عصر کرد

آخرين مطالب

تاکنون موردی از وجود عطر کشنده ریلکس در استان کردستان گزارش نشده است گفتگو

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین -  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: تاکنون موردی از وجود عطر کشنده ریلکس در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است.
دکتر کامبیز حسن زاده   با اشاره به اینکه برای اولین عطر کشنده ریلکس در داروخانه ها و فروشگاه های کشور مصر توزیع شده و به فروش رسیده است، اظهار کرد: طبق اظهارات مسئولان وزارت بهداشت تاکنون در ایران موردی از وجود عطر قاتل ریلکس گزارش نشده است.
وی افزود: اخبار غیر رسمی در خصوص وجود این عطر در بازار قابل اطمینان نیست و باید بررسی های بیشتری در این ارتباط انجام شود.
دکتر حسن زاده با اشاره به اینکه کردستان استان مرزی است و احتمال وجود کالاهای قاچاق و تقلبی در این استان زیاد است، تاکید کرد: شهروندان باید از مصرف محصولات سلامت محور قاچاق و تقلبی خودداری کنند.
به گفته وی، آمار بالای کشفیات محصولات قاچاق و تقلبی و غیر قابل مصرف در این استان تهدید جدی برای سلامت جامعه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه امروز تمام داروهای بهداشتی و مواد غذایی بر چسب اصالت دارند و میزان اصالت کالا و ترکیبات آن را به مصرف کننده نشان می دهند، گفت: مردم باید کالاهای دارای شناسه و کد رهگیری مصرف کنند.
دکتر حسن زاده با اشاره به تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری و مقابله با هر گونه کالای قاچاق سلامت محور یادآور شد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در صورت مشاهده کالاهای قاچاق و تقلبی از جمله عطر با مارک ریلکس اقدام به جمع آوری آنها می کند.
وی اضافه کرد: رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو کشور به داروخانه‌ها و مراکز عرضه عطر و ادکلن در خصوص فروش عطری به نام ریلکس که به عطر قاتل معروف است، هشدارهای لازم را داده است.
وی با اشاره به اینکه اکثر محصولات سلامت محور قاچاق، تقلبی و فاقد قابلیت مصرف هستند، افزود: مصرف کالاهای قاچاق تقلبی سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان آگاه سازی مردم در زمینه عوارض سوء مصرف محصولات سلامت محور قاچاق و تقلبی را خواستار شد و از رسانه های جمعی برای معرفی کالاهای با کیفیت و ترغیب مردم به مصرف کالاهای تولید داخلی و خودداری از مصرف کالاهای قاچاق فاقد اصالت و تقلبی کمک خواست.
دکتر حسن زاده اظهار کرد: کسانی که قصد مسافرت به کشور‌هایی مانند مصر، سودان، لبنان، بحرین بویژه عراق را دارند از خطرهای احتمالی پیشگیری کرده و از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطر‌ها نیز اجتناب کنند.
 رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز دو روز پیش در ارتباط با اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص عطری بنام ریلکس که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می شود و در بازارهای برخی کشورهای عربی از جمله عراق به فروش می رسد، گفته بود: انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود 6 سال پیش نیز درباره عطری اسراییلی به نام Lovely که از کربلا به کشور آورده می شد نیز مطرح بود.
دکتر مصطفی اسماعیلی با اشاره به عدم صدور مجوز برای عطری تحت این نام و حتی مشابه آن در کشور گفت: برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع داده ایم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی نوع قاچاق آن، از سطح عرضه جمع آوری کنند.
وی درباره دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فراورده آرایشی اظهار کرد: تنها مطلب جدی که در این باره وجود دارد هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور جمع آوری آن است.
به گفته وی، اگر بخواهیم صحت و سقم موضوع را به درستی بررسی کنیم لازم است محتوای آن را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن کسب اطلاع نماییم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوز آن را سفارش دهیم.
دکتر اسماعیلی همچنین به افرادی که قصد مسافرت به کشورهایی مثل مصر، سودان، لبنان، بحرین بویژه عراق را دارند، توصیه کرد: بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی های بیش از حد، از خطر احتمالی پیشگیری کنند و اینکه در گام نخست از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطرها اجتناب نموده و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند.
شستشوی صورت بویژه بینی و چشم ها را با آب، راهکاری است که در صورت بروز مشکلات از طریق فراورده هایی مثل عطر می تواند راهگشا باشد.


لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/6954/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است