عصر کرد

آخرين مطالب

ترور شخصيت افراد با هويت مجازي/به نام نقد و با هدف تخريب سياسي

  بزرگنمايي:

کردانلاين- با نزديک شدن به 29 ارديبهشت ماه و روز برگزاري انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا همزمان با رياست جمهوري فعاليت هاي تبليغاتي افراد افراد و گروه هاي سياسي وارد فاز تازه اي شده است و همه در تلاش براي جلب رضايت راي مردم هستند.

اگر چه قرار است طي روزهاي آينده ليست نهايي افراد تائيد صلاحيت شده در انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا اعلام شود ولي اين روزها نه تنها تبليغات گسترده داوطلبان در فضاي واقعي، بلکه در فضاي مجازي نيز شکل گسترده اي به خود گرفته است و افراد از هر فرصتي براي معرفي خود استفاده مي کنند.

فضاي انتخابات در شماري از شهرهاي استان کردستان پرشورتر از ساير مناطق برگزار مي شود و اين مهم را مي توان در ميزان افراد ثبت نامي و داوطلب نيز به عينه مشاهده کرد و به همين دليل ميزان شور و نشاط براي پيروزي افراد و حضور در اين پارلمان محلي افزايش پيدا کرده است.

در اين دوره از انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا و همچنين رياست جمهوري استفاده گسترده در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي وارد فضايي تازه اي شده است و افراد سعي مي کنند که از فرصت هاي اين بخش به خوبي بهره برداري کنند و به همين دليل تنور انتخابات در فضاي مجازي در کردستان داغ تر از فضاي واقعي و حقيقي است.

تشکيل گروه ها و کانال ها در فضاي مجازي همچنان ادامه دارد

در کنار تبليغات گسترده داوطلبان ورود به شوراي اسلامي شهر و روستا در استان کردستان، افراد ديگري با هويت هاي مجازي حضور دارند که در پوشش منتقد و با هويت هاي مجازي افراد را تخريب مي کنند و در اين بين بي تفاوتي مسئولان و مديران متولي امر نيز در نوع خوب جالب توجه است.

تشکيل گروه ها و کانال هاي مختلف در شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه و دادن تهمت هاي متعدد به افراد داوطلب حضور در شوراي اسلامي شهرها، در حالي اين روزها در اوج خود قرار دارد که مسئولان و مديران از رصد اين فعاليت ها و برخورد با افراد خاطي خبر مي دهند ولي تاکنون خبري در اين زمينه منتشر نشده است.

افراد متعددي اين روزها در فضاي مجازي و با هويت هاي نامشخص بدترين تهمت ها را به کانديداهاي احتمالي مي زنند و در پوشش منتقد سعي در به در کردن رقيب از صحنه دارند و متاسفانه در اين بين و در غياب رسانه هاي داراي هويت افراد به دنبال جايگاه و شان اجتماعي براي خود هستند.

يک کارشناس حوزه رسانه و جامعه شناسي با اشاره به ريشه اصلي بروز اين پديده مخرب در جامعه، عنوان کرد: نبود مديريت و کنترل درست بر فضاي مجازي باعث شده است که از اين امکان به خوبي بهره برداري نشود و در اين روزها اين ظرفيت به فرصتي براي سوء استفاده عده اي افراد سودجو قرار گيرد.

غيبت رسانه هاي رسمي باعث سوء استفاده افراد از فضاي مجازي شده است

اسعد علي بيگي ادامه داد: هم اکنون به صورت ساعتي و حتي دقيقه اي کانال ها و گروه هاي در شبکه هاي مختلف اجتماعي به ويژه تلگرام تشکيل مي شوند که هدفي جز تخريب ندارند و متاسفانه اين شيوه به دليل نبود حضور رسانه هاي داراي شناسنامه در کشور صورت مي گيرد.

وي با اشاره به لزوم فعاليت بيشتر اهالي رسانه در راستاي نهادينه کردن نقد درست و روشنگري در راستاي کمک به انتخاب درست از سوي مردم، گفت: زماني که اهالي واقعي رسانه در اين راستا بتوانند رسالت خود را به خوبي انجام دهند ديگري فرصتي براي اين افراد سودجو فراهم نخواهد شد.

اين کارشناس حوزه رسانه عنوان کرد: البته بايد به اين نکته هم توجه داشت که در حال حاضر نسبت به يکي دو سال گذشته ميزان اعتماد مردم به اطلاعات رد و بدل شده در شبکه هاي اجتماعي کاهش پيدا کرده است و اين روند همچنان ادامه دارد که البته در اين ميان در راستاي ارتقاء سطح سواد رسانه اي مردم نيز تلاش شود.

وي گفت: زماني که مردم داراي سواد رسانه اي بالايي باشند، ديگر فرصتي براي سوء استفاده هاي احتمالي از اطلاعات موجود در شبکه هاي اجتماعي فراهم نمي شود و مردم بهتر مي توانند از اين امکان بهره برداري کنند.

رصد فعاليت هاي افراد  داوطلب در فضاي مجازي

دبير هيات نظارت برانتخابات استان کردستان در ارتباط با تبليغات زود هنگام کانديداهاي شوراهاي اسلامي شهر وروستا وتاثير اين امر در تاييد صلاحيت اين افراد گفت: اين اقدام بستگي به شرايط تبليغات دارد اگر به طور صريح و آشکار عنوان کانديداي انتخابات ذکر شده باشد تخلف بارز و آشکار از سوي اين افراد انجام شده است.

سيدخالدي حسيني عنوان کرد: براساس ارائه مستندات قانوني قطعا تبليغات زودهنگام نامزدهاي انتخابات در تاييد صلاحيت آنها تاثيرگذار خواهد بود.

رييس پليس فتا استان کردستان هم در خصوص تبليغات کانديداها و تخريب هاي صورت گرفته در شبکه هاي اجتماعي فضاي مجازي، گفت: يکي از رسالت هاي پليس فتا کنترل فضاي مجازي و برخورد با تبليغات زودهنگام کانديداهاي انتخابات در اين فضا است.

فرامرز شاکري با بيان اينکه تبليغات زودهنگام کانديداها در فضاي مجازي ممنوع است، بيان کرد: علاوه بر رصد کردن اين فضا توسط پليس فتا، اگر مردم هم در خصوص تبليغات زودهنگام کانديداها موردي را مشاهده کردند مي توانند به ما گزارش دهند.

وي اظهارداشت: در صورت مشاهده تبليغات زودهنگام توسط کانديداها در مرحله نخست به آنها تذکر مي دهيم و در صورت اصرار آنها بر فعاليتشان به محاکم قضايي معرفي خواهيم کرد.

لزوم نظارت بهتر سازمان ها و نهادهاي مسئول بر فضاي مجازي و جلوگيري از ترور شخصيت افراد مختلف يکي از اولويت هاي اصلي است و به همين دليل لازم است که در راستاي حضور پرشور مردم در اين عرصه مهم سياسي هر کدام از مسئولان عملکرد خود را به خوبي اجرايي کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/4816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست