عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان:

صنایع پیشران؛ محور اصلی توسعه در کردستان اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان با اشاره به ناکافی بودن منابع دولتی برای توسعه استان،گفت: توسعهکردستان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی است.
محمد دره وزمیدر گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، با اشاره به وجود 830 واحد تولیدی درکردستان اظهار کرد: حدود 60 درصد واحدهای تولیدی استان جزو واحدهای خرد محسوب می‌شوند کهکمتر از 10 نفر اشتغال اسمی دارند.
وی با اشاره بهاینکه حدود 35 درصد از واحدهای تولیدی استان اشتغال اسمی بین 10 تا 50 نفر دارند، عنوانکرد: پنج درصد از واحدها اشتغال اسمی بالای 50 نفر دارند که از این میزان 4.3 درصد50 تا 100 نفر و 6.1 درصد واحدها در بخش صنعت جزو واحدهای بزرگ با 100 نفر اشتغال بهبالاها هستند.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در استان 10 واحد تولیدی اشتغال 100 نفر بهبالا را دارند، بیان کرد: پتروشیمی کردستان با تولید 300 هزار تن پلی اتیلن سبک کهدر فروردین 96 که توسط ریاست محترم جمهور به بهره برداری رسید، واحد تولید لاستیک بارز،واحد خورشید زریوار با برند ایستک، واحد تولیدی ون و واحد تولیدی کاشی کسری از جملهواحدهای تولیدی موفق هستند که این واحدها را می توان از ظرفیت های صنعتی استان محسوبکرد.
دره وزمی تصریحکرد: متاسفانه صنعت استان کردستان با توجه به پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی که دارداز جایگاه خوبی در کشور برخوردار نمی باشد و مقایسه رشد صنعت در کردستان با قبل ازانقلاب نمی تواند درست باشد زیرا قبل از انقلاب هیچگونه صنعتی در استان وجود نداشتهاست ولی با توجه به ظرفیت های موجود در آن می تواند به استانی صنعتی تبدیل شود.
وی گفت: امیدواریمبا حمایت های دولت و تلاش بخش خصوصی، سرمایه گذاری های کلان در بخش صنعت استان انجام شود تا روزی شاهد صنعتی شدن این منطقه هم باشیم.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه 18 نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد،بیان کرد: انواع سنگ های تزئینی، مصالح ساختمانی و پلی متال از جمله سنگ آهن و کانسنگطلا به اندازه مناسب دراین استان وجود دارد.
دره وزمی ادامهداد: در سال 94 کارخانه استحصال طلا توسط سرمایه گذاری داخلی و با مشارکت قزاق ها درشهرستان قروه به بهره برداری رسید و سالانه 2 تن طلای خالص دراین کارخانه تولید میشود.
وی افزود: خوشبختانهظرفیت خوبی در کانسنگ طلا در شهرستان سقز را دارا هستیم که در حال اجرای عملیات معدنیو ورود به ساخت کارخانه استحصال طلا در این شهرستان هستیم.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان فرآوری سنگ آهن تا محصول نهایی را یکی از اولویت های این سازماندر طول سه سال اخیر خواند و اظهارداشت: برای دستیابی به این مهم پروژه زنجیره فولاداستان را تعریف کردیم که خوشبختانه مراحل اولیه آن تمام شده و به تایید دولت هم رسیدهاست.
دره وزمی افزود:مراحل اجرایی پروژه مذکور برای تولید یک و نیم میلیون تن ورق دراستان شروع خواهد شدکه این شامل کارخانه های مختلف کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و در نهایت محصول نهاییکه ورق است منتج خواهد شد.
وی ادامه داد:پروژه زنجیره فولاد کردستان به صورت مستقیم برای 2 هزار و 300 نفر و به صورت غیر مستقیمتا 10 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند که اینمهم، تحرک خوبی را در استان ایجاد خواهد کرد به ویژه دربحث صنایع پایین دستی شاهد رونقمطلوبی خواهیم بود.
رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت کردستان محور اصلی توسعه استان را صنایع پیشران خواند و بیان کرد: با ایجادصنایع خرد و احداث واحدهای کوچک می توان شغل ایجاد کرد اما از این طریق توسعه بوجودنمی آید.
دره وزمی اظهارکرد: معتقدیم صنایع پیشران منجر به ایجاد تحرکدر بخش صنعت می شوند و صنایع پایین دستی آنهامی تواند اشتغال زا باشند.
وی ادامه داد:تعدادی پروژه تعریف و جوازهای تاسیسی هم دراین راستا صادر شده که پیگیر مشکلات اجراییآنها هستیم.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: به عنوان نمونه دراستان ظرفیت احداث دو مجتمع بزرگپتروشیمی با تعریف تولید پلی پرو پیلن از گاز طبیعی وجود دارد.
دره وزمی با اشارهبه اینکه دو خط سایز بالای گاز طبیعی در استان یکی از همدان به بیجار و یک خط هم ازدهگلان به طرف سقز وجود دارد، افزود: در این خطوط به دلیل وجود ظرفیت های آب مناسبامکان احداث این دو مجتمع وجود دارد.
وی یادآورشد: دربحث سرمایه گذاری منابع دولتی بر ای توسعه کشور کافی نیست وبه تبع برای توسعه استانکردستان هم نمی شود خیلی به منابع دولتی تکیه کرد.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ما معتقد هستیم چون در کردستان سرمایه گذاری نه دربخش دولتی و نه بخش خصوصی به اندازه کافی صورت نگرفته است بنابراین برای سرمایه گذارینیاز به حمایت بخش دولتی و پای کار بودن بخش خصوصی است.
دره وزمی ادامهداد: می طلبد سازمان های توسعه ای هم چون ایمیدرو، ایدرو، نهادهای توسعه ای ستاد اجراییفرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت، شستا و بنیاد مستعضفان با توجه به رسالتی که برایتوسعه مناطق محروم دارند در استانی مانند کردستان پیشقدم شوند تا بخش خصوصی هم با اعتمادبیشتری برای سرمایه گذاری دراین منطقه اقدام کند.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه برای توسعه این استان نیاز به سرمایه گذاری بخشخصوصی داخلی وخارجی است، گفت: کردستان با پتانسیل وظرفیتهای بسیار خوبی که دارد، استانیبکر برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
دره وزمی عنوانکرد: مدیران بخش دولتی در کردستان بعنوان تسهیل گرِ بخش خصوصی آمادگی هرگونه همکاریبرای رفع مشکلات سرمایه گذاری را دارند و خود را موظف و پاسخگو به سرمایه گذاران عزیزمی دانند.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/7024/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

تعداد بوستان های منطقه 5کرمانشاه به 39عدد رسید

افعی تهران؛ سریالی آشفته و فاقد انسجام

تحلیلگر نظامی صهیونیست: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود

(عکس) غزل بازغی در پشت صحنه گناه فرشته

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت

729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم

چهره واقعی شیرین نون خ در خارج از سریال/ ندا قاسمی را دیگر نمیتوان شناخت

285 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان رهاسازی شد

تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال 1403

رشد 53 درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/6 معدن احیا و فعال سازی شد

درخشش خوزستانی‌ها در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، رئیس هیئت کردستان شد

3 پارک جدید در کرمانشاه افتتاح شد

دادستان: 729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی