عصر کرد

آخرين مطالب

مديرکل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد:

کسب 30 مقام جهاني توسط ورزشکاران کردستاني/ اعتبارات ورزشي استان 5 برابر شد ورزشي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در سال گذشته ورزشکاران استان کردستان بالغبر 700 بار بالای سکو رفته‌اند و در سال جاری هم تاکنون قریب به 30 مقام در سطحجهانی کسب کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، حامد جولایی شامگاه سه شنبه(24 مرداد) در نشستخبری در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: حوزه ورزش مظلوم واقع شده استاما در دولت و تدبیر این مظلومیت کمتر شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: ورزش در دنیا یکی از ادارات بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا از همهاقشار و از خردسالان تا سالمندان با این بخش در ارتباط هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه ورزش می‌تواند از بزهکاری وآسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، عنوان کرد: متاسفانه در حاشیه شهر سنندج ما حتی یکمکان ورزشی نداریم که جوانان بتوانند اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانند.
وی در ادامه از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه ورزش اشاره و بیان کرد: خوشبختانهطی چند سال اخیر شاهد ثبات مدیریتی در حوزه ورزش و جوانان استان بودیم و نمایندگاناستان هم در این راه حمایت کردند.
جولایی ادامه داد: در ابتدای فعالیتم در منطقه رتبه 13 را داشتیم که هم اکنون درجمع دو رتبه اول هستیم و همچنین حوزه جوانان ما هم در گذشته در رده‌های آخر بود کهدر حال حاضر در کشور اول یا دوم است.
وی با اشاره به اینکه هر هفته مسابقات ورزشی به میزبانی استان برگزار می‌شود، افزود:در شهریور ماه هم میزبان چهار رویداد ورزشی کشوری هستیم و همچنین سه تن از معاونانوزیر ورزش هم به استان سفر خواهند کرد.
کسب 30 مقام جهانی توسط ورزشکاران کردستانی
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اعلام کرد: در سال گذشته ورزشکاران استانکردستان بالغ بر 700 بار بالای سکو رفته‌اند و در سال جاری هم تاکنون قریب به 30مقام در سطح جهانی کسب کرده‌اند.
وی به کسب مدال بانوی ناشنوای کردستانی در مسابقات المپیک ناشنوایان در هفتهگذشته اشاره کرد و گفت: همچنین پیش بینی ما این است که در مسابقات آسیایی هم پنجالی شش نفر نماینده از استان کردستان داشته باشیم.
جولایی تصریح کرد: خوشبختانه با سفری که امسال وزیر ورزش و جوانان به استانکردستان داشتند جهش خوبی در بخش اعتبارات این اداره کل صورت گرفت و با رشد 5برابری مواجه شدیم.
توزیع 300 میلیون تومان اعتبار بین هیات‌های ورزشی
وی به توزیع 300 میلیون تومان اعتبار بین هیات‌های ورزشی استان در چند روزاخیر اشاره و بیان کرد: همچنین در بخش ارزش افزوده هم اعتبارات خوبی به پنج بخش ورزش‌هایپهلوانی و زورخانه‌ای، جانبازان، همگانی، بانوان و روستایی و عشایری اختصاص خواهدیافت.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه گفت: استان کردستان در بخش زیرساخت‌هایورزشی مشکل دارد و مشکلی اصلی استان نبود سالن برگزاری مسابقات و خوابگاه برایاسکان ورزشکاران است.
وی عنوان کرد: درصدد هستیم یک خوابگاه 400 نفر را از طریق فروش اموال احداثکنیم که تکمیل این خوابگاه به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
جولایی همچنین اعلام کرد: در ابتدای فعالیتم 120 پروژه ورزشی نیمه کاره دراستان وجود داشت که در حال حاضر بالغ بر 100 پروژه آن تکمیل و تحویل داده شده است.
پیشرفت 400 درصدی حوزه جوانان
وی به حوزه جوانان نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در این حوزه به اذعان خود وزیروزش قریب به 400 درصد رشد داشته‌ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: در ابتدای کار فقط یک سمن در استانداشتیم که هم اکنون 22 سمن در حوزه‌های فرهنگی، آسیب های اجتماعی و ... زیر نظراین اداره مشغول به فعالیت هستند و قرار است تا پایان سال به 60 سمن افزایش یابد.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه اندازی مجمع خیرین ازدواج و همکاری 11 مرکزمشاوره با حوزه جوانان این اداره را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
جولایی از اختصاص اعتباراتی برای بخش اشتغالزایی، ازدواج و حمایت از طرح‌های مخترعانو پژوهشگران خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در حوزه جوانان به 17 هزار و 131 نفردر سطح استان وام اعطا شده است.
وی در ادامه در مورد تکفیک حوزه ورزش و جوانان هم گفت: به احتمال 99 درصد جداییاین دو بخش در مجلس رای نمی‌آورد و با آن مخالفت می‌شود.
برگزاری آیین تجلیل از ورزشکاران و داوران ملی و بین المللی
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: هفته آینده هم باحضور معاون وزیر ورزش آیین تجلیل از ورزشکاران و داوران ملی و بین المللی استان کهدر سال 95 افتخارآفرینی کرده‌اند در استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه سال 96 سال خوش یمنی برای ورزش استان بوده و هم درمسابقات جهانی و هم مسابقات المپیک ناشنوایان ورزشکاران استان کردستان صاحب مدال شدند.
جولایی با تاکید بر اینکه از قهرمانان ورزشی حمایت می‌کنیم، گفت: قهرمانانآسیایی و المپیکی به استخدام اداره ورزش و جوانان درخواهند آمد که دو نفر ازقهرمانان کردستانی در رشته کبدی و هندبال در این اداره استخدام می‌شوند.
وی به ارزیابی هیات‌های ورزشی استان هم اشاره کرد و گفت: نتایج این ارزیابیهفته آینده جمع بندی و اعلام می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه به واگذاری چندین پروژه ورزشی به بخشخصوصی هم اشاره و بیان کرد: نگهداری بخش خصوصی از اماکن ورزشی بسیار بهتر از بخش دولتیاست و رضایتمندی بیشتر مردم را هم در پی دارد.
وی اعلام کرد: هم اکنون 313 باشگاه فرهنگی ورزشی در استان مشغول به فعالیت هستندو سال گذشته 60 هزار ورزشکار ساماندهی شده و امسال هم تاکنون 34 هزار نفر ساماندهیشده‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/5744/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد