عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان اعلام کرد:

رسالت دانشکده هنر بازآفرینی هویت فرهنگی اصیل و هنر بومی است علمي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - رئیس دانشکده هنر و معماری با اشاره به نقش پررنگ دانشکده هنر در آفرینش و تقویت هنر بومی و فولکلور، هنر اصیل ایرانی - اسلامی و معماری و شهرسازی نوین، گفت: دانشکده هنر به عنوان بازوی پژوهشی بخش سیاست گذاری کشور و استان نقش در خوری را دارد به گونه ای که در حال حاضر هفت پژوهش ملی و استانی در زمینه شهرسازی، برنامه ریزی شهری، طراحی شهری و میراث فرهنگی در دانشکده در حال انجام است . دکتر کیومرث ایراندوست در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کردستان، با اشاره به اینکه برپایی دانشکده هنر و معماری از جمله اهداف پیشرو مدیران و دانشگاهیان دانشگاه کردستان بوده است، گفت: دانشكده هنر و معماری در زمستان 1392با جدا شدن از دانشكده مهندسی كار خود را آغاز کرد.
وی تعداد دانشجویان دانشكده در آغازین سال فعالیت را 320 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در دو گروه معماری و شهرسازی و در مقطع كارشناسی ارشد (كارشناسی معماری، كارشناسی شهرسازی، ارشد معماری، ارشد برنامه‌ریزی شهری) مشغول به ادامه تحصیل شدند.
رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با بیان اینکه در حال حاضر، برنامه توسعه 10 ساله دانشکده تدوین شده است، گفت: در این برنامه بر اساس نیازها و توان‌های بومی و سیاست‌ها و راهبردهای دانشگاه، استان و کشور، راه‌اندازی چندین رشته جدید در مقاطع مختلف در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در نظر گرفته شده است.
ایراندوست با اشاره به پیشرو بودن دانشکده هنر و معماری در آموزش، تولید و ترویج علم، فرهنگ، و هنر، خاطرنشان کرد: دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در منطقه و کشور دارای جایگاه ممتازی است که این امر با حضور اساتید متعهد، فرهیخته، آزاداندیش و کارآفرین عینیتی دو چندان یافته است .
وی در خصوص ساختمان دانشکده هنر و معماری، توضیح داد: این ساختمان مطابق با استانداردهای طراحی فضاهای آموزشی و اختصاصی جهت رشته‌های آموزشی این دانشکده و طراحی همسو با هویت ویژه دانشکده هنر و معماری، ساخته شده است.
رئیس دانشکده هنر و معمار، با اعلام اینکه فاز نخست این دانشکده با مساحت مجموع چهار هزار و 600 متر مربع به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ساخت فازهای دو و سه نیز در مساحت حدود چهار هزار متر مربع در برنامه آتی دانشگاه کردستان گنجانده شده است .
وی با بیان اینکه استادان فعال دانشكده در هر سه رشته شهرسازی، معماری و موسیقی مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند، گفت: در گروه معماری پنج نفر استاد یار، در گروه شهرسازی سه نفر دانشیار و یك نفر مربی و در گروه موسیقی نیز دو نفر مربی در این دانشکده حضور دارند و همزمان جذب استادان در رشته شهرسازی، طراحی شهری، موسیقی و پژوهش هنر در دستور کار دانشکده قرار دارد.
ایراندوست امكانات آموزشی دانشکده را شامل كلاس درس، آتلیه، كارگاه شهرسازی، آمفی تئاتر، نمایشگاه و سالن دفاع دانست و عنوان کرد: سایر امكانات رفاهی و آموزشی دانشکده شامل بوفه، ویدیو پروژكتور و برد هوشمند است .
وی در خصوص اهم فعالیت‌های جانبی دانشکده خاطرنشان کرد: برگزاری كارگاه های آموزشی معماری، سمینار و جلسات آموزشی، برگزاری سمینارهای شهرسازی و همایش بین‌المللی، دعوت از اساتید موسیقی و چاپ نشریه تخصصی گروه شهرسازی از دیگر فعالیت‌های دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان است .
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/7751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمین گرد است!

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

از وضعیت مصدومیت طیبی تا شرایط تیم ملی فوتسال

روشن: به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند!

گل دوم ایران به افغانستان در رقابت های آسیایی فوتسال

گل سوم ایران به افغانستان توسط احمد عباسی

گلایه‌های مهدی هاشمی‌نسب از میثاقی در نشست خبری

نجات دروازه های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد

سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم

تیم ملی فوتسال تاجیکستان از سد کره جنوبی گذشت

چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم

ترکیب تیم ملی فوتسال برای بازی با افغانستان مشخص شد

بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها

کرمانشاهیان در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی می‌کنند

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا

سه پنالتی علیه الهلال، یکی از یکی درست‌تر!

حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی

کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد

بیش از 90 درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند

رئیس جهاد دانشگاهی: کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد

قهرمانان غیرمنتظره؛ چه کسی باور می‌کرد!

رکورد خاص ذوب‌آهن شکست!

برترین پاس های کلیدی هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه

«طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید

بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کرمانشاه امروز رایگان است

هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

«وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

بازدید از بناهای تاریخی کردستان رایگان شد

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

رکورد دست‌نیافتنی رئال

بهترین گل‌های هفته لیگ قهرمانان اروپا

آذرباد: این اتفاق را در عمرم ندیده‌ بودم!