عصر کرد

آخرين مطالب

مهربانی اینجا همچنان جاری است؛

دست های پرسخاوت کردستانی ها روی شانه زلزله زدگان کرمانشاه اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - مردم استان کردستان آستین همت را برای حمایت و دلداری مردم داغدیده و حادثه دیده زلزله استان کرمانشاه بالا زدند و اقدام به تهیه و ارسال کالاهای مورد نیاز مردم زلزله زده کردند.

به گزارش خبرنگارمهر، شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه امسال زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین و در منطقه ازگله ثلاثباباجانی کرمانشاه و در مرز با کشور عراق به وقوع پیوست که همزمان استان های دیگری هم چون کردستان را هم به لرز درآورد.
کردستانی ها تا پاسی از شب را در بیرون از خانه هایشان گذراندند و چند شبی است که با دلهره و اضطراب شب را به روز می رسانند.
علی رغم اینکه این زلزله خسارت هایی هم به واحدهای مسکونی در استان وارد کرده است ولی این موجب نشده که کردستانی ها هموطنان خود را در استان همسایه خود فراموش کنند و از اوایل روز گذشته بدون آنکه منتظر اعلام مسئولان دولتی شوند برای جمع آوری کمک های مردمی دست بکارشدند.
موسسات خیریه، سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی به سرعت وارد عرصه شدند و از طریق مختلف به ویژه فضای مجازی و تلگرام پیام هایی مبنی بر نیازهای مردم زلزله زده منتشر کردند که این پیام ها به سرعت در گروه ها و کانال ها و صفحه های مختلف تلگرام و اینستاگرام و حتی توسط افراد شناخته شده سطح کشور بازنشرداده شدند.
کمپین هایی که توسط مردم به طور خودجوش برای جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان در استان کردستان تشکیل شد، تاکنون توانستند حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز حادثه دیدگان هم چون پتو، لباس گرم، آب معدنی، شیرخشک و غیره را جمع آوری و به کرمانشاه منتقل کنند.
هر فردی متناسب با توان خود برای کمک در این راستا اعلام آمادگی می کند تعدادی از کامیون داران استان حمل کالاها به طور رایگان به مناطق زلزله زده را متقبل شدند و عده ای از صاحبان فروشگاه های غذایی هم آب معدنی و خرما را تامین و دیگر اقشار مختلف مردم هم به اندازه وسع و توان خود اقلامی را تهیه کردند.
در میان اقشار مختلف مردم، اهالی رسانه استان کردستان هم از قافله عقب نماندند و برای پوشش خبری و تصویری این حادثه ناگوار به مناطق زلزله زده رفتند تا پشتیبان خبرنگاران و عکاسان کرمانشاهی در پوشش بهتر اخبار این رویداد باشند.
کمک هایی هم از طرف ارگان ها ونهادهای دولتی مختلف در استان کردستان تاکنون به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شده است.
هزینه مراسم هفته کتاب کردستان به زلزله زدگان کرمانشاهی هدیه شد
اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر ، بیان کرد: هر ساله به مناسبت ایام هفته کتاب، جشنی در راستای تقدیر از فعالان این بخش در استان کردستان برگزار می شود و که امسال این مراسم در کردستان برگزار نخواهد شد .
وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته کل هزینه برگزاری این جشن و همچنین کمک های جمعی آوری شده از سوی کتابداران استان کردستان به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهدا می شود .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان کرد: طی روز گذشته و امروز جمع زیادی از کتابداران و فعالان این عرصه نیز کمک های به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری کرده اند تا به زلزله زدگان استان کرمانشاه هدیه شود .
وی گفت: هزینه برگزاری مراسم و جشن هفته کتاب که قرار بود امروز برگزار شد و کمک های جمع آوری شده از سوی کتابداران و فعالان این بخش تا بعد از ظهر امروز به کالا و اقلام ضروری و مورد نیاز تبدیل و برای توزیع در بین زلزله زدگان به استان کرمانشاه ارسال می شود.
بالغ بر 150 میلیون تومان کالا توسط اموال تملیکی کردستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه
مدیرکل اموال تملیکی استان کردستان گفت: در مجموع 78 ردیف کالای ضروری و مورد نیاز از وسائل بهداشتی گرفته تا مواد خوراکی، پتو، چادر، وسائل گرمایشی از طریق جمعیت هلال احمر کردستان به منطقه زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.
محمد الله مرادی بیان کرد: در مجموع ارزش ریالی این 78 ردیف کالای ارسال شده به منطقه زلزله زده استان کرمانشاه بالغ بر 150 میلیون تومان بوده است.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان با بیان اینکه در راستای کمک به حادثه دیدگان زلزله روزانه 100 هزار قرص نان توسط خبازی های سطح شهر پخت می شود، گفت: تمام خبازی های سنندج ملزم به پخت وتهیه این مقدار نان هستند.
جمال صالحی عنوان کرد: خبازی های استان روزها برای تهیه نان مصرفی شهروندان کردستانی اقدام و در شیفت شب نسبت به پخت نان برای حادثه دیدگان استان کرمانشاه اقدام می کنند.
وی بیان کرد: برای پخت این مقدار قرص نان برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه روزانه به 267 کیسه آرد مورد نیاز است که با تصمیم شرکت بازرگانی ایران توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان تامین خواهد شد.
ارسال 30 هزار بطری آب معدنی از محل موقوفات کردستان برای زلزله زدگان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنانمان در زلزله کرمانشاه، گفت: روزگذشته 160 کیسه برنج،10 گونی چای و 10 گونی قند را از محل موقوفات استان خریداری و برای زلزله زدگان ارسال کردیم امروز هم 30 هزار بطری آب معدنی ارسال می کنیم.
حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: در مراحل بعدی هم کمک هایی از خیران و موقوفات استان جمع آوری و به منطقه زلزله زده کرمانشاه ارسال خواهیم کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از اعزام 7 تریلر نوشیدنی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تا کنون چندین محموله کمک های امدادی به مناطق زلزله اعزام شده است که صبح امروز سه شنبه هم یک محموله اهدایی از طرف شرکت ایستک سنندج به استان کرمانشاه ارسال شد .
حسن خدابنده لو افزود: این محموله 7 تریلری، شامل 126 هزار بطری یک لیتری آبمیوه و نوشیدنی های گازدار و انرژی زا است که صبح امروز ارسال شد .
وی بیان کرد: این محموله با کمک نیروی های اعزامی جمعیت هلال احمر استان کردستان مستقر در استان کرمانشاه در میان آسیب دیده گان توزیع می شود.
استقرار سامانه بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر کردستان در سرپل ذهاب
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از استقرار سامانه بیمارستان صحرایی این جمعیت در سرپل ذهاب خبرداد و گفت: این بیمارستان با تمام تجهیزات و کادردرمانی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب مستقر شده است.
خدابنده لو بیان کرد: 5 هزارو 500 تخته پتو،3 هزار تخته چادر به همراه چندین اکیپ نیروهای متخصص به مناطق زده کرمانشاه اعزام کردیم.
وی از اعزام آمبولانس، تریلی ترانزیت، دستگاه زنده یاب، سگ تجسس، موتور برق، هیتربرقی، والر، موکت و ست ظروف خبرداد و اظهارداشت: علاوه بر موارد مذکور مواد غذایی شامل آب معدنی، بیسکویت، خرما، شکر، قند، کنسروجات در چند محموله به کرمانشاه اعزام شده و درمیان مردم آسیب دیده توزیع شده است.
وی از استقرار پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان در تمامی شهرستان های استان خبرداد و گفت: در سطح شهر سنندج سه پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برپا شده است و از مردم استان می خواهیم تنها کمک های غیرنقدی خود را به این پایگاه ها تحویل دهند .
مردم اقصی نقاط ایران بارها در حوادث طبیعی هم چون زلزله و سیل ثابت کردند مردمی نوعدوست هستند و هیچ گاه هموطنان خود را در شرایط سخت تنها نمی گذارند و همواره از تمام توان خود برای حمایت مادی و دلجویی و دلداری ازحادثه دیدگان استفاده می کنند.
دست های پرسخاوت مردم استان کردستان هم در این حادثه دلخراش بر روی شانه کرمانشاهی ها قرار گرفت تا تسلی بخش درد، غم و اندوه مردم زلزله زده این استان باشد، براستی شفقت و مهربانی در میان مردمان سرزمین ما موج می زند و این خصلت را در چنین حوادثی می توان بیشتر و بهتر درک و احساس کرد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/8744/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است