عصر کرد

آخرين مطالب

2 خبر کوتاه از برنامه های پنجمین روز دهه فجر در شهرستان بانه اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - افتتاح پنج طرح عمرانی و خدماتی و برگزاری جشن انقلاب در مرکز بخش آرمرده از توابع بانه از جمله برنامه های پنجمین روز دهه فجر در این شهرستان است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار بانه روز دوشنبه در آیین جشن انقلاب شهر آرمرده گفت: طرح اشتغال روستایی یکی از برنامه های مهم دولت برای ایجاد اشتغال در ورستاها است که با پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد به متقاضیان اجرای طرح های اشتغالزایی پرداخت می شود.
محمد فلاحی در این جشن که به مناسبت سالروز گرامیداشت دهه مبارک فجر در مسجد این شهر برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه اشتغال از طریق مبادلات مرزی یک اشتغال پایدار نیست اشتغال پایدار روستایی با توسعه صنایع دستی و کشاورزی در روستاهای بانه با پرداخت تسهیلات انجام می شود.
وی اظهار کرد: جوانان روستایی که بسیاری از آنها تحصیلکرده هستند باید برای ایجاد اشتغال از طریق تسهیلات اشتغال زایی اقدام کنند تا بیکاری که یکی عوامل مهم در افزایش آسیب های اجتماعی است کاهش یابد.
وی با بیان اینکه وابستگی به مرزها باید در روستاها کاهش یابد گفت: در روستاهای شهرستان بانه ظرفیت ها و فرصت های زیادی برای ایجاد اشتغال وجود دارد باید از این ظرفیت های و فرصت ها به خوبی بهره برداری شود.
فلاحی، طرح توسعه مبادلات مرزی را یکی از اقدامات مهم دولت در راستای حفظ کرامت مرزنشینان است و باید روستاییان علاوه بر مبادلات مرزی مشاغل روستایی در برنامه خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: شهر آرمرده هم تحت پوشش کارت پیله وری قرار می گیرد و از سرپرست خانوارهای این شهر از مزایای طرح پیله وری برخوردار می شوند.
به گفته وی، شالبافی یکی از صنایع مهم بخش آرمرده برای بسیاری از مردم منطقه شغل ایجاد کرده و شال آرمرده هم اکنون صنعت ثبت ملی شده و در تعاونی و نمایشگاه دائمی این صنعت به زودی راه اندازی می شود.
فرماندار بانه گفت: یکی از اهداف ما توسعه پایدار در روستاهای مرزی است این هدف با اشتغال روستایی ایجاد صنایع کوچک خانگی فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، شهر آرمرده مرکز بخش آرمرده در 15 کیلومتری بانه واقع شده و 2 هزار و 500 نفر جمعیت دارد و مرکز اصلی صنعت شالبافی است.
** افتتاج پنج طرح عمرانی و خدماتی در بخش آرمرده
جاده های روستای کانی بند، نوده و تازان و افتتاح خیابان سعدی و هژار جنوبی، بتن ریزی و تعریض پل ورودی شهر آرمرده از جمله پروژه هایی است که همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر در بخش آرمرده به بهره برداری رسید.
رئیس اداره راه و شهرسازی بانه در آیین افتتاح جاده های روستای بخش آرمرده گفت: جاده روستای کانی بند و نوده با طول سه هزار و 100 متر و عرض پنج متر با اعتباری 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی احداث شده است.
هیمن محمدی بهرام با بیان اینکه جاده روستای تاژان با طول 6 هزار و 200 متر از دیگر طرح هایی است که افتتاح شده است، افزود: سه هزار و 200 متر از این جاده در سنوات گذشته آسفالت شده بود و سه هزار متر از این جاده نیز امسال با اعتبار 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی آسفالت شده است.
وی احداث جاده روستاهای مرزی را یکی دیگر از برنامه های راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: امسال عملیات خاک برداری و ابنیه جاده روستای آلوت به طول سه هزار متر، جاده روستای کوخ مامو به طول 2 هزار و 400 متر و جاده روستای چومان و ابولحسن به طول پنج هزار متر انجام شده است.
محمدی بهرام اظهار کرد: در سال جاری برای احداث و بهسازی جاده های روستای 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
شهردار آرمرده نیز در آیین افتتاح پروژه های شهری گفت: در یک سال گذشته 35 هزار متر مربع از معابر شهر آرمرده با اعتبار 10 میلیارد ریال بتن ریزی شده است.
خالد عزیززاده افزود: تعریض پل ورودی شهر آرمرده یکی از پروژه های شاخص این شهر است که در سال جاری این پل با اعتبار 500 میلیون ریال به طول 6 متر تعریض شده با تعریض این پل حوادث رانندگی در این مسیر به حداقل رسیده است.
وی اظهار کرد: خیابان هژار جنوبی به طول 2 هزار و 850 متر با اعتبار 29 میلیارد ریال و خیابان سعدی جنوبی به طول یک هزار و 220 متر و اعتبار 14 میلیارد ریال از طرح های عمرانی شهر آرمرده محسوب می شود که در سال جاری احداث شده است.
عزیز زاده یکی دیگر از پروژه های شهر آرمرده را کانال جمع آوری آب های سطحی شهر آرمرده عنوان کرد و گفت: این کانال از وسط شهر آرمرده عبور می کند و با اعتبار شهرستان، بیش از 70 درصد عملیات احداث این پروژه انجام شد.
وی اضافه کرد: شهرداری آرمرده علاوه بر پروژه های شهر آرمرده در روستاهای اطراف که تردد در انها به سختی انجام می شود با همکاری اداره راه و شهرسازی اقدام به شن ریزی و بهسازی جاده این روستاها کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر آرمرده مرکز بخش آرمرده در 15 کیلومتری بانه واقع شده و 2 هزار و 500 نفر جمعیت دارد و مرکز اصلی صنعت شالبافی است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/14689/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

صحبت های وزیر ورزش در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

شرکت بیش از 26 هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری

ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند

دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد

کامبک دقیقه آخری ازبکستان؛ گل دوم ازبکستان به ویتنام

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی

صحبت های امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال