عصر کرد
نوار تاسیسات زیربنایی علت کُندی اجرای پروژه بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 10:14:25 PM
ایرنا
کرد آنلاین -  نماینده شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در حوزه سنندج و کامیاران گفت: نوار تاسیسات زیربنایی مانند شبکه‌های مخابرات و برق، فیبرنوری، خطوط لوله نفت و پتروشیمی و زمین های کشاورزی بزرگترین علت حرکت کُند پروژه بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه در حوزه سنندج-کامیاران است.
هیبت امجدی  با اشاره به اینکه وجود معارض در بخش های مختلف مخابرات، اداره برق و زمین های کشاورزی مشکلی است که حل آن نیاز به همکاری ادارات زی ربط دارد، افزود: در صورت عدم حل این مشکلات با جابجایی تاسیسات مختلف در کوتاه ترین زمان، آنها نمی توانند در موعد مقرر این پروژه را برای افتتاح تحویل دهند.
وی با بیان اینکه این جابجایی ها هزینه های خاص خود را دارد و علاوه بر تمامی این موارد چون منطقه کوهستانی است و اراضی کشاورزی وجود دارد و فراوانی کشاورزان روند آزاد سازی و فراهم کردن شرایط اجرای عملیات سخت باشد برای ما
بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه بخشی از کریدور شمال- جنوب است، تاکید کرد: با توجه به اینکه کل بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه 416 کیلومتر است از این میزان 320 کیلومتر آن در محدود استان کردستان قرار دارد.
امجدی در خصوص 64 کیلومتر این پروژه در حوزه سنندج- کامیاران اظهار کرد: این 64 کیلومتر به 4 قطعه تقسیم شده که 2 قطعه آن در حوزه شهرستان کامیاران واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه جمع اعتبارات اختصاص یافته به این چهار قطعه 167 میلیارد تومان است، اضافه کرد: از آبان سال 96 عملیات اجرایی سه قطعه آن آغاز و برای تکمیل آنها افق 3 ساله در نظر گرفته شده است.
امجدی با بیان اینکه این پروژه جزء 10 پروژه اولویت دار کشور معرفی شده است، یادآورشد: توپوگرافی خشن منطقه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روند اجرای این پروژه است.
وی اضافه کرد: این بزرگراه در حوزه کامیاران- سنندج- نیازمند حفر 5 تونل ایجاد 9 پل بزرگ، خاکبرداری و ترانشه های عظیم است.
امجدی اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود از تمام توان پیمانکارها استفاده نمی شود، گفت: برای تسهیل در روند کارهای این پروژه نیازمند همکاری دارات زی ربط برای جابجایی تاسیسات و تمامی مدیران ارشد استانی است.
 کریدور شمال به جنوب از مرز بازرگان و جلفا در شمال غربی کشور آغاز شده و تا بندر امام خمینی(ره) و بندر خرمشهر به طول کلی هزار و 328 کیلومتر امتداد دارد و سهم محور میاندوآب به کرمانشاه از این کریدور 416 کیلومتر است که 320 کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده است.
اجرای این کریدور مزایایی چون تسهیل در ترافیک عبوری، صرفه جویی در مصرف سوخت، سامان بخشی به یکی از مهمترین محورهای ارتباطی کشور و رونق بخشی به سرمایه گذاری ملی و گردشگری را به دنبال خواهد داشت.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.


http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/16392/نوار-تاسیسات-زیربنایی-علت-کُندی-اجرای-پروژه-بزرگراه-میاندوآب-کرمانشاه
بستن   چاپ