عصر کرد

آخرين مطالب

کردستان همچنان استاندار ندارد؛

گره انتخاب استاندار کردستان کورتر می شود/معرفی هشت گزینه نهایی اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج – با رفتن عبدالمحمد زاهدی از کردستان، بیش از سه هفته است که اسامی و گزینه های مختلفی برای استانداری کردستان مطرح می شود که با گذشت زمان همچنان آینده این پست مهم و حساس استان مشخص نیست.

خبرگزاری مهر – گروه استانها؛ آرمان نصراللهی: عبدالمحمد زاهدی در اقدامی غافلیگر کننده از استانداری کردستان رفت و حال بعد از گذشت بیش از سه هفته وضعیت و آینده استانداری کردستان مشخص نشده است و هر لحظه اسامی جدید در فضای مجازی برای استاندار شدن در کردستان مطرح می شود.
22 شهریور ماه و در جلسه هیات دولت عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید به عنوان استاندار قزوین منصوب شد و بعد از گذشت یک هفته، علیرضا آشناگر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان با حفظ سمت و با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری کردستان منصوب شد.
از لحظه انتصاب عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار کردستان، گمانه زنی ها از سوی گروه ها و جریان های سیاسی و البته افراد مختلف برای استاندار شدن در کردستان آغاز شده است و هر لحظه اسمی جدید در این بین معرفی می شود و نکته جالب توجه اینجاست که شمار زیادی هم دست به کار شده و با مطرح کردن خود در شبکه های اجتماعی به عنوان گزینه استانداری کردستان بازار گرمی می کنند.
گزینه های بومی برای انتخاب استانداران از اولویت خارج است
بازی با اسامی و گزینه های مختلف در شبکه های اجتماعی همچنان گرم بود که هفته قبل شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان با برگزاری جلسه ای که گفته می شود یک نصف روز طول کشیده بود، شش گزینه مورد نظر خود را برای استاندار شدن در کردستان معرفی کردند.

تنها یک روز پس از انتشار اطلاعیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان مبنی بر لزوم انتصاب فردی بومی به عنوان استاندار کردستان، وزارت کشور در بیانیه ای بومی بودن را از اولویت های انتخاب استانداران حذف کرد و عنوان کرده بود که اولویت اصلی در این زمینه همراهی با برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید است.
این تحولات در حالی جریان داشت و ادامه پیدا می کرد که حسن روحانی در سال 92 و در جریان جمع کردن آراء مردم کردستان به آنها وعده داده بود که از کردهای اهل سنت به عنوان وزیر، سفیر و استاندار در کردستان استفاده خواهد کرد که البته این وعده در چهار سال قبل عملی نشد و تا امروز نیز در دولت دوم وی و علیرغم تمامی وعده های داده شده هنوز عملیاتی نشده است.
بازی با گزینه های مختلف و اسامی متعدد همچنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ادامه داشت تا اینکه بالاخره روز شنبه اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با معاون سیاسی وزیر کشور نشستی برگزار کرده و هشت نفر را به عنوان گزینه های مورد نظر برای استانداری کردستان معرفی کرده اند.
معرفی هشت گزینه برای استانداری کردستان از سوی نمایندگان مجلس
سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته روز شنبه نشست نمایندگان مردم کردستان با معاون سیاسی وزیر کشور پیرامون انتخاب استاندار جدید کردستان برگزار شد.
وی با اشاره به جزئیات برگزاری این نشست هماهنگی، عنوان کرد: مطالبه اصلی نمایندگان این بود که هیئت دولت در درجه نخست، انتصاب استاندار بومی و اهل سنت برای کردستان را مدنظر قرار دهد و در مراحل بعدی به فکر انتصاب استاندار بومی اهل تشیع و در نهایت استاندار غیربومی برای کردستان باشد .
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعضای مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز هشت گزینه را برای استانداری کردستان معرفی کردند.
وی از نام بردن اسامی این گزینه ها خودداری کرد و گفت: این افراد شامل سه گزینه از میان مدیران فعلی استان، دو گزینه از میان مدیران کُرد و اهل تشیع مرکزنشین و سه گزینه غیربومی برای تصدی استانداری کردستان به وزارت کشور معرفی شدند.
وی گفت: این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده نامه معرفی استاندار جدید کردستان به هیئت دولت ارسال شود که در این صورت استاندار جدید استان، به احتمال فراوان در جلسه هفته جاری هیات دولت معرفی می شود.

علوی ضمن تقدیر از وزارت کشور بابت عدم تعجیل در تعیین استاندار جدید و احترام قائل شدن مجموعه وزارتخانه برای نظر مجمع نمایندگان کردستان افزود: یکی از احتمالات درباره تعیین استاندار جدید کردستان این است که از میان 8 گزینه معرفی شده توسط نمایندگان، 2 نفر به دولت معرفی می‌شوند تا در جلسه هیئت دولت یک گزینه از میان آنها به عنوان استاندار معرفی شود .
وی تأکید کرد: این احتمال هم وجود دارد که فردی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شود که نام وی در میان 8 گزینه معرفی شده توسط نمایندگان هم نباشد.
دولت هنوز به جمع بندی نهایی در خصوص استاندار کردستان نرسیده است
در حالی که اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان هشت گزینه برای استانداری این استان معرفی کرده اند که یکی از فعالان سیاسی نزدیک به دولت به خبرنگار مهر گفت: تمامی اسامی که تاکنون در فضای مجازی و حتی شبکه های اجتماعی مطرح شده اند، گزینه دولت برای استانداری کردستان نیستند.
وی که اصرار داشت نامی از وی برده نشود، عنوان کرد: تا این لحظه وزارت کشور به جمع بندی نهایی در خصوص معرفی گزینه ای برای استانداری کردستان نرسیده است و بخش زیادی از اسامی و گزینه های معرفی شده از سوی خود افراد با نزدیکان آنها در فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی بوده است.
این فعال سیاسی یادآور شد: نکته مهم این است که بر اساس سیاست های جدید دولت در انتخاب استانداران، اینکه فردی بومی در این شرایط استاندار کردستان شود مطرح نیست ولی بدون شک فردی آشنا به مسائل استان به عنوان استاندار کردستان منصوب و معرفی می شود.
بازی با اسامی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی لحظه به لحظه داغ تر می شود و هر ساعت فردی و یا افرادی از سوی یک جریان سیاسی مطرح و معرفی می شوند و البته بازار تخریب ها نیز حسابی داغ است و هر کسی که گزینه استانداری کردستان در شبکه های مجازی است، از سوی مخالفانش با شدید ترین اتهامات مواجه می شود.
نکته جالب توجه رقابت و جنگ تمام عیار حامیان دولت در کردستان است، به گونه ای که با معرفی هر فردی جدید برای استاندار شدن در کردستان، عده ای مخالف هستند و طرف را تا نفس آخر تخریب کرده و عده ای موافق نیز وی را فردی لایق و شایسته قلمداد می کنند.
انتخاب سریعتر استاندار کردستان به دلیل شرایط خاص ملی و منطقه ای و همچنین پایان دادن به یک ماه تعطیلی و رکود کاری در ادارات و سازمان های دولتی یکی از نیازهای لازم و ضروری در این استان است و به همین دلیل مردم انتظار دارند که دولت در کوتاهترین زمان ممکن تکلیف این مهم را مشخص کند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/7058/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

نوای 1000 دف در روستای جهانی پالنگان

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالین اسرائیل غاصب و استکبار جهانی را هویدا ساخت

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی