عصر کرد

آخرين مطالب

انصرافي ديگر درانتظارهندبال بانوان ورزشي

  بزرگنمايي:

کردانلاين-  امروزه در دوره اي قرار گرفته ايم که ورزش به عنوان يک صنعت تلقي مي شود و بسياري از اين راه کسب درآمد دارند و با توجه به نامگذاري سال 96 با نام اقتصاد مقاومتي، توليد اشتغال مي بايست بيش از پيش به ورزش توجه شود ولي به نظر مي رسد که در کردستان همه به نوعي از حمايت بخش ورزش فراري هستند.

در کشور هاي ديگر بسياري از بازيکنان رشته هاي ورزشي بدون دغدغه مالي و استرس تنها به فکر آماده کردن خود براي حضور مسابقات هستند اما در ايران به ويژه کردستان وضعيت اينگونه نيست و در استان هايي مانند کردستان، ايلام، کرمانشاه و بسياري ديگر از استان هاي کشور به دليل صنعتي نبودن آن اسپانسر ورزشي پيدا نمي شود و اداره کل ورزش و جوانان استان ها نيز به دليل کمبود اعتبارات توانايي حمايت از تيم هاي برتر و سطح يک استان را ندارند.

استان کردستان يکي از اين استان هاي است که از گذشته هاي دور تاکنون پتانسيل زيادي در تمامي زمينه ها به خصوص ورزش داشته است و ورزشکاران اين استان بدون در اختيار داشتن امکانات افتخارات زيادي را در مسابقات مختلف کشوري و بين المللي کسب کرده اند.

تيم هندبال بانوان استان کردستان يکي از تيم هاي برتر کشور  است که به مدت يک دهه در ليگ برتر کشور حضور دارد و سال قبل اولين تيم تاريخ استان بود که به مسابقات جام باشگاه هاي آسيا اعزام شد ولي اين روزها وضعيت آينده اين تيم براي حضور در رقابت هاي کشوري مشخص نيست و هر چه زمان مي گذرد برگي تازه از بلاتکليفي اين تيم ورزشي ورق مي خورد.

اين تيم که سه سال پياپي نايب قهرمان ليگ برتر بانوان هندبال ايران بود سال قبل به دليل به توافق نرسيدن با اسپانسر تيم يعني شهرداري سنندج مجبور به انصراف از ليگ برتر شد و به دسته پايين تر سقوط کرد.

با شرکت دوباره اين تيم به ليگ دسته يک و کسب قهرماني آن مسابقات دوباره به ليگ برتر صعود و تمرينات خود را جهت آمادگي در اين مسابقات انجام داد اما در چند روز مانده به قرعه کشي مسابقات ليگ برتر همچنان، اسپانسري به منظور حمايت از تيم پر افتخار استان پيدا نشده است.

بايد از تيم هاي بانوان هندبال کردستان حمايت شود

مدير کل ورزش و جوانان استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: جلسات مختلفي به منظور حمايت از تيم هاي برتر کردستان با مسئولان ارشد استان برگزار شده و رايزني هاي لازم  با شرکت ها و افرادي در سنندج انجام شده است.

حامد جولايي در مورد تيم هندبال بانوان استان، گفت: اين تيم يکي از تيم هاي خوب و پر افتخار استان است و اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداري با شرکت هاي معتبر استان مذاکراتي به منظور حمايت از اين تيم انجام داده است اما براي اين تيم تا کنون به نتيجه اي نرسيده ايم.

به گفته وي، تکليف تيم هندبال بانوان استان کردستان تا آخر هفته مشخص مي شود.

وي با بيان اينکه بايد از تيم هاي بانوان حمايت شود، افزود: به دليل اينکه منبعي در استان براي حمايت از تيم هاي ورزشي وجود ندارد اداره ورزش و جوانان از طريق هيات مجبور به حمايت از اين تيم هاي مي شود.

هيات هندبال استان به دليل بالا بودن هزينه هاي تيم توان حمايت ندارد

سعيد مردوخي نيز در گفت و گو با خبرنگار مهر، در اين باره گفت: چندين فراخوان به منظور حمايت از تيم هندبال بانوان به تمام استان اعلام شد که هرکس آمادگي خود را براي حمايت اعلام مي کرد، تنها قول دادن هزينه هاي جانبي را مي داد که اين کار را خود اداره ورزش و جوانان مي تواند انجام دهد.

رئيس هيات هندبال استان کردستان با بيان اينکه بازيکنان اين تيم چندين سال زحمت کشيده و از قشر ضعيف جامعه هستند، اظهار داشت: وجود قرارداد هاي مالي براي بازيکنان تيم بسيار مهم است و کساني که آمادگي خود را براي حمايت از تيم اعلام کرده اند حاضر به نوشتن قرارداد با بازيکنان نشده اند.

وي با اشاره به پيگيري هاي مستمر و برگزاري جلسات متعدد براي تعيين تکليف تيم هندبال بانوان کردستان، افزود: جلسات مکرري با فرمانداري و اداره کل ورزش و جوانان به منظور رايزني با شرکت هاي معتبر استان انجام شده است.

به گفته وي، صنعتي نبودن استان کردستان و نبود خط توليدي سودآور در کردستان لطمه زيادي به خصوص به ورزش استان وارد کرده است.

مردوخي گفت: همراه اول و پتروشيمي کردستان شرکت هايي هستند که رايزني هاي لازم با آنان انجام شده است اما تا کنون آمادگي خود را براي حمايت از اين تيم اعلام نکرده اند.

رئيس هيات هندبال استان کردستان با بيان اينکه با وجود همه اين مشکلات هيات آمادگي حضور اين تيم در مسابقات را اعلام کرده است، عنوان کرد: هيات هندبال استان کردستان درآمد زيادي ندارد به دليل بالا بودن هزينه هاي تيم داري و حضور در مسابقات حمايت از اين تيم براي هيات امکان پذير نيست.

وي افزود: در چند روز آينده قرعه کشي مسابقات انجام مي شود و در صورتي که تا فرا رسيدن آن روز اسپانسر اين تيم مشخص نشود هيات مجبور به اعلام انصراف دوباره اين تيم از گردونه مسابقات مي شود.

در حالي که سال گذشته شهرداري سنندج نيز به دلايلي نامشخص از جمله دخالت هاي اعضاي شوراي اسلامي شهر وقت حمايت خود را از تيم هندبال بانوان استان کردستان قطع کرد و اين تيم از رقابت هاي ليگ برتر کنار کشيد به نظر مي رسد که بار ديگر و طي سال جاري هم وضعيت و سرنوشتي نامشخص در انتظار بانوان هندباليست کردستان باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/5299/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

کشف بیش از 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در کردستان

یک قرن سنندج در قاب تصویر

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی

5 هزار و 780 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

مشارکت بیش از 300 سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

نصب سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

گردنه تته بعد از 5 ماه بازگشایی شد + عکس

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سنندج

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز