عصر کرد

آخرين مطالب

قضاوت دربي آرزوي داور کردستاني/ روزهاي خوبي درانتظار داوري است ورزشي

  بزرگنمايي:

کردانلاين- اين روزها ورزش کردستان در رشته هاي تيمي جايگاه خاصي در سطح کشور ندارد ولي خوشبختانه ورزشکاران اين استان در رشته هاي انفرادي ب درخشش خود باعث افتخار کردستان مي شوند.

در سالهاي نه چندان دور گذشته و در شرايطي که هنوز پول وارد فوتبال کشور نشده بود، استان کردستان در اين رشته ورزشي همواره جزو استانهاي برتر کشور بود و تيم هاي باشگاهي اين استان در رده هاي مختلف سني افتخارات زيادي را کسب کردند.

اين روزها هر چند تعداد زيادي فوتباليست کردستاني در بالاترين سطح رقابت هاي باشگاهي کشور و حتي تيم هاي تيم هاي ملي کشور حضور دارند، ولي ديگر خبري از حضور تيم هاي فوتبال اين استان در سطح اول کشور نيست.

شايد بتوان اين روزهاي داوران فوتبال کردستان را به نوعي جبران کننده هاي جالي خالي تيم هاي فوتبال دانست، تا جايي که امروز يک داور وسط و دو کمک کردستاني در بالاترين سطح رقابت هاي فوتبال کشور يعني ليگ برتر قضاوت مي کنند و در ساير ليگ هاي کشوري نيز چندين داور و کمک کردستاني حضور دارند.

شايد تا يکي دو سال قبل تمامي دلخوشي جامعه داوري فوتبال کردستان به پرچم هاي آرمان اسعدي بود، ولي امسال شاهو اصلاني به عنوان داور وسط و کاوه بهمني به عنوان داور کنار نيز در ليگ برتر فوتبال کشور حضور دارند.

شاهو اصلاني که بيش از يک دهه است در ليگ هاي مختلف کشوري قضاوت کرده بود، در فصل گذشته به عنوان داور چهار وارد ليگ برتر شد و در اين فصل از رقابت ها به عنوان داور وسط انتخاب شده و در هفته دوم بازي تيم هاي گسترش فولاد تبريز و ذوب آهن اصفهان را قضاوت کرد.

شاهو اصلاني داور ليگ برتر فوتبال کردستان کار قضاوت خود را در سال 80 آغاز کرد و در حالي که فوتباليست بود به پيشنهاد مربي خود يعني علي خوشنودي وارد عرصه داوري شد و امروز بعد از گذشت 16 سال به بالاترين سطح داوري در کشور رسيده است.

شاهو اصلاني متولد سال 1358 شهر سنندج است و از خانواده اي ورزشکار به داوري روي آورد و در حالي که در ابتدا به اين حوزه علاقه اي نداشت ولي با توجه به حضور در دوره هاي آموزشي وارد داوري شد و بعد از يک سال به صورت حرفه اي اين عرصه را دنبال مي کند.

وي ضمن اشاره به وضعيت کنوني خود و همچنين مهمترين آرزوهاي ورزشي اش، اظهار داشت: سال 79 براي اولين بار در کلاس هاي داوري شرکت کردم ولي چون زياد به اين حوزه علاقه نداشتم در امتحان پايان دوره شرکت نکردم و عملا دلم نمي خواست داور شوم.

اين داور کردستاني ليگ برتر ادامه داد: سال 80 به پيشنهاد مربي فوتبال اي ام جناب آقاي علي خوشنودي قضاوت يک بازي دوستانه را بر عهده گرفتم و پس از آن بود به پيشنهاد وي در دوره داوري شرکت کرده و رسما از سال 80 وارد اين عرصه شدم و قضاوت هايم در رقابت هاي مختلف را دنبال کردم.

وي بيان کرد: در نهايت سال 92 قضاوت من در رقابت هاي کشوري آغاز شد و بعد از آن در تمامي رده هاي سني کشور قضاوت کرده و در ليگ هاي استاني، زيرگروه، دسته دوم و حتي ليگ دسته اول نيز در طي اين 12 سال قضاوت کرده ام.

اصلاني با اشاره به دليل دير معرفي شدن وي براي قضاوت در ليگ برتر فوتبال استان کردستان، افزود: در واقع در ساالهاي اوليه فعاليت من در داوري، خودم زياد دنبال اين کار نبودم ولي از سال 85 به بعد ديگر به صورت حرفه اي داوري را دنبال کرده و در تمامي دوره هاي آموزشي براي داوران نه تنها در کردستان که در ديگر استانهاي کشور نيز شرکت مي کردم.

وي افزود: يکي از دلايل اصلي دير معرفي شدن من در سطح کشور، نوع سياست هاي حاکم بر کميته داوران هيات فوتبال کردستان بود که متاسفانه تغييرات بيش از حد در اين کميته و همچنين نبود يک برنامه منظم براي پيگيري امورات افرادي همانند من نيز در اين عرصه بي دخيل نبود.

داور فوتبال استان کردستان ضمن نام بردن از شماري از داوران برجسته اين استان، اظهار داشت: کردستان در سالهاي گذشته داوران خوبي در بالاترين سطح رقابت هاي فوتبال و حتي فوتسال کشور داشته است و امروز من خوشحالم که مي توانم ادامه دهنده راه اين عزيزان باشم.

وي با اشاره به حضور خود براي قضاوت در رقابت هاي ليگ برتر در فصل جاري، افزود: سال گذشته من به عنوان داور چهارم در 15 بازي حضور داشتم و در نهايت به عنوان بهترين داور چهارم انتخاب شدم و خوشبختانه امسال با پيگيري هاي خوب استان و همچنين نظر مساعد مسئولان کميته داوران فدراسيون در هفته دوم براي اولين بار در ليگ برتر قضاوت کردم.

اصلاني عنوان کرد: من به صورت منظم و مستمر تمرينات خود را پيگيري کرده و انتظار دارم که در سايه تلاش هاي که انجام مي دهم بتوانم در اين فصل از رقابت هاي ليگ برتر بهترين قضاوت ها را داشته باشم.

وي يکي از آرزوهاي خود در عرصه داوري را قضاوت ديدار تيم هاي پيروز و استقلال تهران عنوان کرد و گفت: من به دليل شرايط سني ديگر نمي توانم در ليست داوران بين المللي قرار گيرم ولي آرزو دارم يک روز بتوانم ديدار تيم هاي پيروزي و استقلال در ورزشگاه آزادي تهران را قضاوت کنم.

اين داور کردستاني ضمن تقدير از همه افراد به ويژه رئيس کميته داوران هيات فوتبال کردستان و وي را در اين مسير کمک کرده اند، يادآور شد: در رقابت هاي فصل گذشته ليگ دسته اول آقايان کوروش کريمي و کاوه بهمني به عنوان دو کمک داور با من همراه بودند و بخشي از موفقيت امروز من مرهون اين عزيزان است و به همين دليل از آنها تقدير مي کنم.

وي در پايان اظهار داشت: انتظار دارم که در کنار رشد و توسعه داوري در استان کردستان يک روز شاهد رشد فوتبال اين استان نيز باشيم چرا که با توجه به حضور بازيکنان متعدد کردستاني در رقابت هاي ليگ برتر و دسته اول، نشان مي دهد که کردستان استعداد حضور در بالاترين سطح رقابت هاي ليگ برتر کشور را دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/5548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پلیس: فوت بدلیل بی‌حجابی در ساختمان وزرا کذب است

راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد

18میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد

ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی

255 بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد

برترین های کاراته زیر 21 سال کشور در همدان معرفی شدند

توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم

ورود 3 میلیون و 500 هزار مسافر به کردستان

خوشدلی صاحب‌منصبان گذشته به کدخدای خود، عامل گستاخی صهیون شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از 15 اردیبهشت در سنندج

ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید

تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات

دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

جزئیات جدید درباره «فوت یک نفر در ساختمان وزرا»؛ این شخص چه کسی بود؟

معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

پلیس: فوت به دلیل حجاب در ساختمان وزرا کذب است

پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است

پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

اطلاعیه پلیس درباره مرگ یک شرور درحین انتقال به صحنه جرم/ بازداشتگاه وزرا مرکز اوباش است

متهم نرسیده به صحنه بازسازی جرم فوت کرد

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان

پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد

برگزاری مراسم سان ورژه نیروهای مسلح مستقردر کردستان فردا در سنندج

معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

در سه ماه پایانی سال 1402 چند مجوز موسیقی صادر شد؟

پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی 1402 /706 کنسرت روی صحنه رفتند

خدمات درمانی به 198 بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود

آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی 1402 /706 کنسرت روی صحنه رفتند

طاق‌بستان برای هموفیلی‌ها قرمز شد

110 هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه

امیررضا ده بزرگی صاحب نشان برنز شد

سد معبر مغازه‌ها در سنندج مردم را کلافه کرد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد

با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم