عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل زندان های کردستان عنوان کرد:

ارائه مشاوره روانشناسی به 2500 زندانی در کردستان اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - مدیرکل زندان های استان کردستان گفت: در شش ماهه اول سال جاری نیز 2 هزار و 543 مورد مشاوره فردی و همچنین 317 مورد مشاوره گروهی به زندانیان استان ارائه شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، اسحاق ابراهیمی در جمع خبرنگاران استان کردستان، وجود نیروهای روانشناس در زندان را دارای اهمیت و حساسیت های ویژه دانست و در این باره گفت: روانشناسانی که در خارج از زندان خدمات روانشناسی ارائه می دهند در حقیقت با افرادی سر و کار دارند که از نعمت آزادی برخوردارند که این مهم به نوبه خود شرایط مساعدی را برای ارائه خدمات فراهم می کند اما روانشناسان زندان با مددجویانی روبرو هستند که اختلالات روانی در آنها به حدی بوده که منجر به ارتکاب جرم شده و در حبس به سر بردن و دوری از خانواده و ... نیز ناهنجاری های روانی را در آنان دوچندان کرده است .
وی به نقش روانشناسان مراکز اصلاحی و تربیتی در بازگشت سعادت مندانه زندانیان به جامعه اشاره کرد و افزود: در حقیقت هدف از مجازات حبس توانبخشی اخلاقی، روحی و روانی به افراد برای بازگشت به جامعه است که در این راستا روانشناسان در زندان ها با ارائه خدمات روان درمانی و سلامت روانی به زندانیان، کمک می کنند تا با موضوعاتی مانند پرخاشگری، اعتیاد، کاهش اعتماد به نفس، مشکلات خانوادگی و اجتماعی و ... که منجر به اعمال مجرمانه شده آشنا و اینگونه ناهنجاری های رفتاری در زندانیان درمان شود .
مدیرکل زندان های کردستان با برشمردن خدمات روانشناسی و روان درمانی که به زندانیان در مراکز اصلاحی و تربیتی استان ارائه می شود، عنوان کرد: در زندان ها خدمات روانشناسی مختلفی از جمله مشاوره های فردی و گروهی برای زندانیان و خانواده های آنان و آموزش های مهارتی مانند کنترل خشم، اعتماد به نفس، درک متقابل، ارتباط موثر با خانواده و اجتماع، پیشگیری از اعتیاد و ... به مددجویان ارائه می شود.
وی در خصوص نحوه فعالیت کلینیک های مثلثی در زندان های استان بیان کرد: در کلیلینک های مثلثی که حول سه محور بیماریابی فعال و درمان ایدز و هپاتیت، پیشگیری از اعتیاد و درمان آن و بیماریابی STI یا همان بیماری های آمیزشی و درمان آنها فعالیت می کند، آموزش های مرتبط در هریک از محورهای ذکر شده به زندانیان و خانواده های آنها با برگزاری کلاس های فردی و گروهی و کارگاه های تخصصی صورت می پذیرد؛ ضمنا برای مددجویان تحت پوشش کلینیک های مثلثی پرونده های الکترونیکی تشکیل و کلیه اقدامات انجام شده برای هر مددجود، به صورت الکترونیکی ثبت می شود.
ابراهیمی از جمله دیگر خدمات روانشناسی را گرفتن آزمون های روانشناسی بیان کرد و در این خصوص گفت: از دیگر وظایف روانشناسان زندان، گرفتن برخی آزمون‌های روانشناسی از زندانیان جدیدالورود است که این آزمون‌ها شامل آزمون های شخصیت، هوش و همچنین مصاحبه های بالینی است.
وی افزود: این آزمون‌ها، یک ارزیابی کلی برای تشخیص اختلال‌های روانی عمده در زندانیان مانند اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، شخصیت مرزی، افسردگی اساسی و ... را در اختیار روانشاسان قرار داده و به این ترتیب اقدامات لازم در جهت درمان این افراد برنامه ریزی و به اجرا در می آید.
مدیرکل زندان های کردستان با تاکید بر این موضوع که روانشناسان زندان باید به توانایی تغییر انسان ها اعتقاد داشته باشند، بیان کرد: کار در زندان ها به خصوص برای افرادی که ارتباط تنگاتنگ با زندانیان و مشکلات آنان دارند دارای دشواری ها و حساسیت های ویژه ای است از جمله این افراد روانشناسان هستند که دارای ارتباطی مستقیم و تاثیرگذار با زندانیان هستند لذا می بایست ضمن داشتن اخلاقی خوش با صعه صدر و انگیزه و اراده قوی و اعتقاد قلبی بر ایجاد تغییر نگرش و رفتار در زندانیان در محیط پر استرس زندان وظایف خود را عملی کنند.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که در حال حاضر 500 نفر از مددجویان زندان های استان تحت پوشش خدمات مشاوره و روانشناسی قرار دارند، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری نیز 2 هزار و 543 مورد مشاوره فردی و همچنین 317 مورد مشاوره گروهی به زندانیان استان ارائه شده است .
ابراهیمی با اشاره به خدمات روانشناسی که به خانواده های زندانیان ارائه می شود، گفت: در شش ماهه نخست امسال 180 خانواده زندانی با هدف کاهش آسیب در میان آنان از جمله طلاق، تحت خدمات روانشناسی قرار گرفتند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/9332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

نوای 1000 دف در روستای جهانی پالنگان

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالین اسرائیل غاصب و استکبار جهانی را هویدا ساخت

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی