عصر کرد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:
مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین دارند
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 14:23:12
کرد آنلاین - سنندج - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، رشید قربانی در آئین گرامیداشت هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی که در سالن اجتماعات سرای سالمندان برگزارشد، گفت: در سند تحول بنیادین شش ساحت پیش بینی شده که تحقق بسیاری از این ساحت ها توسط متولیان تربیت و مربیان پرورشی در مدارس امکان پذیر است .
وی در خصوص مصادیق اجرایی ساحت های شش گانه سند تحول بینادین،بیان کرد: در ساحت اجتماعی می توان مهارت زندگی کردن را در نظر گرفت، یعنی وقتی دانش آموزی از مدرسه فارغ التحصیل می شود باید مهارت تعامل اجتماعی با دوستان، خانواده و جامعه را فرا گرفته باشد، در بحث های اخلاقی نیز باید صداقت، سخاوت، شجاعت، همدلی و همراهی را در میان دانش آموزان تقویت و نهادینه کنیم چراکه این ویژگی غالب نظام های تعلیم و تربیت جهانی است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: تمامی صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت بر این باورند که تعلیم و تربیت قابل تفکیک نیست و تربیت جامع تر و کاملتر از آموزش و تعلیم زیر مجموعه تربیت است یعنی در نظام تعلیم و تربیت، تربیت واجب عینی و تعلیم واجب کفایی است .
قربانی اظهار داشت: ما باید نگران این باشیم که فرزندانمان را انسان های مفید و شهروندانی شایسته بار بیاوریم و این موضوع دغدغه اصلی اولیاء ما شود زیرا امروزه مشکلات عدیده ما در جامعه این نیست که سطح تحصیلات افراد پایین باشد بلکه مشکل در عدم تربیت صحیح شهروندان شایسته و قانون مدار است .
وی اضافه کرد: پایه تربیت محبت است، اگر محبت وجود داشته باشد تربیت شکل می گیرد؛ بنابراین باید سعی شود در تربیت دانش آموزان از محبت بهره بگیریم زیرا از وظایف دینی، اخلاقی و انسانی ما بوده و همه ما باید به تقویت هویت دینی و ملی توجه و عنایت ویژه داشته باشیم.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/17553/مربیان-پرورشی-مدارس-بیشترین-نقش-را-در-تحقق-سند-تحول-بنیادین-دارند
بستن   چاپ