عصر کرد
مدیرکل آموزش وپرورش کردستان:
آموزش و پرورش باید به سمت اقدام پژوهی و پژوهش در عمل هدایت شود
يکشنبه 26 آذر 1396 - 2:26:16 PM
خبرگزاری مهر
کرد آنلاین - سنندج- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برایجاد زمینه پژوهش دانش آموزی تاکید کرد وگفت: آموزش و پرورش باید به سمت اقدام پژوهی و پژوهش در عمل هدایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، رشید قربانی امروز یکشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش استان در سنندج گفت: یکی از مسائل ضروری در راستای ترویج امر پژوهش این است که دانش آموزان را با روحیه کنجکاوی و جستجوگری تربیت کنیم.
وی عنوان کرد: اگر هزاران اقدام و فعالیت در حوزه پژوهش کلاسیک انجام شود ولی دانش آموزان با تفکر پژوهشگری تربیت نشوند تاثیرگذاری آنچنانی نخواهد داشت.
وی اظهارداشت: کمیته پژوهش دانش آموزی در زیر مجموعه کارگروه پژوهش و فناوری کشور با این هدف که پژوهش به سمت دانش آموزی سوق پیدا کند، تشکیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برایجاد زمینه پژوهش دانش آموزی تاکید کرد و ادامه داد: باید بستری فراهم شود که دانش آموزان به فکر حل مسئله باشند.
قربانی بیان کرد: با برگزاری همایش های مختلف پژوهش و تحقیات دانش آموزی رشد نمی کند این مهم زمانی توسعه می یابد که معلمان به فکر تربیت ایده پردازی و نوآوری در دانش آموزان باشند.
وی افزود: روحیه پژوهشگرایی و تفکر جمعی و جستجوگری باید در دانش آموزان تقویت شود و این کار نخستین قدم در پژوهش دانش آموزی محسوب می شود.
وی اظهارداشت: فعالیت هایی هم چون برگزاری جشنواره های جابربن حیان و خوارزمی در راستای تقویت پژوهش دانش آموزی هر سال برگزار می شود و قطعا اگر امکانات بیشتری در اختیار دانش آموزان قرار گیرد شاهد رشد خلاقیت و نوآوری های آنها خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش باید به سمت اقدام پژوهی و پژوهش در عمل هدایت شود، گفت: در حوزه معلم ها نیز همچنان به اقدام پژوهی و پژوهش در عمل بیشتر از پژوهش کلاسیک معتقد هستیم و این مهم در بحث رتبه بندی معلمان که از نیمه دوم امسال احتمالا اجرایی شود، لحاظ خواهد شد.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش کردستان هم در این مراسم به آمار شرکت کنندگان در برنامه معلم پژوهنده در سه دوره اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: در اقدام پژوهی دوره هجدهم که در سال تحصیلی 94-93 برگزار شد 441 نفر شرکت کردند که در دوره نوزدهم به 503 و در دوره بیستم این تعداد به هزار و 85 نفر افزایش پیدا کرد.
طالب محمدی بیان کرد: در دوره بیستم 25 درصد معلمان دوره متوسطه، 74 درصد معلمان ابتدایی و یک درصد اداری در اقدام پژوهی شرکت کردند.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/10843/آموزش-و-پرورش-باید-به-سمت-اقدام-پژوهی-و-پژوهش-در-عمل-هدایت-شود
بستن   چاپ