عصر کرد

آخرين مطالب

به بهانه 27 دی سالروز شهدای جهاددانشگاهی؛

حضور مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان در جهاددانشگاهی کردستان سياسي

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان به بهانه گرامیداشت 27 دی سالروز شهدای جهاددانشگاهی امروز، در جهاددانشگاهی کردستان و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای کردستان حضور یافت.
  ابوبکر کریمی، در دیدار با مسئولان جهاددانشگاهی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی در رابطه با 27 دی ماه 1365 و شهادت 22 تن از جهادگران سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا 27 دی ماه با نام شهدای جهاددانشگاهی نامگذاری شد.
وی با اشاره به اینکه روز 28 دی به مناسبت گرامیداشت شهدای بمباران هوایی شهر سنندج به عنوان روز ملی مقاومت مردم سنندج نامگذاری شده است، افزود: در این بمباران مردم شهیدپرور سنندج 220 شهید و 123 جانباز را تقدیم انقلاب کردند و امروز استان کردستان به وجود این شهدای گرانقدر افتخار می‌کند.
کریمی بیان کرد: شهداء بانی عزت و اقتدار و استقلال ما هستند و در سایه آموزه‌های این شهدای گرانقدر ما به سمت پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر حرکت می‌کنیم.
وی با اعلام اینکه خدمت رسانی به ایثارگران باید عزتمندانه و همراه با تکریم و تعظیم باشد، عنوان کرد: هیچ کس حق ندارد به ایثارگران بی احترامی کند.
مشاور استاندر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان با اشاره به ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه اعلام کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده این موضوع را مدنظر قرار داده و نباید صرفا دید تبلیغی به این امر داشته باشیم.
وی افزود: بازماندگان جنگ در دنیا مورد تقدیر و احترام همگان هستند که در این راستا اگر ما بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به معنای واقعی و ارزش برتر در جامعه ترویج دهیم، تمام آحاد جامعه در مواقع بحران به کمک نظام و دفاع از آن خواهند آمد.
کریمی ادامه داد: ایثارگران سرمایه‌های انقلاب و نظام هستند و پیوند خونی با نظام دارند و نباید ما نگاه حزبی و جناحی به ایثارگران داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه نقش ایثارگران در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور باید پررنگ تر باشد، گفت: در این راستا ما بانک اطلاعاتی جامع ایثارگران را شروع به راه اندازی کردیم وتاکنون اطلاعات 81 دستگاه و سازمان اداری استانی را گرفته و به روز کردیم.
مشاور استاندر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان اعلام کرد: هدف از راه‌اندازی این بانک این است که با در دسترس داشتن اطلاعات کامل ایثارگران و حمایت آقای استاندار بتوانیم از ظرفیت‌ها و تخصص و مهارت ایثارگران استان استفاده بیشتر و بهتری ببریم.
وی تصریح کرد: ایثارگران به ویژه شاغلان در دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به سایر همکاران خود بایستی دلسوزتر، متعهدتر و علاقمندتر به کار باشند و در واقع یک الگوی کامل برای شکل‌گیری فرهنگ ایثار و شهادت در سازمان‌ها باشند.
کریمی افزود: در سطح دانشگاه، مراکز علمی و آموزشی نیز باید اساتید و دانشجویان ایثارگر الگوی نخبگی، سرآمدی و اخلاق علمی برای سایرین باشند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای قوانین و مقرارت کشور در مورد خدمت رسانی بیشتر به ایثارگران در دستگاه های دولتی گفت: اجرای قوانین و مقررات جاری کشور در خصوص ایثارگران در تمامی دستگاه های اجرایی مورد انتظار است و پیگیر جدی هم در این زمینه انجام گرفته است.
وی در پایان یادآور شد: در تمام برنامه‌ریزی‌ها باید خلاقانه و با شگردهای جدید در فضای مجازی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.
چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برخاسته از بطن انقلاب است که در تمام عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه علمی نقش خود را در مقابل نظام و انقلاب ایفا کرده است.
وی افزود: حضور اقشار دانشگاهی و جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های جنگ تحمیلی و مقابله با متجاوزان به میهن اسلامی بسیار پررنگ بوده و شهادت 22 تن از جهادگران آذربایجان شرقی نمود عینی این حضور است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان یادآور شد: به واسطه‌ی این روز مهم و بزرگداشت یاد شهدا به ویژه شهدای جهاددانشگاهی در سراسر کشور، پیشنهاد نام‌گذاری 27 دی به نام شهدای دانشگاهی در شورای معاونان جهاددانشگاهی مطرح و تصویب شد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/12928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

مشارکت بیش از 300 سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

نصب سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

گردنه تته بعد از 5 ماه بازگشایی شد + عکس

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سنندج

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

رقابت 285 دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس