عصر کرد
ارائه خدمات الکترونیک به مشمولان دریافت مجوز خروج از کشور
يکشنبه 16 مهر 1396 - 9:36:35 PM
ایسنا - سیاسی
کرد آنلاین - معاونوظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با اشار ه به راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکانتظامی(سخا) در استان های بزرگ کشور گفت: اکنون در استان کردستان هم این سامانه ایجادشده و آماده ارائه خدمات به مشمولان دریافت مجوز خروج از کشور است.
بهگزارش ایسنا، منطقه کردستان، محمد کولیوند، امروز، 16 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌هایگروهی استان با اشار ه به راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک انتظامی(سخا) در استان های بزرگ کشور اظهار کرد: اکنون در استان کردستان هم این سامانه ایجاد شده و آماده ارائه خدمات به مشمولان دریافت مجوز خروج از کشور است.
ویافزود: از اول مهرماه امسال این سامانه در استان آغاز به کار کرده و دیگر صدور مجوزدانشجویان مشمول متقاضی مجوز خروج از کشور به طور دستی انجام نمی‌شود و تمامی کارهااز طریق این سامانه انجام می‌شود.
معاونوظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با اشارهبه آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی http://services.epolice.ir ، اعلام کرد: با ایجاد این سایت دیگر نیاز به مراجعهحضوری مشمولانی که قصد خروج از کشور را دارند، نیست.
ویبه مراحل ثبت درخواست مجوز خروج از کشور اشاره و عنوان کرد: مشمولان دانشجو که متقاضیدریافت مجوز خروج از کشور به دلیل زیارتی و سیاحتی هستند می‌توانند با مراجعه به پلیس+10، کد سخای خود را دریافت کرده و سپس با داشتن حساب بانکی بنام خود متقاضی از بانکقوامین در خواست خروج از کشور خود را در سامانه سخا ثبت کنند.
کولیوندبیان کرد: پس از تایید درخواست، اطلاعات ثبت شده به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود کهمسئول مربوطه در دانشگاه پس از بررسی درخواست و در صورت نداشتن مشکل قانونی نسبت بهتایید آن اقدام می‌کند.
ویادامه داد: پس از تأیید وظیفه عمومی استان محل سکونت مشمول، نسبت به لیست‌گیری مشمولانمتقاضی و سپس نسبت به بررسی و صدور مجوز خروج از کشور آنان اقدام می شود.
معاونوظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان، با اشارهبه اینکه این مراحل مختص دانشجویان دانشگاه های مستقر در استان است، اعلام کرد: دانشجوییمتقاضی که اهل کردستان است ولی در دانشگاه واقع در سایر استان های کشور مشغولبه تحصیل است باید مراحل ذکر شده را در استان محل تحصیل خود انجامدهد.
معاونوظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه حداقل مبلغ ودیعه دریافت شده ازاین متقاضیان 3 میلیون و حداکثر هم 10 میلیون تومان تعیین شده است، عنوان کرد: محضثبت ورود مشمول به خاک کشور در مرز زمینی یا فرودگاه در سامانه، ظرف مدت یک هفته ودیعهبه مشمول عودت داده می شود.
کولیوندعنوان کرد: در صورت تغییر تاریخ سفر و یا عدماستفاده مشمول از مجوز صادر شده مراتب عدم استفاده در سامانه ثبت و ظرف مدت یک هفتهودیعه به مشمول عودت داده می شود.
ویبه مراحل ثبت درخواست معافیت پزشکی هم اشاره کرد و یادآور شد: ثبت اولیه در دفتر پلیس+10و معرفی به پزشک معاین اولیه، معاینه مشمول توسط پزشک معاین اولیه و تشخیص بیماری وثبت نوع بیماری در سیستم، ثبت مرحله دوم توسط پلیس +10 و معرفی به حوزه پزشکی، معرفیبه بیمارستان طرف قرارداد برای اخذ نظریه تخصصی توسط اداره پزشکی وظیفه عمومی، طرحپرونده در شورای پزشکی پس از وصول نظریه تخصصی، در دو حالت هم پرونده برای بررسی بیشتر در اجرای ماده 42 و 43 به شورای عالیارجاع داده می شود، شامل مراحل ثبت درخواست معافیت پزشکی است.
انتهای پیام

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/7077/ارائه-خدمات-الکترونیک-به-مشمولان-دریافت-مجوز-خروج-از-کشور
بستن   چاپ