمنان دیگر جرات عرض اندام در برابر ایران اسلامی را ندارند.
فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از نقش پررنگ نیرو‌های مردمی و بسیجی به عنوان یکی از محور‌های مهم پیروزی در برابر دشمنان در سال‌های دفاع مقدس یاد کرد و افزود: با نگاهی به تاریخ جنگ در کشور‌های دیگر می‌بینیم که آن کشور‌ها اغلب با اهرم زور رزمندگان خود را راهی جبهه‌ها می‌کرده اند، اما در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام از همه اقشار با عشق و علاقه و بدون هیچ چشمداشتی به دفاع از خاک میهن می‌رفتند.
او با بیان اینکه رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس با وجود همه مشکلات و از جمله آن‌ها مشکلات اقتصادی در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند، افزود: سبک زندگی مردم در دوران دفاع مقدس می‌تواند یک الگو برای همه زمان‌های دیگر باشد و با تکیه بر همین سبک زندگی می‌توانیم در برابر مشکلات ایستادگی کنیم.
ریحانی اشاره‌ای هم به به مشکلات کنونی کشور داشت و گفت: برای حل مشکلات کنونی و گلایه‌های به حق مردم، مدیران و مسئولان باید با روحیات رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس کار کنند.
ریحانی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برجسته کنند، ادامه داد: نباید بگذاریم ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، چون آن چیزی که ما را در دنیا سرآمد کرد و کشور‌های بزرگی مثل آمریکا را به عقب نشینی در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وادار کرد فرهنگ خودباوری رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس بود.
او گفت: تا زمانی که بر اصول و ارزش‌های خود هستیم می‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و کاری کنیم که دشمان از ما بترسند.
او ادامه داد: برای روشنگری در مورد رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس هیچ زبانی گویاتر و تاثیرگذارتر از از زبان هنر نیست.
فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به نقش بی بدیل استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: در سال‌های دفاع مقدس حدود 150 هزار رزمنده از استان کرمانشاه برای دفاع از خاک وطن راهی جبهه‌ها شدند.
ریحانی افزود: کرمانشاهی‌ها در دوران دفاع مقدس پرونده درخشانی از خود به جا گذاشتند، به نحوی که مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه از این خطه به عنوان چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی یاد کردند.
ریحانی ادامه داد: مردم کرمانشاه در روز‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی حماسه‌های بزرگی مثل حماسه پاوه و گیلانغرب را رقم زدند و با حضور به موقع در برابر نیرو‌های ضدانقلاب در کردستان، نقش آفرینی در بازپس گیری کامیاران در سال 1358 توسط گروه سلمان، آزادسازی پاوه و نوسود و باینگان، انجام حداقل 30 عملیات بزرگ و کوچک فقط توسط یگان‌های سپاه در جبهه‌های غرب و جنوب و شمال غرب شامل عملیات‌های مهمی مثل کربلای 6، کربلای 9، والفجر 10، حلبچه، نصر و ... تا عملیات مرصاد به عنوان عملیات پایانی جنگ تحمیلی، پرونده قطوری در سال‌های دفاع مقدس دارند.
او ادامه داد: مردم این استان در شهرستان گیلانغرب در روز‌های نخست جنگ تحمیلی در برابر دشمنان سینه سپر کردند و با دفاع از خاک میهن عنوان دومین شهر مقاوم کشور را یدک می‌کشند.
ریحانی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دفاع مقدس از 30 شهریور تا هفتم مهر ماه، گفت: امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان با شعار محوری " ما مقتدریم" برگزار خواهد شد.
او یکی از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس را ارائه خدمات بهداشتی و گسترش مراکز واکسیناسیون کرونا در استان عنوان کرد و افزود: سپاه کرمانشاه اگرچه در بیش از 40 مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان مشارکت دارد، اما خودش به تنهایی 13 مرکز تجمیعی واکسیناسیون دارد و از روز گذشته (28 شهریور) نیز مرکز واکسیناسیون تجمیعی الهیه در شهر کرمانشاه برای خدمات رسانی مطلوب به مراجعان سه شیفته شده است.
او ادامه داد: برنامه ریزی شده تا اگر کسی به دلیل مشکلاتی نمی‌تواند برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و خودرویی واکسیناسیون مراجعه کند با تماس با حوزه‌های مقاومت واکسن کرونا را در منزل دریافت کند .
انتهای پیام/د

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/243931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

گل اول بحرین به ایران توسط عدالله سلمان احمد

گل اول ایران به بحرین توسط علیرضا رفیعی‌پور

کری‌خوانی یامال برای رئال؛ سه‌تایی می‌شوید

لغو پرواز ملی‌پوشان تنیس به اردن

گل دوم بحرین به ایران توسط صالح احمد

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گزارش زنده؛ ایران 1 - 2 بحرین

پشت صحنه «نون خ 5» به‌زودی روی آنتن می‌رود

دستگیری باند حرفه‌ای جعل اسناد و مدارک در کنگاور

جمع آوری 107 مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه 1403

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت (ویدیو)

فدراسیون تنیس روی میز شهرستان‌ها را در خرید تجهیزات کمک می‌کند

هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم

برداشت محصول باقلا از مزارع سرپل‌ذهاب آغاز شد

تصادف تیبا و پژو 6 کشته و مصدوم بر جا گذاشت

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

جام برترین‌های دارت کشور در سنندج برگزار شد

مسابقات لیگ باشگاهای سپک تاکرا کشور در سنندج آغاز شد

شعرخوانی دختر شیرین زبان

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

نفس دختر پژمان بازغی در پشت صحنه سریال گناه فرشته (عکس)

معرفی نفرات برتر جام برترین‌های دارت کشور

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود