عصر کرد

آخرين مطالب

ورزش اسکی در کردستان از لحاظ امکانات فیزیکی و ساختاری ضعیف است ورزشي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین -  رئیس هیات اسکی استان کردستان گفت: وضعیت این رشته ورزشی مهیج در استان از لحاظ امکانات فیزیکی، ساختاری و نیروی انسانی ضعیف و نیازمند توجه خاص مسئولان است.
اسماعیل پورجعفری اظهار کرد: تنها پیست اسکی استان که دارای استاندارد ملی و بین المللی است در شهرستان بیجار قرار دارد که آن هم با مشکلات فراوانی روبرو است.
وی با بیان اینکه در گذشته کارهای خوبی در این پیست انجام شد، افزود: نا هماهنگی میان اداره کل راه و شهرسازی (سازنده پیست) و اداره کل ورزش و جوانان باعث شد قبل از تحویل قطعی پروژه، بسیاری از اقدامات به صورت نیمه تمام رها شده و تجهیزات عمر مفید خود را از دست بدهند.
به گفته وی، در حال حاضر مابقی پروژه به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شده تا در صورت تامین اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نسبت به رفع نواقص موجود و تکمیل، استاندارد سازی و راه اندازی آن اقدام شود.
رئیس هیات اسکی کردستان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با تکمیل پیست اسکی بیجار، حداقل سالیانه میزبان یکی از مسابقات کشوری و در صورت وجود امکانات هتلینگ مناسب، برگزاری مسابقات فرا ملی در این پیست باشیم.
پورجعفری با بیان اینکه پیشرفت کردستان در رشته اسکی، نیازمند ایجاد زیرساخت های این ورزش، سرمایه گذاری درست و اصولی است، یادآور شد: نیاز است بخش خصوصی را با راهکارهای قانونی از قبیل واگذاری در قالب ماده 27 به صورت بلند مدت به حضور در ورزش ترغیب کنیم.
وی اضافه کرد: برای رشد این ورزش در میان جوانان، باید حداقل تجهیزات لازم برای آموزش برای هیات ها خریداری و شرایط اعزام به مسابقات داخلی نیز فراهم شود که امید است در آینده ای نزدیک این اتفاق بیفتد.
پورجعفری هیات اسکی کردستان را نیازمند حمایت بخش خصوصی دانست و گفت: برای تحقق اهداف و رسیدن به وضعیت مطلوب، از کمک های مردمی و نهادهای دولتی استقبال می کنیم.
رئیس هیات اسکی کردستان اظهار کرد: امیدواریم مردم به این باور برسند که کمک شان به رشته های ورزشی، موجب روی آوردن جوانان به ورزش و ایجاد جامعه ای سالم و پویا می شود.
به گفته وی، برای رشد قهرمانان این رشته، تمرکز بر روی نسل پایه یعنی سنین هشت تا 14 سال است چون در این سنین باید ورزشکار تکنیک ها و فنون را یاد بگیرد تا در سن 15 سالگی به شکوفایی رسیده و برای قهرمانی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه اقداماتی از قبیل همکاری با آموزش و پرورش و استعدادیابی در مدارس و رشته های ورزشی مانند اسکیت که با این ورزش هماهنگ است را در دستور کار داریم، افزود: کمک از پیشکسوتان و دلسوزان این رشته برای ارتقای سطح توانایی مربیان و داوران، برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از مربیان طراز اول برای به روز رسانی اطلاعات فنی ورزش اسکی در دستور کار قرار دارد.
** اعتبارات هیات اسکی کردستان بسیار ناچیز است
رئیس هیات اسکی کردستان گفت: اعتباری که امسال به هیات اسکی اختصاص یافته بسیار ناچیز است که صرف امور جاری هیات، برگزاری مجمع سالیانه، پرداخت بدهی ها و هزینه های مصرفی برای نگهداری و تعمیرات پیست اسکی بیجار می شود.
پورجعفری به اقدامات انجام شده طی مدیریت 6 ماهه خود در این هیات نیز اشاره کرد و یادآور شد: تکمیل، رفع نواقص و راه ‌اندازی ساختمان رفاهی با سرمایه شخصی در پیست اسکی بیجار، پیگیری برای وصل انشعابات گاز و گازکشی ساختمان مهمانسرا و وصل مجدد انشعابات برق و آب مجموعه، رفع نواقص دستگاه تله ‌سیژ و ماشین برف‌کوب و بیمه کردن این دستگاه، ایجاد محوطه پارکینگ و آسفالت آن و اشتغالزایی برای چند نفر از جمله این کارها است.
پورجعفری به برنامه های آینده هیات برای پیشرفت ورزش اسکی کردستان هم اشاره کرد و گفت: استفاده از جوانان و قهرمانان و راهنمایی های پیشکسوتان برای ترقی این ورزش در سطح استان، ارائه برنامه مدون با همکاری و هماهنگی فدراسیون برای برگزاری مسابقات استانی و استعدادیابی و اعزام تیم اسکی به مسابقات کشوری و تمرکز بر روی استعدادهای پایه و برگزاری کلاس های داوری و مربیگری از جمله این برنامه ها است.
به گفته وی، راه اندازی هیات های اسکی در شهرستان هایی که فاقد هیات اسکی هستند، فراهم کردن شرایط مناسب از قبیل سانس رایگان و اسکان برای ورزشکاران، شناسایی و جانمایی در دیگر نقاط استان برای ایجاد پیست زیر نظر کارشناسان فدراسیون و رایزنی برای جذب اسپانسر و حامی مالی از این رشته ورزشی از دیگر برنامه های آینده هیات اسکی استان کردستان است.
بیش از 100 ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزشی اسکی در کردستان مشغول فعالیت هستند.


لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/8983/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

من پیر فنا بدم جوانم کردی

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی

تصمیم بزرگ کاپیتان؛ ناچو فرناندز، خواهان جدایی از مادرید

آشتی‌کنان در بارسا؛ فقط گل و شیرینی کم بود

خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال

خلاصه بازی استقلال 3 - شمس آذر قزوین 2

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

توزیع 200 تن آرد تشویقی بین 495 واحد خبازی

تحقق بیش از 80 درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره 18 مددجویان

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه

نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها

طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان

تو مثل منی برف...

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی

اختصاص بیش از 600 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه