عصر کرد

آخرين مطالب

آیت الله حسینی شاهرودی: فعالیت احزاب نباید به دوران انتخابات خلاصه شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مشکل اصلی ما در بحث احزاب در کشور این است که فعالیت‌های آنها بیشتر در زمان‌های انتخابات است و بعد از برگزاری انتخابات، به گونه‌ای تعطیل می‌شوند.
به گزارش ایرنا از سایت اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته استان اظهار کرد: کار احزاب فقط کار سیاسی نیست بلکه نقش احزاب تربیت انسان‌ها بر اساس استعدادها برای ایفای نقش‌های مختلف در جامعه با هدف پیشبرد نظام است.
وی با اشاره به اینکه احزاب ما باید برنامه چند ساله و دراز مدت داشته باشند، افزود: احزاب باید برای توسعه در استان نیز برنامه داشته باشند و اگر در این مسیر عمل کنند موفق خواهند بود.
وی سپس با بیان اینکه برگزاری این جلسات در کنار ایجاد وحدت موجب الفت بیشتر و بیان مشکلات و بررسی مسائل موجود در هر جامعه‌ای می‌شود، تاکید کرد: این جلسات نتایج و خروجی قطعا خوبی خواهد داشت.
به گفته وی، فعالیت‌های اجتماعی و تاثیرگذار در این حوزه بسیار ارزشمند است و خوشبختانه اهداف خوبی در نظر گرفته شده که باید عملیاتی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: خداوند زن و مرد را مکمل هم آفرید و رسیدن به حیات طیبه برای زن و مرد میسر و در این راستا راه‌های مختلفی تعریف شده است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی حرکت در مسیر الهی را منجر به رسیدن به حیات طیبه دانست و گفت: ما زن‌های زیادی در طول تاریخ داریم که خداوند متعال آنها را در قرآن کریم ستوده است و این نشان می‌دهد در بحث حیات طیبه زن و مرد با هم برابر هستند.
وی اضافه کرد: برخی از بانوان در تاریخ بشریت به الگوهایی بی‌نظیر تبدیل شده‌اند که دلیل اصلی آن حرکت در مسیر دستورات الهی و اطاعت محض از فرامین خالق یکتا بوده است.
به گفته وی، انسان‌ها برای رسیدن به حیات طیبه باید از تمام مسائل دنیوی بگذرد که نمونه‌های بارزی از این بانوان از خودگذشته را در طول تاریخ بشیریت به ویژه در تاریخ اسلام دیده‌ام.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه حضرت خدیجه برای اسلام و پیامبر (ص) از تمام مال خود گذشت، گفت: پیامبر بزرگ اسلام (ص) برای طی مسیر نیاز به سرمایه داشت و خداوند به همین منظور حضرت خدیجه(س) را سر راهش قرار داد.
وی گفت: انسان‌ها با شخصیت حقیقی خود اعتبار پیدا می‌کنند که باید تلاش کنیم در این حوزه پیشتاز باشیم چرا که با رسیدن به این شخصیت حقیقی می‌توانیم به رتبه‌های مختلف دست پیدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسان‌ها در کنار شخصیت حقیقی یک شخصیت اعتباری هم دارند، افزود: اگر این شخصیت‌های حقیقی بر اساس توانایی و صلاحیت در جای خود قرار گیرند اصل عدالت تحقق پیدا می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای زمانی محقق می‌شود که کارها به اصل آن سپرده شود و هر کس در جای واقعی خود قرار گیرد.
وی با بیان اینکه عقب‌ماندگی ما بدلیل این اصل که خیلی از کارها به اهل آن سپرده نمی‌شود، است، یادآور شد: به همین دلیل در برخی از کارها نه تنها پیشرفت نداریم بلکه با پسرفت مواجه می‌شویم.
به گفته وی، تبیین نقش شایسته سالاری در پیشرفت استان یکی از اقداماتی بود که در بستر دفتر مطالعات کاربردی مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا جلسات متعدد و همایش‌هایی نیز برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه شایستگی باید در دادن مسئولیت‌ها ملاک باشد، اضافه کرد: شایستگی زن و مرد ندارد و این مهم اگر در سطوح مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل و شاهد توسعه متوازن در بهره‌گیری از توان نیروی انسانی خواهیم بود.
آیت‌الله حسینی ‌شاهرودی با بیان اینکه البته در بحث بکارگیری بانوان در پست‌های مختلف در برخی جاها باید مسائلی مانند جنسیت نیز در نظر گرفته شود، گفت: روحیات بانوان با برخی کارها و حرفه‌ها همخوانی ندارد از این رو باید به این مسائل توجه کرد.
وی تاکید کرد: وقتی می‌خواهیم مسئولیت‌ها را بدهیم باید به این موضوع که بانوان ما نیمی از کل جامعه را تشکیل می‌دهند و باید از توان و استعدادهای آنها استفاده شود، توجه کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تربیت فرزندان را یکی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف بانوان دانست و یادآور شد: مردان هر میزان وقت بگذارد نمی‌تواند فرزندان را به درستی تربیت کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما در خانواده‌ها این است که بسیاری از افراد مسئولیت واقعی خود را نادیده و دنبال انجام مسئولیت‌های دیگری هستند.
به گفته وی، باید براساس صلاحیت افراد در مسئولیت‌های مختلف بکارگیری شوند و در این میان از ظرفیت بانوان توانمند در جاهایی که با روحیات و توانایی آنها سازگار است، استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بانوان به لحاظ حساسیت و ظرافت خاصی که دارند و در پست‌هایی که نیاز به حساسیت‌های خاص دارد بهتر از مردان عمل ‌می‌کنند، افزود: در این میان شاغل بودن مردان در هر جامعه‌ای به نفع است چرا که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌ شاهرودی اضافه کرد: اگر مردان ما شاغل باشند دیگر با این میزان بالای جوانان مجرد که توان ازدواج و تشکیل خانواده را بدلیل نبود شغل مناسب ندارند، مواجه نبودیم.
وی با بیان اینکه وقتی بخواهیم چیزی که وجود دارد از مسیر واقعی خود منحرف کنیم به نفع جامعه نیست، گفت: باید توانایی‌های را شناسایی و بر اساس اصل شایسته‌ سالاری از ظرفیت بانوان بیش از پیش استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان باز تعریف دوباره نقش‌ها را در جامعه ضروری دانست و افزود: اکنون نقش‌ها قاطی شده و افراد در کانون خانواده گاهی نقش خود را ندارد و همین جابجایی نقش‌ها، مشکلات زیادی را در خانواده و اجتماع بوجود آورده است.
دریافت و انتشار: مجید سلیمانی
9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/10817/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهار کتاب آغاز شد؛ گشایش درهای نمایشگاه بین‌المللی به روی مردم

پاسخ هر گونه سؤالات در تاریخ نهفته است

«باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان روایت کرد

وقتی اریک تن هاخ متوجه می شود جیدون سانچو به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است!

سرمربی لیگ برتری مهمان حضرت معصومه(س)

عزیزی: فشار روی استقلال بیشتر است

دیدار ملی پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری

پایان کار خدمتی در تفنگ سه وضعیت

برنامه ویژه کمیته انضباطی برای ساماندهی سکوهای ورزشگاه‌ها

فرشاد پیوس دست‌نیافتنی‌تر می‌شود

آمریکایی‌ها به دنبال انتقام از ایران بودند؟

ورود مشعل المپیک به فرانسه

جعفری: تراکتور باید در جام حذفی قهرمان شود

اعلام آرای انضباطی رقابت های جام حذفی

داور بازی هنگ کنگ و ایران معرفی شد

روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند

شروع دور دوم اجراهای «امشب به صرف بورش و خون» از 31 خرداد

برنامه‌ اجراهای تازه تماشاخانه‌ ایران‌شهر اعلام شد

اجرای 4 نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر

جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری

روایت سمیرا حسن‌پور  از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می‌کند

اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران احتراز داشته باشد

در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر

سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود

کشف 18 میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان

سفر نیچروان بارزانی به تهران؛ گامی مثبت برای اصلاح روابط

دستگیری قاتل در عملیات ضربتی پلیس

رهاسازی آب از سد آزاد به سد قوچم آغاز شد

کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر قروه درگزین در سال‌جاری

برگزاری جشن بزرگ روز دختر با عنوان «مثل ستاره» در سنندج

معلمان پرچم‌دار زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان هستند

1700 نفر از جوانان جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه

جزئیات اولین داروی رشد مجدد دندان

محل شعبه‌های اخذ رای شهرستان کرمانشاه مشخص شد

برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس آمادگی کامل داریم

ادای احترام استاندار کردستان به مقام شامخ شهدای خسروآباد

بخش خصوصی به "کیش" امید بسته است/ سادات نجفی: جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند

نقشه مرگبار یک قاچاقچی برای انتقال شیشه به زندان

قتل زن جوان تهرانی به خاطر سفره 15 روزه عید نورزو

جنایت هولناک جوان 22 ساله در خانه مجردی دایی اش

حماس تنها مخالف توافق آتش بس را معرفی کرد

بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «جوینی»

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان معظم «شیخ شعبانی»

سال گذشته، چند هزار تن شیر در کردستان تولید شد؟

عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب

کتاب «آقاسید محمود» به نمایشگاه کتاب می آید

ایران در مرداد ماه میزبان مسابقات زیر 23 سال سپک‌تاکرا آسیا خواهد بود

قلعه‌نویی دعوت AFC را رد کرد

امره جان: می‌گفتید بازیکن خوبی نیستم حالا خفه شوید!