عصر کرد

آخرين مطالب

رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کردستان:

کیفیت شاخص های آموزش وپرورش کردستان ارتقا پیدا کرده است اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس بررسی های انجام شده کیفیت شاخص های آموزش و پرورش استان در سه سال اخیرارتقا پیدا کرده است.

 محمدرضا وینسفهان ضمن تشریح موفقیت و دستاوردهای برجسته آموزش و پرورش استان، از ارتقاء کیفیت شاخص های مهم آموزش و پرورش کردستان در سه سال اخیر خبر داد و گفت: در آموزش و پرورش استان توجه بیشتر به کمیت با مصادیقی همچون توسعه مدارس، توسعه کلاس های درسی، توسعه شاخه ها و رشته های تحصیلی، پوشش تحصیلی، درصد قبولی و شاخص هایی از این دست سال ها تمرکز بر کیفیت بخشی را در اولویت های بعدی قرار داده بود.
وی عنوان کرد: با پذیرش این واقعیت که زیر بنای توسعه در گام اول توسعه زیر ساخت ها است با این وجود غفلت از کیفیت به موازات توسعه سخت افزاری در همه بخش ها به ویژه در آموزش و پرورش به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: کم توجهی به کیفیت در آموزش و پرورش در هر دوره ای منجر به هدر رفت یک نسل از استعداد ها شده و ضایعه ای جبران ناپذیر ایجاد خواهد کرد طوری که امکان بازگشت، اصلاح و ترمیم کاستی ها در مورد آن نسل عملا میسر نخواهد بود.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش کردستان افزود: مشاهده پیوستار صعودی ارتقاء کیفیت شاخص های مهم آموزش و پرورش موید واقعیت امیدوار کننده یادشده و درک صحیح حلقه مفقوده آموزش و پرورش استان و برنامه ریزی های علمی مبتنی بر ظرفیت های واقعی استان است.
وینسفهان بیان کرد: طی سه سال اخیر در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور تعداد رتبه های برتر و با کیفیت، روندی صعودی و جهشی داشته است.
وی اضافه کرد: درکنکور سال 96 تعداد حائزین رتبه های برتر استان به 953 نفر افزایش یافته است که موید رشد 61 درصدی است.
وی اظهارداشت: حائزین رتبه های یک تا سه رقمی کنکور سراسری در آینده سرمایه های انسانی متخصص و عالم و افرادی خواهند بود که طلایه دار تولید علم بوده و در توسعه استان و کشور تاثیر بسزایی خواهند داشت.
رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کردستان افزود: با وجود معضل بومی گزینی و کمبود ظرفیت پذیرش دانشگاه های استان رتبه علمی داوطلبان کنکور استان و تراز علمی آنان از رتبه 16 در سال 93 به رتبه علمی دهم در سال 96 ارتقاء یافته است.
وی یکی دیگر از شاخص های جریان دانش آموزی را میانگین نمرات دانش آموزان خواند و گفت: درصد قبولی از مصادیق کمی و میانگین نمرات از نشانگرهای کیفی است و برای سنجش این شاخص میانگین نمرات پایه سوم متوسطه دوم (دیپلم) که به دلایل طراحی سوالات هماهنگ، اجرای متمرکز آزمون ها و شیوه تصحیح برگه های امتحانی از جمله شاخص های استاندارد در آموزش و پرورش محسوب می شود.
وی اظهارداشت: در سه سال اخیر روند صعودی با شیب بسیار خوب داشته است و میانگین نمرات از 66/11 به 62/12 (حدود یک نمره) افزایش یافته است و به عبارتی میانگین نمرات نهایی پایه سوم متوسطه دوم در سه سال اخیر حدود 9 درصد رشد داشته است که یک جهش در کیفیت محسوب می شود.
رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در تربیت بدنی و ورزش آموزشگاهی انگیزه های بسیاری نزد دانش آموزان ایجاد شده است ودر سه سال اخیر و پس از اجرای یک برنامه مدون و تخصصی، تیم فوتسال دانش آموزان استان برای اولین بار در تاریخ این ورزش کاپ قهرمانی کشور را بالای سر برد.
وی ادامه داد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که فوتبال استان صرفنظر از تک چهره ها در کار تیمی هیچگاه موفقیتی در این حد کسب نکرده است، دانش آموزان استان رتبه اول مسابقات کشوری ورزش های باستانی و کشتی قهرمانی دانش آموزی در سال 96 را بدست آوردند.
وی یکی دیگر از شاخص های کیفی که گذر از کمیت را به خوبی نشان می دهد را تعداد مدال های اکتسابی و رنگ آن ها در جشنواره ها و المپیاد های علمی خواند و بیان کرد: اگر درگذشته شاخص شرکت کنندگان مورد توجه قرار می گرفت امروزه کسب مدال های خوش رنگ اهمیت بیشتری یافته و مدال طلای المپیاد نانو برگردن دانش آموزان استان هیجانی ایجاد نمی کند.
رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در بخش فرهنگی و هنری کسب رتبه های برتر کشوری ظرفیت های کم نظیر دانش آموزان این استان فرهنگی را در بخش یاد شده نمایان می سازد در مسابقات پرسش مهر ریاست محترم جمهوری در سطح ملی آموزش و پرورش استان مقام نخست را کسب کرده است.
وی عنوان کرد: در سال گذشته در مسابقات کشوری فرهنگی هنری، 30 رتبه برتر توسط دانش آموزان استان کسب شده است که این بخش را بیش از پیش غنا بخشیده است.
وی ادامه داد: کسب رتبه دوم جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی و کسب رتبه سوم جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی توسط معلمان و مربیان استان از دیگر افتخارات و توانمندی فرهنگیان استان است.
رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: جایگاه آموزش و پرورش استان در ابعاد شاخص های عمومی و اختصاصی که مشمول تمام فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش است با ارزیابی به عمل آمده در قالب جشنواره شهید رجایی در سه سال اخیر از رتبه سوم به رتبه اول در بین دستگاه های اجرایی استان در گروه علمی، آموزشی و فرهنگی ارتقاء یافته است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/6957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی