عصر کرد

آخرين مطالب

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از نیازهای مهم استان کردستان است اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین -  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان و ایجاد درآمد پایدار برای مردم به ویژه روستائیان از مهمترین نیازهای استان کردستان است.
  منصور مرادی در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه آمار بیکاری در استان کردستان 48 درصد است که نیمی از آن مربوط به شهرستان سروآباد است.
وی ادامه داد: به دلیل بیکاری و نبود درآمد پایدار در استان کردستان به ویژه در شهرستان سروآباد بسیاری از روستائیان این شهرستان در سال های اخیر به شهرها مهاجرت کرده و روستاها خالی از سکنه شده اند.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نبود زیر ساخت بویژه در حوزه راه و جاده از دیگر مشکلات مهم استان کردستان است که باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در بسیاری از بخش ها شده که می طلبد در این راستا اقدامات بسیار خوب و موثری انجام بگیرد.
وی افزود: مسیر ارتباطی سنندج - سروآباد - مریوان یکی از جاده های خطرناک و پرپیچ و خم است که هر ساله تصادفات جاده ای در این مسیر موجب داغدار شدن بسیاری از خانواده های این شهرستان ها می شود و اصلاح این مسیر مهم را به یکی از مطالبات به حق مردم تبدیل کرده است.
وی با بیان اینکه جاده جدید سنندج مریوان تا 2 سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، گفت: برای اینکه شهرستان سروآباد در بن بست قرار نگیرد، تلاش کردیم مسیر ارتباطی استان کرمانشاه و شهرستان کامیاران به این شهرستان را بهسازی و آسفالت کنیم که این مسیر ارتباطی سال آینده افتتاح می شود.
مرادی به پتانسیل های مهم شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: باغداری، گردشگری و کشاورزی مهمترین ظرفیت های این شهرستان است که توجه بیشتر به این ظرفیت ها می تواند باعث مهاجرت معکوس و رشد و آبادانی این شهرستان شود.
وی ادامه داد: از 120 هزار هکتار از مساحت شهرستان سروآباد 57 هزار هکتار آن را منطقه حفاظت شده و 51 هزار هکتار را اراضی ملی تشکیل می دهد و تنها 12 هزار هکتار آن در اختیار مردم است که این میزان برای توسعه باغات و زمین های کشاورزی کافی نیست و نیازمند کاهش منطقه حفاظت شده در این شهرستان هستیم.
وی با اشاره به جلسه ای که با معاون رئیس جمهوری برگزار شده است، گفت: در جلسه ای که هفته جاری با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران برگزار کردیم، تعدیل منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو در شهرستان سروآباد را پیشنهاد دادیم و قرار است این مسئله در جلسه شورای عالی حفاظت از محیط زیست به ریاست رئیس جمهور مطرح و تایید شود.
وی به منطقه هورامان نیز اشاره کرد و افزود: هورامان در شهرستان سروآباد منطقه ای تاریخی و گردشگری است که 75 نوع صنایع دستی در این منطقه تولید می شود و ثبت جهانی این منطقه در دست اقدام است که این مهم باعث رونق گردشگری در منطقه خواهد شد.
*** فرماندار شهرستان سروآباد نیز در ادامه این جلسه به مهمترین ظرفیت های این شهرستان اشاره کرد و افزود: گردشگری و باغداری 2 ظرفیت بسیار مهم در شهرستان است که توجه بیشتر به این ظرفیت ها می تواند به توسعه و پیشرفت منجر شود.
علی مفاخری افزود: محصولات باغی در شهرستان سروآباد کاملا ارگانیک است و در تولید آنها از هیچ نوع کود شیمیایی استفاده نمی شود که در راستای معرفی بیشتر این محصولات در سطح استان و کشور امسال جشنواره های متعددی برگزار شد.
وی ادامه داد: متاسفانه مهمترین مشکل باغداران شهرستان سروآباد نبود صنایع تبدیلی و سردخانه در این شهرستان است که باعث شده محصولات باغی به قیمت های پایین به فروش برسد و ارزش افزوده کمتری عاید باغداران و تولیدکنندگان شود.
وی اضافه کرد: بیکاری و نبود درآمد پایدار یکی دیگر از مشکلات مهم شهرستان سروآباد است که باعث شده مهاجرت در این شهرستان از چند سال پیش رشد منفی داشته باشد و بسیاری از روستائیای این شهرستان به شهرهای همجوار مهاجرت کنند.
فرماندار سروآباد تاکید کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه و همچنین طرح توسعه باغات می توانیم مهاجرت در این شهرستان را معکوس کرده و باعث ماندگاری روستائیان در روستاها شد.
وی به خدمات دولت اشاره کرد و افزود: دولت در چند سال اخیر خدمات بسیار خوبی را به مردم شهرستان سروآباد ارائه کرده که مهمترین این خدمات در حوزه درمان و سلامت است و خدمات بهداشتی درمانی را در این شهرستان ارتقا داده است.
مفاخری اظهار کرد: مردم شهرستان سروآباد مردمانی مرزدار، غیور و وفادار به نظام و انقلاب اسلامی هستند که در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با تمام توان و تلاش خود از مرزهای کشور دفاع کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمنان بیفتد.
وی ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی، ساخت سردخانه، بهسازی و آسفالت راه های روستایی، ایجاد کارخانه لبنیات، ایجاد ایستگاه های پمپاژ بر روی رودخانه سیروان، تخصیص آب از محل سدها، توسعه بیمارستان و تجهیز آن و توجه بیشتر به شیلات این شهرستان از مهمترین نیازها و مطالبات مردم شهرستان سروآباد است که توجه به این بخش ها باعث رونق و توسعه بیشتر این شهرستان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی روز سه شنبه به منظور حضور در جلسات شورای اداری استان کردستان و شرکت در نشست های شهرستان های سروآباد، مریوان، بانه و سقز به استان کردستان سفر کرده اند. از 6 نماینده استان کردستان سه نماینده این استان (مرادی، فرشادان و بیگلری) عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هستند.

  

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/9231/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی