عصر کرد

آخرين مطالب

/گزارش/

کردستان معین امداد رسانی به کرمانشاه/جمع آوری کمک های مردمی ادامه دارد اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - کمک به هم نوع و حس بشر دوستانه از فرهنگ جدا نشدنی مردم غیور کردستان است که با وقوع هر حادثه‌ای ابراز همدردی خود را به شیوه‌های متفاوتی نشان می‌دهند و سعی می‌کنند در این زمینه پیشقدم باشند و این بار این فرهنگ در راه کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه تجلی پیدا کرده است. به گزارش ایسنا منطقه کردستان، مردم غیور کردستان در راستای امدادرسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه از هیچ کمکی دریغ نکرده و به صورت خود جوش تا به حال بیشترین کمک ها را به هم نوعان خود کرده اند.
پس از گذشت چند روز از وقوع زلزله پیش آمده در استان کرمانشاه، شواهد حاکی از آن است که مردم استان کردستان بسیار خوب به آسیب دیدگان زلزله کمک کرده‌اند و از همه شهرها و مناطق استان برای مناطق آسیب دیده کرمانشاه کمک های مردمی ارسال شده است .
کمک خودجوش انجمن های مردمی و سازمان های مردم نهاد از جمله اقدامات قابل توجهی بوده که در نقاط مختلفی از شهر با برپایی کمپین ها و پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی اقدام به کمک به زلزله زدگان کرمانشاه کرده اند و شب گذشته نیز اولین محموله این کمک ها روانه این مناطق شد.
بر اساس این گزارش، علاوه بر کمک های مردمی، تمامی ادارات استان با مدیریت ستاد بحران استانداری نیز کمک های خیرخواهانه زیادی را به این مناطق ارسال کرده اند که قابل تقدیر است.
از طرفی با توجه به بالا بودن آمار تلفات و خسارت های مناطق زلزله زده و سردی هوا، باید همه ما بدانیم که خدمات پس از وقوع زلزله نیز بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود و نباید کمک ها را فقط به این چند روز ختم دهیم.
آرتیکاس اقبال، مدیرکل ستاد بحران استان کردستان، در این رابطه با اشاره به اینکه نباید از خاطر دور داشت که با بروز زلزله، نیازمندی آسیب‌دیدگان کرمانشاه مختص به یک روز نیست، اظهارکرد: احساس نیاز به کمک‌رسانی یک امر بدیهی و ادامه‌دار است که متناسب با شرایط آن باید واکنش برنامه‌ریزی شده را نیز لحاظ کرد.
وی با بیان اینکه در هنگام بروز بحران، نیازها به صورت لحظه‌ای رصد و رفع می‌شوند، افزود: مدیریت بحران، پروسه‌ای قانونمند و مرحله‌دار است که از مهم‌ترین مراحل آن پیشگیری، آموزش و مدیریت آن است.
اقبال، با اشاره به اینکه استان کردستان، معین خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به کرمانشاه است، گفت: طی امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله تیم‌های اعزامی ماهیت خود را از امدادگری به بازسازی، استقرار و تثبیت، تغییر می‌دهند تا پس از بررسی شرایط و تعیین بخش مورد نظر، برای ارائه خدمت‌رسانی در قالب اکیپ خدمات رسانی وارد عرصه شوند.
تهیه 100 هزار قرص نان بهترین نمونه فعالیت مدیریت شده در طی امدادرسانی
مدیرکل ستاد بحران استان کردستان، بهترین نمونه فعالیت مدیریت شده در طی امدادرسانی را تعهد استان کردستان برای تهیه 100 هزار قرص نان در طی سه روز برای زلزله زدگان کرمانشاه دانست و گفت: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات امدادی، کمک‌ها سازماندهی شده از درگاه هلال احمر که آموزش های لازم برای برخورد با شرایط بحرانی را گذرانده، لحاظ شود.
ارسال 2200 دستگاه چادر به مناطق زلزله‌زده
اقبال با تأکید بر ایجاد هماهنگی با ستاد بحران قبل از هرگونه اقدام کمک‌رسانی، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت ستاد بحران، 120 دستگاه ماشین‌آلات سنگین از کردستان وسایل و امکانات را بدون مشکل به کرمانشاه انتقال داده‌اند و بدون مشکل به استان بازگشته است.
مدیرکل ستاد بحران استان کردستان، همچنین از ارسال 2200 دستگاه چادر از طریق هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر داد.
جلال شریعتی رئیس شورای شهر سنندج ، با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد بحران استان، چهار نقطه شهر به عنوان مراکز استقرار ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه به مدیریت شورای شهر سنندج تعیین شده است، این مراکز را شامل میدان گاز، میدان قبا، شهرک زاگرس و میدان فیض‌آباد اعلام کرد.
وی دلیل انتخاب این 4 نقطه را دسترسی آسان و تردد روان شهروندان سنندجی دانست و خاطرنشان کرد: به شهرداری شهر سنندج نیز این امکان داده می شود تا سقف 500 میلیون ریال برای پشتیبانی نیروهای شهرداری، تجهیز امکانات، تدارکات و ماشین‌آلات شهرداری برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زدگان، استفاده کنند.
48 پایگاه هلال احمر در کردستان آماده جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: 48 پایگاه جمعیت هلال احمر در سطح استان کردستان آماده دریافت کمک های مردمی به زلزده گان استان کرمانشاه است .
بابک قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کردستان، اظهار کرد: 12 پایگاه در شهر سنندج، دو پایگاه در دیواندره، 8 پایگاه در سقز، 7 پایگاه در مریوان، دو پایگاه در قروه، 4 پایگاه در دهگلان، 3 پایگاه در بیجار، دو پایگاه در کامیاران، شش پایگاه در بانه و دو پایگاه در سروآباد آماده دریافت کمک های مردم شریف استان کردستان به مردم زلزله زده کرمانشاه هستند .
ارسال کمک های کارکنان دانشگاه به زلزله زدگان کرمانشاه
کمک های کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و نیز دانشجویان پزشکی ورودی سال 63 دانشگاه تهران جهت کمک به زلزله زدگان، راهی کرمانشاه شد.
ارائه خدمات بیمارستان سیار 50 تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سرپل ذهاب
بابرپایی بیمارستان سیار صحرایی دانشگاه علوم پزشكی كردستان در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب خدمت رسانی به مصدومین و هموطنان عزیز این شهرستان توسط پرسنل و متخصصین درمانی دانشگاه در حال انجام است.
دانشگاه کردستان برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آماده است
دکتر «فردین اخلاقیان» رئیس دانشگاه کردستان با اعلام استقرار 6 اکیپ جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در محوطه دانشگاه کردستان، اظهار کرد: ایستگاه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در محوطه دیاری گولان، دانشکده ادبیات، دانشکده علوم پایه، سلف مرکزی، دانشکده کشاورزی و یک پایگاه بسیج در محوطه دانشگاه علوم انسانی استقرار یافته و اقدام به جمع آوری کمک‌های بشردوستانه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه کردستان می‌کنند.
وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها طی دو روز کاری (امروز و فردا) فعال خواهند بود، افزود: تلاش شده است تا با کمک خود دانشجویان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شود و ما نیز همانند تمام مردم و دانشگاهیان سراسر کشور در این امر بشردوستانه با آنان سهیم باشیم.
رئیس دانشگاه کردستان با ذکر اینکه مسئولین دانشگاهی در کنار تشکل‌های دانشجویی تمام هَم خود را معطوف به هر چه بهتر برگزار شدن فرآیند جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: پس از پایان پروسه جمع‌آوری، مبالغ و هدایای گردآوری شده توسط اکیپی از مسئولین و دانشجویان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام خواهد شد.
ارسال 30 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ارسال 30 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزه زده قصر شیرین و سرپل ذهاب از محل نیات واقفان کردستانی خبر داد و عنوان کرد: این کمک‌ها در قالب یک تریلی، 22 آبان ماه به کرمانشاه اعزام شد.
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، اعلام کرد: همچنین در قالب اولین کاروان کمک اوقاف به زلزله زدگان، 160 کیسه برنج، 10 کیسه چای، 10 کیسه قند از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش کردستانی تهیه و به کرمانشاه ارسال شد.
وی افزود: ارسال کمک‌های اوقاف از محل اجرای نیات واقفان در روزهای آتی نیز ادامه دارد تا بتوان نیاز این آسیب دیدگان را مرتفع کرد.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز از تشکیل کمیته جمع آوری کمک های تجار، اصناف، صنعتگران و معدنداران استان کردستان در راستای یاری رسانی بهتر به هموطنان حادثه دیده، خبر داد و گفت: امید است بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات مناسبی را به انجام برسانیم.
در پایان لازم به ذکر است، که جمع آوری کمک ها در استان کردستان همچنان ادامه دارد و مردم خیرخواه استان دوشادوش دولت در تکاپوی جمع آوری کمک های مردمی هستند و با حضور خود در مناطق زلزله زده سعی در تسکین و همدردی با آلام مردم زلزله زده و آسیب دیده استان کرمانشاه هستند.
گزارش از فرانک کیانپور، خبرنگار ایسنا منطقه کردستان
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/8793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود

حذف و جابه‌جایی میدان بیستون با هدف روان‌سازی و گره‌گشایی ترافیک

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم

دیدگاه کارشناسی داوری در مورد دو صحنه جنجالی بازی صنعت نفت و پرسپولیس

پنالتی پرسپولیس درست بود؟

توصیه هشدارآمیز آخوندی: باید پیروز از صحنه جنگ بیرون بیاییم

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

فوری: عالیشاه رباط صلیبی پاره کرد؟

فوری: کاپیتان پرسپولیس رباط صلیبی پاره کرد؟

ایرانی‌ترین غیرایرانی

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس