عصر کرد

آخرين مطالب

مقدمات ثبت جهانی بلوار طاق‌بستان را فراهم می‌کنیم فرهنگی

مقدمات ثبت جهانی بلوار طاق‌بستان را فراهم می‌کنیم
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مهدی عبدالمالکی روز شنبه در یک نشست خبری گفت: به عقیده کارشناسان این بلوار 3.5 کیلومتری در دنیا بی نظیر است و ما هم با برگزاری جشنواره عکس «گلاریژان» بنا داشتیم بخشی از زیبایی‌های بلوار طاق‌بستان را به تصویر بکشیم.
1400 سال توسعه فضاهای ورزش همگانی در کرمانشاه است
وی سال 1400 را سال توسعه فضاهای ورزش همگانی در شهر دانست و گفت: در بهار سال آینده در هر منطقه شهرداری یک پیست دوچرخه‌سواری ساخته و یا احیا می‌شود.
عبدالمالکی با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی یکی از ضرورت‌ها برای کرمانشاه است، افزود: علاوه بر دوچرخه‌سواری در رشته‌های مانند بسکتبال، والیبال و سایر رشته‌های و با همکاری مسوولان مربوطه برنامه‌های زیادی را اجرایی می‌کنیم.
وی ادامه داد: سازمان فرهنگی بعد از ورود به حوزه کارآفرینی شهری و توانمندسازی افراد در مناطق حاشیه‌نشین شهر، فرهنگسرای دولت‌آباد را راه‌اندازی کرد و در سال آینده هم فرهنگسراهای کرناچی و حکمت‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد تا علاوه بر توانمندسازی و درآمدزایی به بهبود رفتار مردم در حاشیه شهر کمک کند.
عبدالمالکی از انجام مقدمات نام‌گذاری کرمانشاه به عنوان شهر دوستدار کودک خبر داد و اظهارداشت: در همین راستا و در بهار 1400 فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بوستان معلم کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و بعد از آن می‌توانیم موزه عروسک شهر کرمانشاه را هم در آن افتتاح کنیم.
افتتاح بوستان بانوان، ایجاد خانه تشکل‌ها، ایجاد خانه گرافیک و سرود و موسیقی، ایجاد ساختارهای جدید برای امور قرآنی و ایجاد حوزه فرهنگی در تمام مناطق شهرداری بخشی از اقدامات سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری در بهار 1400 بود که آقای عبدالمالکی به آن اشاره کرد.
سه پروژه کلان برای تاثیرگذاری در کودکان و نوجوانان کرمانشاهی
معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه در بخشی از سخنان خود ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری هدف این سازمان را کمک به ارتقا سطح فرهنگ و رفتار مردم در حوزه شهری دانست و گفت: ما با کمک آموزش و پرورش 70 درصد تمرکز خود را روی آموزش پایه گذاشتیم تا در آینده با شهروندانی مواجه شویم که انتظارات ما را در شهر برآورده کنند.
عبدالمالکی ادامه داد: در همین راستا سه پروژه کلان را اجرایی کردیم که در طرح «شهریاران فرهنگ» 9 انجمن شامل 950 دانش‌آموز مستعد کرمانشاهی به عنوان سفیران فرهنگی شهر فعالیت می‌کنند و این دانش‌آموزان مستعد در هر رشته‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند تا این استعداد پرورش یافته و در کنار آن مفاهیم حوزه شهروندی هم منتقل شود.
وی افزود: ساخت عروسک «شمامه» یکی دیگر از اقدامات ما بود تا به زبان طنز و نمایش مفاهیمی مانند ترافیک شهری، محیط زیست و سایر نکات را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.
این مدیر فرهنگی با اشاره به برگزاری جشنواره «بزرگ شهروندان کوچک» هم گفت: این جشنواره هم یکی دیگر از برنامه‌های ما است که در سرفصل‌های مختلفی مانند نقاشی، کاردستی و ایجاد فضای سبز خانگی، رعایت عبور و مرور در شهر، حقوق شهروندی، بحث زباله و پسماند اجرایی شد و تاکنون هم یک هزار و 300 اثر ارزشمند از دانش‌آموزان ابتدایی به دبیرخانه ارسال شده است.
عبدالمالکی زمان اتمام این جشنواره را 15 اردیبهشت اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها و جشنواره‌ها در راستای آموزش‌های پایه به صورت پایلوت در کرمانشاه اجرایی شد و سایر کلانشهرها هم می‌توانند با ساخت عروسک‌های مختلف و برگزاری جشنواره‌ها در این حوزه فعالیت کنند.
ورود هر گردشگر 11 شغل را درگیر می‌کند
معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه یکی از مشکلات کرمانشاه را برجسته‌سازی اخبار منفی دانست و اظهار داشت: این اخبار به لحاظ جامعه‌شناختی اثرات منفی و نگران‌کننده‌ای به همراه دارد و ما در سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری در مقابل این اتفاق به دنبال ایجاد حس تعلق خاطر شهروندان به شهر هستیم که در این راستا تقویم 365 روزه‌ای از سرمایه‌های انسانی، مکانی و سرمایه‌های ناملموس کرمانشاه را تهیه و تدوین کردیم.
وی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل برای 11 تن از مفاخر کرمانشاه هم گفت: برگزاری آیین نکوداشت دکتر محمدعلی سلطانی، افتتاح فرهنگسرای استاد کزازی و تجلیل از این فخر ادب کرمانشاهی، «شهریاران پزشکی» کرمانشاه و تکریم از مفاخر حوزه پزشکی، بزرگداشت یارمحمدخان کرمانشاهی، آیین گرامیداشت «میرزا محمدرضا کلهر»، برپایی آیین گرامیداشت «میرزا احمد الهامی کرمانشاهی» و برگزاری مراسم گرامی داشت آیت الله نجومی، برنامه‌هایی بود که در راستای تجلیل از مفاخر شهر صورت پذیرفت و در نظر داریم در روزهای آینده از امیر براتپور فرمانده بزرگترین عملیات هوایی «اچ 3» تجلیل نماییم.
عبدالمالکی با اشاره به ساخت هشت سردیس برای مفاخر کرمانشاه اظهار داشت: قرار است سردیس‌ها را به 15 عدد برسانیم و همچنین برای 11 تن از بزرگان این شهر المان‌های سنگی ساخته شده که قرار است در بوستان مشاهیر و در بهار 1400 نصب شوند در عین حال 20 خیابان به نام بزرگان شهر نام‌گذاری می‌شود و قرار است به 40 خیابان افزایش پیدا کند.
وی ایجاد پلاک افتخار را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی شهرداری عنوان کرد و افزود: این پلاک ها 9 خانه مفاخر، نور، فاطمی، عالم، قرآنی، جوانمرد، حسینی، قهرمان و شهید را مشخص می‌کند که از کاشی‌های پخته براساس طرح تکیه معاون ساخته و بهار 1400 در سر در منزل مفاخر شهر نصب می‌شود.
معاون فرهنگی شهردار گردشگری را یکی از بهترین راه‌های توسعه اقتصادی در کرمانشاه دانست و گفت: ورود هر گردشگر می‌تواند 11 شغل را به طور مستقیم درگیر کند و براین اساس توانستیم اعتماد دفتر ملی یونسکو را جلب کنیم تا کرمانشاه هم کاندید شهر جهانی خوراک باشد و به احتمال زیاد این برند نصیب کرمانشاه می‌شود.
عبدالمالکی کریدور گردشگری غرب کشور شامل استان های کرمانشاه، همدان و کردستان را در دنیا بی نظیر توصیف کرد و گفت: دبیرکل ملی یونسکو هم در سفر به کرمانشاه اذعان کرد که این یک اتفاق بزرگ در جهان است که یک گردشگر در کرمانشاه بهترین خوراک‌ها را مصرف، در کردستان بهترین آواها را می‌شنود و در همدان هم از صنایع دستی آنجا استفاده می‌کند که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.
برچسب‌ها شهرداری کرمانشاه طاق بستان کرمانشاه یونسکو

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/191173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است