عصر کرد

آخرين مطالب

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

امنیت و آرامش کردستان مرهون رشادت های رزمندگان بومی این استان است اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج – مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت و آرامش کنونی در استان کردستان مرهون رشادت های رزمندگان بومی این استان به ویژه شهدای پیشمرگان مسلمان کرد است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسین دقیقی شامگاه چهارشنبه در مراسم شب خاطره حاج سعید توفیقی که همت حوزه هنری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: کردستان امروز به الگویی برای امنیت و آرامش در منطقه تبدیل شده است و این امنیت مرهون رشادت های مردم این استان است.
وی ادامه داد: ملتی که از شهیدات در راستای آزادی و استقلال خود تقدیر و تجلیل نکند لایق آزادی نیست و به همین دلیل برگزاری یادواره های شهدا و همچنین مراسم های فرهنگی این چنین آن هم برای شهیدانی همچون حاج سعید توفیقی ها یکی از نیازهای لازم و ضروری است.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر چند که نباید از رشادت های رزمندگان مهاجر در استان کردستان غال بود ولی اگر نبود رشادت های مردم محلی به ویژه شهدای مسلمان پیشمرگ کرد بدون شک این امنیت در استان کردستان هیچ وقت به وجود نمی آمد.
وی با اشاره به نقش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالهای اولیه پیروزی انقلاب، عنوان کرد: ما در آن زمان به عنوان فرمانده سپاه عمل نمی کردیم بلکه به عنوان یک همراه و حامی در کنار مردم محلی بودیم تا امنیت و آرامش در استان کردستان حاکم شود.
وی خواستار معرفی هر چه بهتر شهدای کردستان به نسل جوان شد و افزود: حتما لازم است که تمامی ادارات و سازمان های دولتی و حتی نهادهای انقلاب اسلامی از تمامی ظرفیت های در اختار خود در راستای معرفی هر چه بهتر شهدای استان کردستان استفاده کنند، نباید اجازه دهیم تا آن همه رشادت و دلاوری فراموش شود و به همین دلیل همه ما رسالت سنگین و مهمی را بر عهده داریم.
سردار دقیقی یادآور شد: باید به این نکته توجه داشت که طومار ضد انقلاب و اشراری همچون گروهک های کومله و دمکرات با حضور خود مردم و شهدای بومی استان کردستان در هم پیچیده شد و نیاز است که واقعیت های سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی به مردم معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه امروز نیز توطئه های دشمن در استان کردستان و خارج از مرزهای این استان تمامی ندارد، بیان کرد: اگر تا دیروز دشمن با نام مقابله با دین با انقلاب اسلامی ایران مقابله می کرد امروز شمشیر دفاع از دین اسلام را در دست گرفته و با نام خدا و پیامبر خدا با ما مقابله می کند و به همین دلیل هوشیاری و آگاهی در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به ادامه توطئه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: اگر در سالهای اولیه پیروزی انقلاب این توطئه ها در استان کردستان شکل می گرفت امروز ادامه این توطئه ها در خارج از مرزهای کشورمان و در کشورهای عراق و سوریه دنبال می شود.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید از کردهای عراق سوال کرد که آیا شما فکر می کنید اسرائیل مداقع قوم کرد است، آیا اسرائیل برای حمایت و همراهی شما در منطقه حضور دارد که قطعا جواب منفی است و رژیم غاصب صهیونیستی برای دامن زدن به اختلافات داخلی در کشورهای منطقه امروز مدافع مردم کرد شمال عراق شده است.
وی عنوان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با ایجاد اختلاف و همچنین راه اندازی جنگ های داخلی در کشورهای منطقه ادامه حیات دارد و به همین دلیل امروز از شرایط و وضعیت کشورز عراق سوء استفاده کرده و به حامی و همراهی کردهای این کشور تبدیل شده است.
وی گفت: اگر دشمن می توانست و اگر نبود رشادت های مردم بومی این منطقه، بلایی که امروز در شمال عراق بر سر مردم این کشور آورده را سالهای اولیه انقلاب در استان کردستان ما راه می انداخت ولی مردم ما هوشیار بودند و با دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تمامی توطئه های دشمن را خنثی کردند.
سردار دقیقی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نقش شهید حاج سعید توفیقی و سایر همرزمان وی در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، اظهار داشت: باید امروز با استفاده از تمامی ظرفیت ها و ابزار در اختیار علاقمندی این شهدای عزیز به انقلاب اسلامی را نمایش داد.
وی گفت: شهیدان حاج سعید توفیقی ها در شرایط اسلحه دفاع از انقلاب و اسلام را بر دوش گرفتند که ضد انقلاب و اشرار در دل شهرهای استان کردستان حضور داشت و آنها بدون هیچ ترس و واهمه ای و تنها برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران وارد عرصه شده و با رشادت های خود ضد انقلاب را از این استان بیرون کردند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: شهید حاج سعید توفیقی فردی آرام و صبور بود و همین صبر و آرامش وی بود که باعث می شود در تمامی عملیاتی های پاکسازی منطقه از لوث ضد انقلاب موفق باشد و در نهایت وقتی که دشمن نتوانست در جنگ های مختلف وی را شکست دهد با شیه ناجوانمردانه ترور وی را به شهادت رساند.
وی ضمن تقدیر از حوزه هنری کردستان به عنوان متولی این برنامه گفت: برگزاری این چنین مراسم های در استان کردستان یکی از نیازهای لازم و ضروری است و انتظار می رود که از این پس شاهد برگزاری هر چه بهتر این دست برنامه ها در استان کردستان باشیم.
در این مراسم جمعی از خانواده و همرزمان شهید حاج سعید توفیقی از پیشمرگان مسلمان کرد نیز حضور داشتند و تنی چند از همرزمان آن شهید به بیان خاطراتی از وی پرداختند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/6847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی