عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل بهزیستی کردستان:

24 هزار معلول کردستانی تحت پوشش بهزیستی هستند/772 نفر شاغل شدند اجتماعی

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج – مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به افزایش تعداد معلولان تحت پوشش در این استان، گفت: در حال حاضر بیش از 24 هزار معلول کردستان با معلولیت های مختلف تحت پوشش این سازمان هستند.

صباح قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تنوع خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی و تلاش برای کمک به معلولان به عنوان یکی از هدف های اصلی این سازمان گفت: نگاه ما به معلولان تلاش برای توانمندسازی آنها و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای این قشر است و در همین راستا خدمات متنوع و متعددی نیز به معلولان و حتی خانواده های آنها ارائه می شود.
وی با اشاره به آخرین آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی استان کردستان، گفت: خوشبختانه هم اکنون و با عنایت به حمایت های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور، 24 هزار و 320 معلول کردستانی شناسایی و تحت پوشش بهزیستی هستند و هر کدام به گونه ای از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان کردستان دارای معلولیت های مختلف از جمله جسمی حرکتی، ذهنی، روانی، بینایی و شنوایی، صوت و گفتار و سالمند می باشند.
وی با اشاره به فعالیت مراکز وابسته به سازمان بهزیستی و همچنین مراکز بخش خصوصی در راستای خدمت رسانی به معلولین در استان کردستان، یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون 17 مرکز روزانه در شهرهای مختلف این استان در حال خدمت رسانی به این قشر از جامعه هستند.
وی گفت: بهزیستی استان کردستان از ابتدای سال جاری پرداخت یارانه به مراکز روزانه را در دستور کار قرار داد و به تعداد 626 خدمت گیرنده در این مراکز یارانه پرداخت کرده است.
قریشی به فعالیت 16 مرکز شبانه روزی در سراسر استان کردستان اشاره کرد و افزود: به این مراکز شبانه روزی نیز برای 621 خدمت گیرنده یارانه پرداخت شده است و تلاش می کنیم که از حمایت بهتر از این مراکز زمینه برای خدمت رسانی بهتر به جامعه معلولان فراهم شود.
اجرای طرح ویزیت در منزل معلولان در استان کردستان
وی با اشاره به یکی از برنامه های بهزیستی استان کردستان در راستای خدمت رسانی به معلولان و سالمندان در منزل اشاره کرد و گفت: ویزیت در منزل شامل ارائه خدمت به معلولان جسمی و حرکتی، ذهنی، سالمند و بیمار روانی می باشد که ویزیت فرد معلول توسط تیم توانبشخی در منزل صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح ویزیت در منزل در استان کردستان تنها در دو شهرستان سقز و سنندج انجام می شود، ادامه داد: در همین راستا مراقبین آموزش دیده به منزل فرد معلول مراجعه کرده و بر اساس یک برنامه زمانبندی شده از وی مراقبت می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: در راستای اجرایی کردن طرح ویزیت در منزل هم اکنون 9 مرکز در سطح استان فعالیت می کنند و از ابتدای سال جاری یارانه به تعداد 375 خدمت گیرنده به این مراکز پرداخت شده است.
وی به روند صدور کارت معلولیت در استان کردستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در راستای اجرایی کردن این طرح در سال جاری بیش از دو هزار و 837 پرونده در کمیسیون های تخصصی مطرح شده و دو هزار مورد کارت معلولیت نیز برای افراد واجد شرایط صادر شده است.

وی به فعالیت کلینیک های توان پزشکی وابسته به سازمان بهزیستی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 21 کلینیک در سطح استان کردستان فعالیت می کنند و خدمات مختلفی از جمله فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، کاردرمانی، گفتار درمانی و روان شناسی را به جامعه هدف خود ارائه می کنند.
قریشی گفت: در سال جاری در مجموع سه هزار و 199 نفر از خدمات متنوع کلینیک های وابسته به این سازمان در استان کردستان خدمات دریافت کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش خوبی مواجه بوده است.
وی به خرید وسائل توان پزشکی در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری در مجموع هشت هزار و 162 کمک در این بخش صورت گرفته است که اعتبار ریالی آن به بیش از چهار میلیارد ریال می رسد.
طرح های غربالگری یکی از اولویت های بهزیستی کردستان است
وی به اجرایی کردن طرح غربالگری شنوایی سنجی نوزادان اشاره کرد و گفت: بهزیستی استان کردستان در راستای طرح های پیشگیری خود، غربالگری شنوایی سنجی نوزادان را به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار داده و در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان افزود: در سال جاری در مجموع 14 هزار و 513 کودک و نوزاد کردستانی تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که برای کاشت حلزون به صورت بلاعوض مبلغی بیش از 280 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: تلاش برای جلوگیری از افزایش شمار معلولان در جامعه یکی از اهداف اصلی بهزیستی است و به همین دلیل انجام طرح های غربالگری در حوزه های مختلف همچنان دنبال می شود و در سه ماهه پایانی سال جاری نیز این مهم به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد داشت.
وی به موضوع اشتغال معلولان به عنوان یکی از مسائل مهم و حیاتی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع اشتغال معلولان یکی از مسائلی است که بهزیستی به صورت ویژه آن را پیگیری کرده و همواره با برگزاری جلسات و نشست های مختلف با بخش های دولتی و خصوصی در تلاش هستیم که زمینه برای اشتغال بیشتر این قشر در جامعه فراهم شود.
قریشی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر 74 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای ایجاد فرصت های شغلی برای معلولان و اعضای خانواده های آنها پرداخت شده است که انتظار می رود در سایه همکاری و تعامل بهتر بانک های عامل این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات در سال جاری 772 مورد فرصت شغلی ایجاد شده است که البته با پیگیری های صورت گرفته زمینه برای اشتغال افراد معلول از سوی ادارات و سازمان های دولتی نیز فراهم شده و می توان گفت 3 درصد مشخص شده در قانون بودجه سال جاری در استان محقق شده است.
پرداخت تسهیلات بلاعوض در بخش مسکن معلولان
وی به موضوع مسکن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش مسکن و بر اساس قانون باید خانواده های با دو معلول و بیشتر صاحب سرپناه شوند که در استان کردستان در مجموع 102 خانوار با این شرایط شناسایی شده اند.
مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته 33 خانوار با پرداخت تسهیلات و کمک های بالاعوض صاحب سرپناه شده و در سال جاری نیز 34 مورد دیگر مسکن با این شرایط احداث و در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفت.
وی یادآور شد: در راستای اجرایی کردن این مهم و خانه دار شدن 34 خانواده با دو معلول و یا بیشتر، بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است و انتظار می رود که با همکاری سایر سازمان ها مسئول در حوزه مسکن بتوانیم تا پایان سال جاری دیگر خانواده های باقی مانده را در این بخش صاحب خانه کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/10562/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو مثل منی برف...

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی

اختصاص بیش از 600 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

نوای 1000 دف در روستای جهانی پالنگان

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس