عصر کرد

آخرين مطالب

ساعت مچی شهید بیانی پس از 31 سال بر دست همرزمش بسته شد فرهنگی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - فرزند شهید محی الدین بیانی از شهدای روحانی کردستان پس از سال ها از شهادت پدر، تنها یادگار شهید (ساعت مچی) را به سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم شب خاطره شهید ملا محی الدین بیانی شامگاه چهارشنبه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و همرزمان شهید برگزار شد.
فرزند شهید محی الدین بیانی در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه پدر شهیدش به او توصیه کرد این ساعت را بدست سردار رجبی برساند، گفت: چندی پیش پدرم به خوابم آمد و از من خواست تنها یادگاری که پس از شهادت از ایشان بجا مانده بود را به فرمانده سپاه کردستان بدهم.
فرشید بیانی که در زمان شهادت پدر سه سال داشت، می گوید: هیچ تصویری از دوران کوتاه زندگی در کنار پدر شهیدم به یاد ندارم و در طول دوران زندگی 2 بار پدرم را به خواب دیده ام یکی حدود 17 سال پیش بود و دومی چند وقت پیش که به من توصیه کرد ساعت مچی اش را به سردار رجبی برسانم.
وی که تنها همین ساعت را از پدر به یادگار داشت، افزود: صبح روز بعد با افتخار و برای عمل به توصیه شهید خدمت سردار رجبی رسیده و پس از شرح واقعه، ساعتی را که سال ها بر دست خود می بستم را به ایشان تقدیم کردم.
بیانی اضافه کرد: امروز هنگامی که ساعت را بر دستان سردار رجبی دیدم، از تحویل این امانت به ایشان بسیار خوشحال شدم که هدیه شهید را تقدیم سردار رشید سپاه کردستان کرده ام.
سردار محمدحسین رجبی هم در سخنانی در این شب خاطره اظهار کرد: افتخار همسنگری با شهید بیانی را نداشتم اما بواسطه خواب و توصیه شهید به فرزندش، اکنون خود را به این شهید بزرگوار نزدیک می بینم.
وی با انتقاد از کم توجهی برخی مسئولان به موضوع شهید و شهادت گفت: بعضی دستگاه های متولی امور فرهنگی در این ارتباط کم کاری می کنند با تأمل، سستی و کاهلی نسبت به موضوع ایثار و شهادت برخورد می شود که مایه تأسف و نگرانی اسیت.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم در خصوص جایگاه شهدا نزد خداوند متعال افزود: ما نمی توانیم چیزی به عظمت شهدا اضافه کنیم چرا که آنان بالاترین عظمت ها و پاداش جانفشانی خود را که همان محشور شدن در جوار اولیا و صالحان است را دریافت کرده اند.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این مراسم گفت: روزهایی که کردستان از سوی رژیم بعث صدام و هم از سوی افراد فریب خورده استکبار جهانی مورد هجوم واقع شده بود این شهید والامقام با روشنگری های خود به انقلاب و اسلام خدمت می کردند.
امین مرادی اظهار کرد: اقدامات این شهید بزرگوار با حرکت ناجوانمردانه ضد انقلاب مواجه شد و ایشان و تعدادی دیگر از روحانیون با اقدام ناجوانمردانه و ضد انسانی منافقین ترور شده و به شهادت رسیدند.
وی یادآور شد: زبان و قلم قاصر از بیان گوشه ای از اقدامات و حرکت های شهید بیانی و دیگر ماموستاهای شهید در کردستان است چون این عزیزان در روزهایی به دفاع عینی و واقعی از انقلاب و نظام اسلامی پرداختند که نتیجه آن را نسل های بعد حس کردند.
در ادامه این مراسم سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از خانواده شهید والامقام شهید بیانی با اهدای لوح تقدیر و هدیه حوزه هنری تجلیل کرد و یک عدد ساعت مچی به فرزند این شهید بزرگوار هدیه کرد.
به گزارش ایرنا، شهید ملا محی الدین بیانی، اول شهریور 1320 در روستای کیلانه شهر سنندج متولد شد، همزمان با مدرسه نزد روحانیون و ماموستایان به آموحتن علوم دینی پرداخت و پس از اخذ مدرک ششم ابتدایی، مدرسه را رها کرد و به تحصیل علوم دینی پرداخت.
هجده سالش که تمام شد به خدمت نظام وظیفه فرا خوانده شد،در زمان سربازی در شهر قم توفیق آشنایی با یکی از روحانیان مبارز و انقلابی حوزه علمیه قم را پیدا کرد و این آشنایی سبب شد که ملا محی الدین از فساد و تباهی حکومت شاهنشاهی و مظالم آن بیشتر آگاه شود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسئول دسته ضربت در پایگاه مختلف در سنندج گشت، مدتی نیز مسئول بسیج عشایر در روستاهای شهرستان سنندج بود، آخرین مسئولیتش سرپرستی تبلیغات گردان ضربت سنندج بود.
تلاش و مجاهدت های خاصانه ملا محی الدین بیانی برای حفظ و تداوم حکومت اسلامی موجب شد که افراد ضد انقلاب، نسبت به وی کینه بورزند تا در نهایت به خانه وی حمله کردند و وی را شب عاشورای حسینی مورخ 24 شهریور سال 65 پیش چشم مضطرب خانواده اش به شهادت رساندند.
پیکر پاک این شهید در بهشت محمدی شهرستان سنندج به خاک سپرده شد، از شهید بیانی 6 دختر و یک پسر به یادگار مانده است.
مردم کردستان در زمان های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و عرصه های امنیت انقلاب اسلامی پنج هزار و 470 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بیش از 250 نفر از این استان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/10744/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه

اجرای نمایش عواقب روشنفکری در گچساران

چرا نمایش طنز حمله رژیم صهیونیستی به ایران، به روی صحنه رفت؟

رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی

«پس از» و درگیری روانی بخشی از جامعه/ تاثیر مستقیم دلار بر تئاتر

ادای احترام جشنواره کن به آکیرا کوروساوا/ رونمایی از پوستر

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

سازش 31 فقره پرونده قتل عمد

ارائه خدماتی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم

آوای دف بر فراز آسمان پالنگان نواخته شد/هزاران گردشگر آمدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

مهدی طارمی شاهزاده شد!

سمپاشی در مزارعی که بیماری زنگ دوباره مشاهده شده است