عصر کرد

آخرين مطالب

هيچ دولتي به اندازه تدبير و اميد در حوزه سلامت سرمايه گذاري نکرده است سياسي

  بزرگنمايي:

کردانلاين- سيد انور اسماعيلي افزود: براي نخستين بار در کشور در دولت تدبير و اميد بيش از 11 ميليون نفر که 90 درصد آنها استحقاق حمايت بودند، تحت پوشش بيمه سلامت قرار گرفتند.
وي اضافه کرد: اين افراد بيمه شده بدون هيچ تفاوتي با ساير افراد از تمام خدمات بهداشتي و درماني، بدون پرداخت سرانه بهرمنده شده و مشمول بسته هاي حمايتي پايه قرار گرفتند.
وي اظهار کرد: طبق اعلام کارشناسان بهداشت جهاني، تاکنون هيچ کشوري در دنيا نتوانسته در اين مدت کوتاه به اين اندازه چتر حمايت بيمه اي خود را افزايش دهد.
مديرکل بيمه سلامت کردستان با اشاره به گسترش چتر بيمه اي در اين استان نيز گفت: در راستاي حمايت از اقشار کم برخوردار و آسيب پذير جامعه و بعد از شروع به کار دولت تدبير و اميد، 372 هزار نفر از جمعيت استان که فاقد هرگونه پوشش بيمه اي بودند بدون پرداخت حق بيمه و به صورت رايگان تحت پوشش بيمه همگاني سلامت قرار گرفته اند.
وي افزود: با اجراي طرح تحول نظام سلامت و گسترش بيمه سلامت اکنون بيش از يک ميليون و 150 هزار نفر تحت پوشش بيمه قرار گرفته و براي اين تعداد نيز دفترچه درماني داده شده است.
به گفته وي بيشترين جمعيت تحت پوشش بيمه سلامت استان مربوط به روستائيان بوده که اکنون 614 هزار و 680 نفر تحت پوشش اين صندوق هستند.
اسماعيلي گفت: مابقي بيمه شدگان در قالب صندوق هاي کارکنان دولت و ساير اقشار که شامل خانواده معزز شهدا، جانبازان و افراد تحت پوشش سازمان هاي حمايتي از جمله بهزيستي است بيمه شده اند.

**هزينه هاي حمايتي بيمه سلامت در کردستان چهار برابر شده است
مديرکل بيمه سلامت کردستان گفت: اين بيمه حمايت هاي خود را در سه سطح روستاييان، 2و 3 درماني به بيمه شدگان ارائه مي دهد که هزينه هاي آن در سال 1392 در حدود 900 ميليارد ريال بود که سال 1395 اين مبلغ به بيش از سه هزار و 660 ميليارد ريال افزايش يافت.
اسماعيلي با تفکيک هزينه هاي صورت گرفته افزود: در سال 1392 در هر بخش روستايي در کردستان 90 ميليارد ريال هزينه شده بود که در سال 93 اين مبلغ به 460 ميليارد ريال و در سال 95 با بيش از 6 برابر افزايش، به 600 ميليارد ريال رسيد.
وي اضافه کرد: در سطوح 2 و 3 درماني نيز هزينه ها و حمايت هاي دولت در سال1392در حدود 760 ميليارد ريال بود که در سال 93 يک هزار و 400 ميليارد ريال رسيد.
وي اظهار کرد: هزينه هاي اين بخش در سال 1394 در بخش درمان سطوح ( 2و 3 ) به 2 هزار 160 ميليارد ريال رسيد و در سال 95 به 2 هزار و 700 ميليارد ريال افزايش يافت.
به گفته اسماعيلي با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت، بيماران روستايي تنها سه درصد و بيماران شهري 6 درصد هزينه هاي بستري را در مراکز بيمارستان و دولتي پرداخت مي کنند.

**حمايت هاي بيمه سلامت از بيماران خاص کردستان 4 برابر شده است
مديرکل بيمه سلامت کردستان گفت: در سال 1392 در مجموع يک هزار و 176 بيمار خاص در استان تحت پوشش بيمه سلامت قرار داشت که براي اين افراد در مجموع 54 ميليارد ريال هزينه شده بود.
اسماعيلي اضافه کرد: در سال 1394 افراد داراي بيماري خاص تحت پوشش در کردستان به 150 نفر افزايش پيدا کردند اما حمايت هاي بيمه به 120 ميليارد ريال رسيد.
وي اظهار کرد: در سال 1395 تعداد بيماران خاص تحت پوشش بيمه سلامت در استان به يک هزار و 828 نفر رسيد اما هزينه هاي انجام شده براي انها به 200 ميليارد ريال افزايش يافت.
اسماعيلي گفت: در بحث بيماران خاص علاوه بر افزايش ميزان پوشش اقلام دارويي مورد نياز اين بيماران که بيشتر داروهاي گران قيمت هستند، ميزان حمايت ها از اين بيماران نيز افزايش پيدا کرد.
به گفته وي هم اکنون بعد از بيماران خاص، بيشترين حمايت هاي بيمه سلامت از بيماران سرطاني که بيماري خاص نيستند صورت مي گيرد.
در استان کردستان در مجموع 2 هزار و 220 نفر داراي بيماري هاي خاص شامل ام اس، هموفيلي، تالاسمي، دياليز و پيوند کليه شناسايي شده است.

** شهروندان مي توانند جزو ناظران اجتماعي بيمه سلامت باشند
مديرکل بيمه سلامت کردستان گفت: اين بيمه مي خواهد نظارت بيشتري بر خدمات ارائه شده به بيماران داشته باشد و شهروندان مي توانند با مراجعه به سايت اينترنتي http://kd.ihio.gov.ir جهت ثبت شکايات و نظر خود اقدام کنند.
اسماعيلي افزود: علاوه بر اين آدرس اينترنتي، شهروندان مي توانند در ساعت اداري با تماس با شماره تلفن 33284870 يا شماره همراه 09189726982 و سامانه پيامک 30001608006982 مشکلات خود را با کارشناسان اين بيمه در ميان بگذاراند تا بررسي شود.
وي اضافه کرد: علاوه بر اين نظارت هاي مردمي، اکيپ هاي مشترک اين بيمه با تيم هاي بازرسي استانداري کردستان، مراکز درماني را مورد بازرسي مستمر قرار مي دهند.
اسماعيلي به طرح هاي جديد اين بيمه نيز اشاره کرد و گفت: از امسال بيمه سلامت به زير مجموعه وزارت بهداشت درآمده و در راستاي سياست هاي اين وزارتخانه اقدام خواهد کرد.
به گفته وي کردستان به پايلوت کشوري طرح حذف دفترچه هاي درماني در سطح کشور تبديل شده و اين طرح از تيرماه اجرا مي شود.
مديرکل بيمه سلامت کردستان گفت: هم اکنون در استان 122 داروخانه، تمامي مراکز درماني و بهداشتي و 98 درصد پزشکان استان با بيمه سلامت قرارداد دارند و شهروندان تحت پوشش اين بيمه مي توانند به اين مراکز مراجعه و خدمات مختلف دريافت کنند.
طرح تحول نظام سلامت ارديبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزينه هاي درماني از جيب مردم، حضور پزشکان متخصص در بيمارستان هاي مشمول، ارتقا کيفيت خدمات درماني و ويزيت در بيمارستان هاي مشمول، حفاظت مالي از بيماران صعب العلاج، خاص و نيازمند، ارتقاي کيفيت هتلينگ بيمارستان هاي مشمول طرح و حمايت از ماندگاري پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نويسي براي بيمه سلامت ايرانيان نيز همزمان در سراسر کشور از اول ارديبهشت سال 1393 آغاز و توزيع دفترچه هاي درماني نيز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
در سرشماري سال 1395 جمعيت کردستان يک ميليون و 603 هزار و 11 نفر سرشماري شده که از اين تعداد 70.8 درصد در مناطق شهري و 29.2 درصد هم در مناطق روستايي استان ساکن هستند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/4805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

مورایس: اگر من را نخواهند می‌روم

مورایس: چرا این سؤال‌ها را از تیم‌های دیگر نمی‌پرسید؟

اوسمار: امروز باید صدرنشین می‌شدیم

اوسمار: تا آخرین لحظه برای قهرمانی می‌جنگیم

اوسمار: از نتیجه ناراحتم اما جنگیدیم

خلاصه بازی دورتموند 1 - پاری سن ژرمن 0

امیری: هنوز 15 امتیاز باقی مانده

اوسمار: هر بازی شرایط متفاوتی دارد

استقبال هواداران نساجی از بازیکنان این تیم

واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»

ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود

تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم

کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!

درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی

سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و 21 مصدوم برجا گذاشت

بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن

موقعیت خطرناک برای دورتموند و شوت مارسیل سابیتزر که ثمری نداشت

هادی محمدی: امید به صورت دابو ضربه زد

رزاق پور: قدر فرصت‌ها را ندانستیم

جو فوق العاده دیوار زرد دورتموند

فقط صدای رضا عنایتی!

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان

سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال

کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!

کریمی: فدراسیون باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم

هادی محمدی: امید عالیشاه نباید آنطور می‌زد!

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

توزیع 500 بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی

باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

داستانک/ آداب و رسوم الکی

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

باقری: گل استقلال خوزستان خطا بود

صداقت: تیم ذوب آهن موقعیت های زیادی داشت