عصر کرد

آخرين مطالب

بیش از 33 هزار بنگاه اقتصادی در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - ایرنا - معاون وزیر صنعت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: تاکنون بیش از 33 هزار بنگاه اقتصادی و تولیدی برای گرفتن تسهیلات طرح رونق تولید که 300 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند.
علی یزدانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی شهرستان قروه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی که با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی و صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اعطا می شود.
به گفته وی، یک طرح رونق برای واحدهای راکد و زیر ظرفیت تولید نیز در قالب مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور پیش بینی شده که بیش از 33 هزار واحد برای استفاده از این تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
یزدانی تاکید کرد: بیش از سه ماه از راه اندازی مجدد این سامانه می گذرد که امیدواریم در ماه های پایانی سال بانک ها با سقف پیش بینی شده 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی واحدهای راکد و زیر ظرفیت پرداخت کنند.
وی افزود: به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت خواهد شد که حتما بازار کار و فروش محصول داشته و از تکنولوژی مناسبی برای تولید برخوردار باشند تا بتوانند هزینه های تولید را هم کاهش دهند.
وی با اشاره به سفر 2 روزه خود به استان کردستان و بازدید از 11 شهرک و ناحیه صنعتی چهار شهرستان گفت: در شهرستان قروه از پنج شهرک یا ناحیه مصوب یا در حال بهره برداری بازدید شد و تصمیماتی برای تحرک بیشتر واحدهای صنعتی این شهرستان و بهبود وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی گرفته شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: قرار شد مشکلات ناحیه صنعتی مصوب سریش آباد ظرف سه ماه آینده از لحاظ ساختار اداری در استان و شهرستان مرتفع شده و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
یزدانی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت صنایع و معدنی که در منطقه سریش آباد وجود دارد در آن ناحیه امکان استفاده از تسهیلاتی که دولت برای رونق واحدهای تولیدی پیش بینی کرده و همچنین استفاده از تسهیلات با نرخ 6 درصد برای سرمایه گذاران از محل مصوبه اخیر وجود دارد.
وی با اشاره به احداث شهرکی جدید صنعتی در بخش چهاردولی به مساحت 260 هکتار گفت: اقدامات اداری این شهرک همزمان با آماده سازی معابر، ایجاد شبکه برق، آب و گاز باید پیگیری شود تا در فاز اول 20 هکتار زمین آماده واگذاری به سرمایه گذاران باشد.
به گفته وی، در ناحیه صنعتی سنگ قروه که مجوز و مصوبه دولت برای ساماندهی دارد به سهامداران یک ماهه پروانه ناحیه صنعتی غیر دولتی داده می شود تا با تبعیت از قوانین و مقررات کارهای شان را انجام دهند.
یزدانی افزود: بر اساس چارچوب مصوب، شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان مدیریت آن را به عهده می گیرد تا با همکاری سهامداران نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی و ضایعات سنگ دپو شده با اخذ نظر محیط زیست، محلی پیش بینی و بخشی از این ضایعات به آنجا انتقال داده شود.
به گفته وی، بخشی از ضایعات سنگ هم که قابل بازیافت در دانش جدید به عنوان تولید کاغذ از سنگ آهک است باید مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: در بخش زیر ساخت ها از نظر روشنایی معابر، جاده ورودی، مبلمان شهری، تکمیل شبکه گاز و آب برای شهرک صنعتی آونگان و دلبران تصمیماتی گرفته شد تا در حداقل زمان همه این موارد منعکس شود تا از منابع مالی شهرستانی، استانی و ملی برای رفع مشکل این شهرک ها کمک گرفته شود.
وی یادآور شد: در سال 97 مجموعه شهرک ها و نواحی با توجه به ظرفیت شهرستان قروه از لحاظ دسترسی به راه آهن، بزرگراه و نیروی انسانی با یک وضعیت مطلوب تری آماده واگذاری به سرمایه گذاران خواهد شد.
یزدانی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی باید متناسب با وضعیت بازار، تکنولوژی و حضورشان در بازارهای جهانی و نحوه رقابت با رقبای خود فعالیت کنند، افزود: در دولت یازدهم سه هزار و 500 واحد صنعتی تعطیل در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته و باز فعال شدند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور عصر چهارشنبه به منظور بازدید از برخی شهرک های صنعتی و بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک ها، به استان کردستان سفر کرد.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/8291/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

بازگشایی گردنه معروف پس از 5 ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

بهبود 9 پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید