عصر کرد
سیاست وزارت آموزش و پرورش کاهش تاثیرتکنولوژی بر دانش آموزان است
شنبه 14 اردیبهشت 1398 - 8:11:07 AM
ایرنا
عصرکرد- رضوان حکیم زاده روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: اگر برای استفاده بچه ها از تکنولوژی برنامه ای نداشته باشیم و مواجه ما هوشمندانه نباشد ممکن است جذابیت های فضای مجازی کودکان را نسبت به یادگیری و فراگیری مهارت هایی که در مدارس مورد نیاز است دلسرد کند.
وی افزود: براساس سند تحول بنیادین و باتوجه به تاکیدی که بر تنوع بخشی به محیط های یادگیری و منابع یادگیری شده وجود دارد، سیاستی که وزارتخانه و معاونت ابتدایی دنبال می کند این است که از طریق تکالیف مهارتی و فعالیت های عملی و دست ورزی و از طریق بازی و یادگیری فضایی فراهم کند تا نگرانی هایی که تاثیر تکنولوژی بر بچه ها دارد را کم رنگ کند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: هر چقدر بچه ها بتوانند از طریق فعالیت کردن و دست ورزی چیزهای جدیدتری یاد بگیرند، یادگیری عمیق تر و پایدارتری خواهند داشت.
وی اظهار داشت: سیاست های اعمال شده و تجربه برنامه هایی که تاکنون انجام شده است نشان می دهد توانسته ایم تا حدودی تهدیدات تکنولوژی را با این نوع سیاست ها کاهش دهیم.
حکیم زاده افزود: همچنین در راستای انس گرفتن بچه ها با کتاب که یکی از ضروریات برای پرورش قوه تخیل و خلاقیت آنها است، پروژه عید و داستان را اجرایی شد تا بچه ها بتوانند نوشته خلاق و قصه گویی را یاد بگیرند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام این فعالیت ها مبتنی بر خلاقیت است کمک می کند بچه ها از دنیای مجازی فاصله گرفته و بتوانند دوباره با کتاب انس بگیرند و از طریق فعالیت هایی که انجام می دهند، هم مهارت های نوشتن و خواندن را تقویت کرده و هم بتوانند از پیام های تربیتی که در قصه ها هست بهره بگیرند.

** تخصص لازمه کار معلمان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان بخصوص آموزگاران ابتدایی بخاطر اینکه پایه های اولیه شخصیت کودکان را شکل می دهند و مهارت های اساسی را به بچه ها یاد می دهند کار بسیار دشواری بر عهده دارند.
وی افزود: در همه دنیا این امر پذیرفته شده که کار معلمی بسیار ارزشمند و در عین حال دشوار و تخصصی است و هر چقدر که سن بچه ها پایین تر باشد کار سخت تر است و دشواری های بیشتری دارد بنابراین آنچه در این زمینه مهم است داشتن نگاه تخصصی است.
حکیم زاده بیان کرد: تعلیم و تربیت یک علم است و از منظر علم تعلیم و تربیت، معلمی کردن شغل تخصصی است که افراد باید آمادگی های لازم را کسب کنند.
وی یادآور شد: در حال حاضر کشورهایی که در امر آموزش پیشرو هستند اهمیت خاصی به آموزش در دوران کودکی می دهند و سیاست گذاری ها به این سمت پیش می رود که این اهمیت به دوره پیش دبستانی تعمیم یابد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کشور ما نیز تاجایی که به سیاست های کلان مربوط می شود در زمینه افزایش پوشش تحصیلی دستاورد های خوبی داشته و این مهم به همت معلمان حاصل شده است.
وی تاکید کرد: تلاش می شود با توجه به اهمیت کاری که آموزگاران ابتدایی دارند در برنامه هایی که برای رتبه بندی معلمان انجام می شود سختی کار آنان ملاحظه شود.
وی اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کرده اند جایگاه معلمان یک جایگاه تمدن ساز است و در همه کشورها معلمان بخصوص معلمان سال های اولیه کودکی ازقدر، ارزش و منزلت بالایی در جامعه برخوردارند.
12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در تقویم کشورمان به عنوان روز معلم نامگذاری شده است و 12تا 18 اردیبهشت هفته معلم است.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/78104/سیاست-وزارت-آموزش-و-پرورش-کاهش-تاثیرتکنولوژی-بر-دانش-آموزان-است
بستن   چاپ