رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:
طرح حیاط پویا در 37 مدرسه کردستان اجرا میشود
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 07:53:30
|
|
عصر کرد - سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: طرح حیاط پویا در 37 مدرسه مستقل و ضمیمه با نیازهای ویژه در این استان اجرا میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از آموزش و پرورش کردستان، خلیل رنجبر اظهار داشت: به منظور آشنایی دانش آموزان با روشهای صحیح ورزش و بازیهای سالم، شاداب سازی حیاط و فضای مدرسه، طرح حیاط پویا در 37 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی در سطح استان متناسب با سن و شرایط خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر اجرا شد. وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه جهت تحرک، پویایی، توسعه شادابی و نشاط روحی روانی در مدارس با نیازهای ویژه از جمله محورهای اصلی اجرای طرح حیاط پویا است، افزود: بیش از 730 دانش آموز با نیاز ویژه در دورههای مختلف تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه حرفهای و پیش حرفهای در هفت شهرستان با انجام فعالیتهای بدنی ساده و در حداقل زمان ممکن از فواید و اثرات ورزش و بازی بهره مند میشوند. رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: در طرح حیاط پویا تلاش میشود با بهسازی، ایمن سازی و مناسب سازی حیاط مدرسه از طریق رنگ آمیزی، ترسیم اشکال، جداول، دوایر و خطوط موازی در کف و دیوارهای حیاط که هر کدام معرف یک بازی هستند، نصب وسایل کم هزینه و بی خطر زمینه تحرک و فعالیت بدنی تمامی دانش آموزان خاص ازجمله دانش آموزان کم توان ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی و سایر دانش آموزان با نیازهای ویژه در ساعات تفریح و اوقات فراغت فراهم شود. رنجبر یادآور شد: دانش آموزان در طول زنگهای ورزش و تفریح میتوانند با انجام حرکات ورزشی مناسب و انجام بازی بر روی این نقاشیها خود به خود به تحرک و جنب و جوش وادار شده و ابزاری برای ایجاد پیوندهای دوستی و محبت بین دانش آموزان فراهم شود. وی با تأکید بر اینکه ورزش باید زمینه پیوندهای دوستی، محبت و توسعه مهارتهای اجتماعی را در بین دانش آموزان ارتقا بخشد ، بیان کرد: از هر فرصتی برای اصلاح سبک زندگی و ایجاد تحرک با هدف انجام مداخلات درمانی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در مدارس با نیازهای ویژه استان استفاده خواهیم کرد.
http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/78560/طرح-حیاط-پویا-در-37-مدرسه-کردستان-اجرا-میشود
|