عصر کرد

آخرين مطالب

بازخوانی یک مصاحبه بارزانی /

مشاور عالی فرمانده کل سپاه: طومار گروهک های ضدانقلاب در کردستان توسط شهدای بومی درهم پیچیده شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - ایرنا - مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طومار گروهک های ضد انقلاب همچون کومله و دمکرات در منطقه کردستان توسط شهدای بومی این استان برای همیشه در هم پیچیده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین دقیقی شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت و شب خاطره شهید حاج محمد سعید توفیقی از شهدای ترور استان کردستان اظهار کرد: امنیت امروز کردستان مدیون شهدایی همچون شهید توفیقی است و ما باید ارزش های این شهدای گرانقدر را در میان مردم ترویج داده و به نسل های بعدی انتقال دهیم.
وی افزود: ما در سال های اولیه پیروزی انقلاب در استان کردستان به عنوان فرمانده سپاه عمل نمی کردیم بلکه کار ما در آن زمان حمایت از مردم محلی در کنار نیروهای بومی برای ایجاد امنیت و آرامش در این استان بود.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: کردستان پس از انقلاب اولین حلقه توطئه صهیونیسم بر علیه انقلاب بود و امروز تجربه مبارزه با استکبار و صهیونیسم در کردستان است که در لبنان، سوریه و عراق بکار گرفته شده و زمینه نابودی و شکست دشمنان را فراهم آورده است.
سردار دقیقی با اشاره به تداوم توطئه های دشمنان در این منطقه و خارج از مرزها ادامه داد: امروز توطئه های دشمنان در استان کردستان به خارج از مرزهای کشور و به کشورهایی همچون عراق و سوریه کشیده شده و تداوم دارد.
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا کُردهای عراقی فکر می کنند که اسراییل مدافع قوم کُرد است و برای حمایت از آنان در منطقه حضور یافته، یادآور شد: قطعا اینگونه نیست و اسراییل در راستای دامن زدن به اختلافات داخلی و ایجاد ناامنی امروز مدافع قوم کرد در عراق شده است.
وی اضافه کرد: اگر رشادت های مردم این منطقه نبود، بلایی که امروز در شمال عراق بر سر مردم این کشور آمده است در همان سال های اول انقلاب بر سر مردم کردستان می آمد اما با هوشیاری مردم در این منطقه، دشمنان راه به جایی نبردند.
وی گفت: امام خمینی(ره) در یکی از فرمایشات خود از محرم با عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر یاد کردند که بعنوان یک تئوری و استراتژیک در ایران جواب داد و امروز پیروزی های ما در هشت سال جنگ تحمیلی، سوریه و عراق مرهون این استراتژی است و جوانان ما با تکیه بر این استراتژی امام، پیروزی های بزرگی را بدست می آورند.
این فرمانده ارشد نظامی تاکید کرد: امروز بیشترین ذخائر نفت جهان در منطقه خاورمیانه و در اختیار کشورهای مسلمان است چرا نباید با اتحاد و همدلی بدور از نفاق تلاش کنیم تا از این نعمت خداوندی در راستای بهره مندی مردم استفاده شود.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا بویژه شهید محسن حججی اظهار کرد: یاد کردن از شهدای ایران آن هم شهدای کردستان یکی از نیازها و وظایف اصلی متولیان فرهنگی است که در کنار زنده نگهداشتن نام و خاطر آنان نیازهای حوزه الگوسازی نسل امروز را برطرف کرد.
امین مرادی افزود: شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در کردستان در شرایطی به دفاع از اسلام و انقلاب به پا خواستند که این دیار از دو جبهه گروهک‌های ضد انقلاب و ارتش بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفته بود.
وی با بیان اینکه رزمندگان در این استان با رشادتی مثال‌زدنی هم استان را از وجود ضد انقلاب پاک کردند و هم در جبهه مبارزه با رژیم بعث عراق جانفشانی کردند، گفت: اگر جانفشانی و رشادت‌های شهدای مهاجر و انصار نبود امروز شاهد امنیت در کشور نبودیم.
رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه با اشاره به ویژگی های شهید توفیقی از شهدای ترور کردستان تاکید کرد: این شهید والامقام دستی بر آتش هنر داشتند و قبل از ورود به سازمان پیشمرگان مسلمان کرد یک هنرمند نقاش بود و آثاری از ایشان به یادگار مانده است.
وی ادامه داد: با همین روحیه هنرمندانه و عاشقانه بود که اسلحه بر دوش گرفت و برای نهادینه کردن امنیت پایدار در این استان از جان خود مایه گذاشت و افتخاری برای مردم کردستان شد.
مرادی با بیان اینکه کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، اظهار کرد: کردستان به راستی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است تبعیری که برای همیشه مانند لوحی زرینی بر تارک این استان خواهد درخشید.
در ادامه این آیین تعدادی از همسنگران و دوستان شهید توفیقی به بیان خاطراتی از آن شهید بزرگوار پرداختند سپس مستندی از زندگی این شهید والامقام که توسط حوزه هنری کردستان آماده شده بود، پخش شد.
به گزارش ایرنا، در استان کردستان 300 شهید بدست کوردلان منافق و ضد انقلاب ترور شده اند.
حاج محمدسعید توفیقی در هفتم مهرماه 1368 مصادف با 28 صفر 1410 هجری قمری پس از بازگشت از محل کار توسط گروهک های ضد انقلاب جلوی منزل خود در خیابان کشاورز سنندج ترور شد و به فیض شهادت نایل آمد.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/6854/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

رئیس هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی