عصر کرد
وضعیت راه های کردستان نسبت به میانگین کشور مناسب نیست
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 13:21:37
عصر کرد - معاون عمرانی استانداری کردستان، مجموع طول راه های شوسه و آسفالت در کشور را 128 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: این آمار در کردستان، دو هزار و 631 کیلومتر است که جایگاه استان با شاخص 34 درصد و 43 درصد برخورداری و با توجه به میانگین کشوری بالای 65 درصد، در آخر و رتبه 30 ام کشور قرار دارد. به گزارش ایسنا منطقه کردستان، شهرام ملکی امروز (8 خردادماه) در مراسم تودیع مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با اشاره به اینکه ارتقای وضعیت راه های استان از عوامل موثر بر توسعه و همچنین از مطالبات جدی مردم و مسئولین کردستان است اظهار کرد: راه می تواند محوریت اصلی توسعه استان، خارج از حوزه اشتغال و آب باشد، بر همین اساس در اولویت قرار گرفت و سعی برآن شد که در چار چوب برنامه ای خاص در این راستا اقدام شود.
وی با بیان اینکه کنترل و رصد وضعیت جایگاه راه های استان نسبت به کشور و استان های همجوار دو موضوع را در اولویت برای ما قرار داد، افزود: بررسی و کنترل راه های روستایی استان از مباحث اولویت دار در این زمینه است.
معاون عمرانی استانداری کردستان، بیان کرد: استان کردستان دارای یک هزار و 698 سکنه یا روستای ثابت با 6 هزار و 98 کیلومتر طول شبکه راه روستایی است.
وی مجموع طول راه های شوسه و آسفالت در کشور را 128 هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در کردستان، دو هزار و 631 کیلومتر است که جایگاه استان با شاخص 34 درصد و 43 درصد برخورداری و با توجه به میانگین کشوری بالای 65 درصد، در آخر و رتبه 30 ام کشور قرار دارد.
ملکی بیان کرد: برای نزدیک شدن به میانگین کشوری در این زمینه، باید 100 کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت شود که با توجه به شرایط توپوگرافی استان نیازمند 500 میلیارد تومان هزینه است.
وی اولویت دوم راه های استان را ارتقای راه های اصلی و بزرگراهی ذکر کرد و افزود: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، در کشور به ازای هر 100 کیلومتر، 21 کیلومتر شبکه بزرگراهی وجود دارد و این آمار در استان کردستان به ازای هر 100کیلومتر، 9 کیلومتر است که متاسفانه جایگاه استان در این زمینه نیز در رتبه 27 کشور قرار دارد.
معاون عمرانی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: برای نزدیک شدن به میانگین 21 کیلومتری در کشور باید بیش از 300 کیلومتر راه اصلی در استان به بزرگراه تبدیل شود که برای این طرح، یک هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است.
لازم به ذکر است که شهرام ملکی معاون عمرانی استاندار کردستان از سال 95 تا 97 سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان را برعهده داشت.
انتهای پیام

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/79140/وضعیت-راه-های-کردستان-نسبت-به-میانگین-کشور-مناسب-نیست
بستن   چاپ