عصر کرد
استاندار:
برجسته کردن ضعف ها مهمترین سرمایه توسعه را از کردستان دور می کند
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 15:22:17
عصر کرد - سنندج - استاندار کردستان گفت: بزرگترین و مهمترین سرمایه برای توسعه کردستان، نیروی انسانی است که در اثر بر جسته کردن ضعف ها و منفی بافی از این استان دور می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن مرادنیا روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت: سرمایه گذاران و صاحبان فکر و اندیشه در چنین شرایطی نسبت به استان نا امید می شوند.
وی اضافه کرد: چرا مدام از ناتوانی ها گفته می شود در حالیکه این استان توانمندی هایی زیادی دارد که در بسیاری مناطق دیگر مشابه ندارد.
مرادنیا با بیان اینکه برخی نا امید کردن مردم را هنرمندی و توانایی می دانند و همیشه بدنبال یافتن مشکلات می گردند، افزود: اگر کسی مردم را از توسعه استان نا امید می کند و ما سکوت کنیم، گناه کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی میان مدیران و روابط عمومی ها وجود ندارد، یادآور شد: اگر مدیران به روابط عمومی باور ندارند باید تغییر رویه دهد و اگر روابط عمومی ها به مواردی خارج از وظیفه خود می پردازند هم باید به وظایف خود عمل کنند.
مرادنیا تاکید کرد: باید پرسید روابط عمومی ها هنرمندی و نقش لازم را در توسعه و ارتباط دوسویه میان مردم و دستگاه ها به چه میزان اجرا می کنند.
وی گفت: خلا بسیار بزرگی در این حیطه وجود دارد و روابط عمومی باید هنرمندانه در توسعه ارتباط با مردم و تحلیل مسایل استان نقش آفرینی کنند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه هدف گذاری برای توسعه نداریم، افزود: عامل اصلی عقب ماندگی ها در کردستان خودمان هستیم و تا از این خواب غفلت بیدار نشویم، توسعه ایی رخ نمی دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامە‌ ریزی کردستان هم در این همایش گفت: توسعه را در مقطعی بد تعریف کرده و آن را صرفا در امور فیزیکی و کالبدی خلاصه کرده ایم.
بهرام نصرالهی زاده با اشاره به اینکه هدف غایی توسعه فراهم کردن زیست انسان ها است، اظهار داشت: توسعه بدون ارتباط با مردم، مشارکت دادن آنها و آشنایی با خواست آنها به ثمر نخواهد نشست.
وی اضافه کرد: نیازمند تعامل صحیح میان افکار عمومی مردم و دستگاه اجرایی هستیم که پل ارتباطی آن روابط عمومی ها هستند.
نصرالهی زاده با بیان اینکه موضوعات مهم در رسانه ها تقلیل داده شده و سطحی جلوه داده می شود، افزود: می شود مسایل را نقد کرد اما مصالح عمومی مردم را در نظر گرفت.
وی با اشاره به مطالب برخی رسانه در رابطه با تورم در استان تاکید کرد: نرخ کالا و خدمات در کردستان در بسیاری اقلام از میانگین کشوری پایین تر است.
نصرالهی زاده با بیان اینکه طی چند سال اعتبار تالار فرهنگ 90 میلیارد ریال بود، گفت: امسال 190 میلیارد ریال برای طرح در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامە‌ ریزی کردستان یکی از طرح های دیگر استان را کریدور شمال - جنوب اعلام کرد که در سال گذشته اعتباری 600 میلیارد ریالی داشت که امسال یک هزار و 900 میلیارد ریال برای آن در نظر تخصیص داده شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این همایش گفت: امروز در مقابله با دشمنی قرار گرفته ایم که نیاز به امید بخشی و اتحاد برای مقابله با آن داریم.
حسین فیروزی با اشاره به اینکه بدون حضور رسانه هیچ توسعه ای موثر نبوده است، اظهار داشت: صلح، رفاه بهره مندی از مواهب بشری با رسانه فراهم بوده اما این رسانه خود شمشیری دو لبه است که با آن تخریب هم صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: رسانه ها باید حق انتخاب را به مخاطبین بدهند چرا که حق انتخاب مسیر رسیدن به توسعه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: اهالی رسانه کردستان مسئولانه تر عمل کنند چون نیاز به توسعه بیشتری در استان وجود دارد.
فیروزی با انتقاد از اینکه بیشتر رسانه ها بر کمبودها و نداشته ها تاکید کرده اند، گفت: اگر فقط بر نداشته ها تمرکز شود به توسعه دست پیدا نخواهیم کرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان هم در این آیین گفت: اهالی روابط عمومی و رسانه با قلم و زبان خود به جامعه خدمت می کنند.
آرش حسین پناهی افزود: ارتقای شاخصه های فرهنگی و اجتماعی بر عهده روابط عمومی ها است و در کنار آن باید به اطلاع رسانی درست نیز بپردازند.
وی اظهار داشت: مدیران دیدگاه روابط عمومی باور داشته باشند و در اتاق فکر و تصمیم گیری های میانی و کلان از مدیران روابط عمومی بهره بیشتری بگیرند.
در این آیین از برخی روابط عمومی های منتخب استان کردستان تجلیل شد، همچنین پوستر جشنواره روابط عمومی برتر نیز رونمایی شد.
6108/9102

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/78830/برجسته-کردن-ضعف-ها-مهمترین-سرمایه-توسعه-را-از-کردستان-دور-می-کند
بستن   چاپ