عصر کرد
جمعی از خبرنگاران کردستانی؛
تکلیف مسئله اقتصاد رسانه روشن شود/توجه به توانمندی بانوان خبرنگار
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 23:40:58
عصر کرد - سنندج- جمعی از خبرنگاران کردستانی در نشستی خواستار مشخص شدن تکلیف حوزه اقتصاد رسانه و توجه بیشتر به بانوان فعال در این حوزه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار امروز چهارشنبه نشست هم اندیشی رسانه های استان با موضوع نقش رسانه در تبدیل تهدیدها به فرصت ها با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد و جمعی از خبرنگاران استان به بیان مشکلات و مسائل پیش روی رسانه در عصر حاضر پرداختند.
مدیر خبرگزاری مهر کردستان در این نشست گفت: سال ها است که در ارتباط با دغدغه های رسانه ها در استان صبحت می شود و مهمترین آن همواره مسئله اقتصادی بوده و هست.
آرمان نصراللهی عنوان کرد: اساسا تکلیف ما با حوزه رسانه و فرهنگ از لحاظ اقتصادی مشخص نیست و هنوز هم چشم به کمک های دولتی داریم و این آسیب زا ترین نوع نگاه به حوزه اقتصاد است.
وی ادامه داد: زمانی که اقتصاد رسانه ای دولتی می شود بی شک قادر به نقد و انتقاد از ادارات دولتی نخواهد بود.
وی بیان کرد: متاسفانه با وجود اینکه بسیار در مورد موضوع مذکور صحبت کرده ایم ولی هنوز نتوانسته ایم راهکاری برای آن پیدا کنیم
مدیر خبرگزاری مهر کردستان ادامه داد: انتظار می رود علاوه بر مسائل صنفی و دغدغه های مربوط به آن چون بیمه، وضعیت حقوقی و فروش نشریات، حوزه تکلیف اقتصاد رسانه هم روشن شود.
نصراللهی با اشاره به فروش تابلوی نقاشی دو هفته گذشته در تهران به مبلغ دو میلیارد تومان اشاره کرد وگفت: در بسیاری از مناطق کشورما مردم برای نان شب خود محتاج هستند ولی فردی میلیاردی تابلو نقاشی خریداری می کند.
وی اضافه کرد: مسئله مذکور نشان می دهد اگر برنامه ریزی صحیحی در جامعه شود و شاهد توزیع عادلان ثروت باشیم، در بسیاری از بخش ها می توان به نتیجه ای رسید.
وی از دیگر مسائل حائز اهمیت را ترویج روزنامه نگاری توسعه ای خواند و عنوان کرد: وقتی فضای کارتابل مدیران تا دفتر نشریات کیلومترها فاصله وجود دارد انتظاری نمی توان داشت که اهالی رسانه در خدمت توسعه باشند.
نصراللهی اظهارداشت: وقتی برخی از مدیران اطلاعات و آمار و داده های اولیه مسائل توسعه ای واقتصادی را محرمانه جلوه می دهند و در اختیار رسانه قرار داده نمی شود عملا در خدمت توسعه بودن رسانه ها بی معنی خواهد بود.
روناک کنعانیان هم دراین نشست به جایگاه و نقش زنان در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون نقش ارزشی بانوان در عرصه رسانه استان زیاد مورد توجه قرار نگرفته است واین در حالی است که بخش زیادی از نیروهای شاغل در رسانه ها را این قشر تشکیل داده اند.
وی عنوان کرد: بانوان با کمترین امکانات و پایین ترین دستمزد در رسانه های عاشقانه مشغول به فعالیت هستند و تعداد زیادی از آنها هم هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفتند.
وی اظهار داشت: تبعیض جنسیتی را هم در حوزه رسانه ها و هم روابط عمومی های استان می توانیم به خوبی مشاهده کنیم و انتظار می رود مدیران بهای بیشتری به توانمندی بانوان بدهند.
مجید آوج سرپرست خبرگزاری های ایسنا و ایکنا هم در این نشست با اشاره به اینکه ماهیت جنگ نرم به صورت جنگ فرهنگی و اقناعی کنترل افکار عمومی است، گفت: کارگزاران این جنگ ها ابزار قدرتمندی که مهمترین آن رسانه است در اختیار خود گرفتند.
وی با اشاره به اینکه امروزه جنگ نرم را جنگ رسانه هم می نامند، بیان کرد: هدف نهایی جنگ نرم دگرگونی ساختار سیستمی و تاثیرگذاری بر باورها و افکار و روحیات مردم است.
وی عنوان کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ما هم باید از ابزار رسانه خود نهایت استفاده را کنیم با ایجاد خلاقیت ونو آوری در تولیدات رسانه ای به ویژه تولید محتوا به مقابله با آنها بپردازیم.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/43752/تکلیف-مسئله-اقتصاد-رسانه-روشن-شود-توجه-به-توانمندی-بانوان-خبرنگار
بستن   چاپ