عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی کرمانشاه: دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد اجتماعی

فرمانده انتظامی کرمانشاه: دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز دوشنبه در جمع پرسنل پادگان شهید رجایی مرزبانی استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تشریح چگونگی آغاز جنگ ایران و رژیم بعثی عراق و دستاوردهای آن پرداخت و افزود: این نبرد نابرابر به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت پهلوی از سوی دشمنان قسم خورده به ایران تحمیل شد.
وی تصریح کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آمریکا بزرگترین پایگاه خود را در خاورمیانه از دست داد و این موضوع باعث شد آن ها، رژیم بعثی عراق را علیه کشورمان تجهیز و زمینه جنگی نابرابر را فراهم کنند.
سردار جاویدان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شیطنت های دشمنان، گروهک هایی ایجاد شد که به انقلاب نوپای اسلامی ایران ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: در همان ایام حدود 700 شهید را در مرزها تقدیم اسلام و انقلاب کردیم تا ثابت کنیم در دفاع از مرزهای کشور عزم و اراده ای راسخ داریم.
فرمانده انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: در یکسال ابتدایی جنگ، رژیم بعثی عراق که از حمایت های 30 کشور جهان برخوردار بود توانست شهرهایی از استان کرمانشاه مانند قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و سومار و شهرهایی از خوزستان را به تصرف خود درآورد.
وی افزود: با این حال از سال 1360 تا 1363 عملیات های موفقی نظیر بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس و محرم انجام گرفت و رزمندگان توانستند با همان غیرت و شجاعت مثال زدنی خود شهرهای اشغال شده را از چنگال دشمن بعثی رها کنند.
سردار جاویدان تصریح کرد: پس از این موفقیت های چشمگیر بود که رژیم بعثی در اقدامی ناجوانمردانه به استفاده از سلاح های شیمیایی روی آورد تا ملت مقاوم ایران را از پای درآورد که در این زمینه هم ناموفق بود.

عصر کرد

این مقام عالیرتبه انتظامی خاطرنشان کرد: عملیات ظفرمند مرصاد تیرخلاصی بر پیکره نیمه جان رژیم بعثی عراق و فتحی بزرگ و بیاد ماندنی برای ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی بود تا جهانیان شجاعت و غیرت رزمندگان سرافراز کشورمان را تحسین کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تلفات رژیم بعثی عراق در جنگ نابرابر هشت ساله از نظر تعداد افراد کشته و زخمی شده و اسرا حدود 2 برابر ایران بود، گفت: جمهوری اسلامی با توکل به خدا و تکیه بر توانمندی های فرماندهان و رزمندگان دلاورش توانست مقتدرانه از تمامیت ارضی سرزمین خود دفاع کند.
سردار جاویدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 220 هزار شهید گلگون کفن جمهوری اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس، گفت: در 200 سال گذشته سابقه نداشت که جنگی اتفاق بیفتد و بخشی از خاک کشورمان جدا نشود اما این اتفاق در دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داد و حتی یک وجب از خاک کشورمان به دشمنان نرسید.
رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تثبیت و به جهانیان ثابت کرد که می توان با دست خالی و حداقل امکانات هم به نبرد با استکبار پرداخت، گفت: امروز جمهوری اسلامی الگوی کم نظیری برای جبهه مقاومت و کشورهای آزادی خواه جهان محسوب می شود.
وی همچنین با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه "ما در جنگ، ابهت غرب و شرق را در هم شکستیم"، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا از کشورمان حساب می برند، کشوری که با تکیه بر جوانان خود توانست برابر دشمنی تا بن دندان مسلح که با 30 لشکر مکانیزه و 100 لشکر پیاده به جنگش آمده بود، پیروز شود.
سردار جاویدان در ادامه به برخی آثار و نتایج هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در جوانان، شکوفایی استعدادها، ایجاد بسیج مردمی و انسجام و همدلی مضاعف میان مردم و نیروهای نظامی از جمله آنهاست.

عصر کرد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی مصمم تر و راسخ تر از گذشته در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی حرکت می کند و به برکت ولایت فقیه توانسته بر همه دسیسه های دشمنانش فایق آید.
وی همچنین با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، گفت: همه دنیا می دانند اگر ایران نبود سوریه سقوط می کرد و عراق هم به تصرف دشمنان در می آمد اما حضور پرصلابت جمهوری اسلامی و کمک های مستشاری انجام شده به آن ها از وقوع این اتفاقات جلوگیری کرد.
سردار جاویدان تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی نه تنها از استقلال و عزت خود به بهترین شکل ممکن محافظت می کند بلکه به دیگر کشورهای محور مقاومت نیز کمک های بسیار خوبی ارائه می دهد.
این مقام عالیرتبه انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به آمادگی بسیار مطلوب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور اشاره کرد و گفت: امروز ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی متحدتر از هر زمان دیگری آماده پاسخگویی به هر نوع تهدید دشمنان و حراست از استقلال و امنیت کشور هستند.
وی گفت: نیروی انتظامی هم به عنوان سرباز ولایت و در سایه سار رهبر معظم انقلاب شبانه روز در حال دفاع از امنیت داخلی کشور هستند و در کنار دیگر نیروهای مسلح توفیق خدمتگذاری به مردم شریف ایران اسلامی را دارد.
سردار جاویدان در پایان از تلاش ها و زحمات نیروهای مرزبانی نیز قدردانی کرد و گفت: مرزبانان سربازان خستگی ناپذیر ولایت هستند که برای امنیت آفرینی در مرزها شبانه روز تلاش می کنند و همه فعالیت دشمنان و گروهک های معاند را زیر نظر دارند و به همین دلیل باید صمیمانه از آن ها تشکر کرد.
در ابتدای این مراسم سرهنگ "بهرام چقازردی" فرمانده پادگان شهید رجایی نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به فرمانده انتظامی استان، به تشریح برنامه ها و اقدامات این پادگان پرداخت.
تجلیل از ستوان‌سوم وظیفه "امین پیریان"، استوار یکم وظیفه "آرش جمشیدی" و گروهبان دوم وظیفه "محمد امین ولی پور" به عنوان سربازان نمونه پادگان شهید رجایی توسط سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان در آستانه فرا رسیدن روز سرباز بخش دیگری از برنامه های اجرا شده بود.
در پایان مراسم که سردار "کیاست سپهری" فرمانده مرزبانی استان نیز حضور داشت، یگان های مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

عصر کرد

برچسب‌ها ستاد کل نیروهای مسلح خاورمیانه هفته دفاع مقدس فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه جمهوری اسلامی مرزبانی فتح المبین بیت المقدس

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/243917/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر

فال انبیا فردا پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

1268 واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل