عصر کرد

آخرين مطالب

در میزگرد ایرنا مطرح شد:

ساز کوک مهر سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - بی شک ماه مهر و بهار علم و دانایی یکی از خاطره‌ انگیزترین روزها و ماه‌های سال برای دانش‌آموزان به شمار می‌رود و بر همین اساس هرسال در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، متولیان تعلیم و تربیت و مسئولان سایر دستگاه‌ها از تمام توان خود برای شروعی مهری خاطره انگیز برای دانش آموزان و معلمان استفاده می‌کنند.

با تعطیل شدن مدارس در اواخر خرداد و اوایل تیر هر سال که فراغت سه ماهه دانش آموزان آغاز می‌شود،کار آموزش و پرورش و سایر متولیان امر، شروع تازه‌ای به خود می‌گیرد و هر دستگاه و سازمانی به سهم خود از همان روزها با برنامه‌ها و اقدامات مختلف در صدد ایجاد شور و شوق دوباره در مدارس هستند.
فعالیت‌های آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر و کمیته های پنجگانه آن انجام می‌شود و در قالب آن کار ساماندهی، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، انتصابات، نیروی انسانی و تبلیغ و توجیه را انجام می‌دهند.
پس از سه ماه کار طاقت فرسای متولیان، این روزها در واپسین روزهای شهریور و ورود به سال تحصیلی جدید، میلیون‌ها دانش آموز در سراسر کشور به شوق فراگیری علم و دانش بی صبرانه چشم انتظار ورود به کلاس های درس هستند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج به منظور بررسی تمهیدات انجام شده و میزان آمادگی استان برای شروع سال تحصیلی جدید میزگردی را با حضور مسئولانی از آموزش و پرورش کردستان ، پلیس راهنمایی و رانندگی استان و شهرداری سنندج برای بررسی آمادگی استان از زوایای مختلف مورد را برگزار کرد.
تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی برای هفته نخست مهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان دراین میزگرد گفت: هفته اول مهر و بازگشایی مدارس یکی از هفته های پرتراکم و پرتردد در طول سال است و با توجه به اینکه مخاطب و کاربر ترافیک بیشتر دانش آموزان بخصوص دانش آموزان سال اول ابتدایی هستند، بنابراین باید تمهیدات ترافیکی خاصی در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوطه اندیشیده شود.
سرهنگ برزو مرادی افزود: درهفته اول مهر به دلایلی بلاتکلیفی در زمینه سرویس‌های مدارس وجود دارد، لذا اکثر خانواده‌ها مجبور هستند به طرق مختلف با استفاده ازآ یا وسیله شخصی فرزندانشان را به مدرسه و سپس منزل منتقل کنند، بنابراین هفته اول نسبت به هفته‌های بعد به مراتب، تراکم بیشتری در معابر شهری وجود دارد.
وی اظهار داشت: روز اول مهر، میزان تراکم در معابر اصلی بیشتر است، لذا ما از تمام توان خود بصورت مضاعف استفاده می‌کنیم و در ساعات اولیه روز و یک ساعت قبل از شروع مدارس، پلیس بیشتری بکارگیری شده و توان خودرویی و موتوری بیشتری در محل‌هایی که احتمال گره ترافیکی باشد، مستقرخ شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: با همکاری شهرداری در تمام شهرستان‌ها و محل هایی که تردد زیاد بوده و خط کشی معابر و خط کشی خطوط گذرگاه‌های عابر پیاده که تردد دانش آموزان بیشتر است، انجام شده و معابری که بیشترین نیاز را دارند اولویت بندی می‌شوند.
آماده سازی سه هزار و 900 واحد آموزشی برای سال تحصیلی جدید
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان دراین میزگرد گفت: در حال حاضر 2 هزار و 423 ساختمان آموزشی در استان وجود دارد و این تعداد شامل سه هزار و 900 واحد آموزشی می‌شود که با 12 هزار و 145 کلاس درس از جنبه‌های مختلف برای سال تحصیلی جدید سازماندهی شده است.
مهدی نامدار افزود: 700 واحد از این تعداد واحد آموزشی برای مقطع پیش دبستانی و سه هزار و 200 واحد دیگر نیز برای دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم است و با اقداماتی که انجام شده امروز تمام نقاط استان حتی با چند دانش آموز دارای مدرسه بوده و به آنها خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال 46 مدرسه جدید در سطح استان احداث و آماده پذیرش دانش آموزان است، اظهار داشت: علی‌رغم اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مختلف کمبود فضای آموزشی در استان کماکان وجود دارد اما مدارس خطرآفرین تخریب شده، و تعدادی که نیاز به تعمیر داشته‌اند نیز مقاوم سازی شده‌اند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در زمینه شاداب سازی مدارس نیز اقدامات بسیار خوبی از جمله خط کشی، نقاشی محیط مدرسه و تعمیر آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی انجام شده و فضاهای آموزشی به صورت کامل آماده ورود بانشاط دانش آموزان در اول مهر هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین نیاز ما در زمینه فضاهای آموزشی هنرستانی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی است از خیرین خواست بصورت مشارکتی وارد این کار شده و در زمینه احداث هنرستان آموزش و پرورش را یاری دهند.
نامدار قدیمی بودن برخی فضاهای آموزشی، نیاز شدید شهرستان‌های مهاجرپذیربه ویژه حاشیه شهرها به دلیل هجوم مهاجرین روستایی به فضای آموزشی، بالا بودن متقاضیان انتقال به مرکز استان و نیاز مناطق مرزی استان به نیرو از دیگر مشکلات است.
وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید بیش از 300 هزار دانش آموز در دوره های مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد و 24 هزار نفر از پرسنل و نیروی انسانی در واحد های اداری و آموزشی استان مشغول خدمت رسانی خواهند بود.
طرح استقبال از مهر
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج نیز در این میزگرد گفت: طرح استقبال از مهر هر سال درآستانه سال تحصیلی جدید و به همت سازمان ها و مناطق تابعه شهرداری و شورای شهر اجرا می‌شود و حوزه‌های معاونت خدمات شهری، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و نیز مناطق چهارگانه شهرداری در اجرای آن مشارکت دارند.
لقمان حیدری افزود: پاکسازی و شست و شوی دیوار و تنظیف مقابل تمام مدارس سطح شهر، شست و شوی خیابان‌ها ونهرها، برداشت نخاله‌های ساختمانی، ترمیم و بازسازی سرعت گیرهای سطح شهر، تسریع در رفع چاله و گودال‌ها به خصوص در مسیر مدارس و تردد دانش آموزان ازمهمترین اقدامات انجام شده مناطق و نواحی در راستای اجرای طرح استقبال از مهر است.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، همچنین رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس و نصب سایبان، ترمیم صندلی اتوبوس و مینی بوس، شست و شو و تنظیف اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی، تنظیف ایستگاه‌های تاکسی، آماده باش خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای آغازین بازگشایی مدارس و اعلام آمادگی به خودروهای گشت و بازرسی جهت نظافت بیشتر بر عملکرد خودروهای سرویس دانش آموزی اجرا می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج یادآور شد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز می توان به اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، بازبینی خط کشی مقابل مدارس و ترمیم آن، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده ها در مقابل مدارس، شست و شو و تعمیر چراغ های راهنمایی، نصب علائم هشدار دهنده و ترافیکی به ویژه در نواحی منفصل و نصب چراغ های عابر پیاده و الحاق به چراغ های راهنمایی اشاره کرد.
وی افزود: در حوزه سیما و منظر شهری نیز ایجاد المان‌های موضوعی به صورت موقت، نصب المان در نواحی منفصل و نقاشی دیوار مدارس، رسیدگی به فضاهای سبز و بازپیرایی گلکاری و رسیدگی به وضعیت رنگ آمیزی، بازسازی وسایل بازی و ورزشی اجرا می‌شود.
دانش آموزان گزینه تاثیرگذار برای فرهنگ سازی ترافیک
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان افزود: اگرموضوع کنترل ترافیک در مسیر مدارس با همکاری مسئولان مدرسه و توسط تعدادی از دانش آموزان آموزش دیده با لباس متحدالشکل و وضعیت مناسب اتفاق بیفتد، تاثیرگذاری بیشتری در نهاینه شدن فرهنگ ترافیک دارد.
وی اظهار داشت: در این راستا هرسال همزمان با بازگشایی مدارس پلیس برنامه ها و کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌کند و قوانین راهنمایی و رانندگی را به آنها آموزش می‌دهند و تعدادی از دانش آموزان به عنوان پلیس مدارس انتخاب می‌شوند.
سرهنگ مرادی ابراز امیدواری کرد، با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری، در سال تحصیلی جدید نیز این آموزش‌ها به دانش آموزان داده شود و در مکان‌هایی این موضوع آموزش داده شود که خطری برای دانش آموزان وجود نداشته باشد.
وی یادآور شد: پلیس از تمام توان نیرویی، خودرویی و موتوری خود برای هفته اول مهر در سطح استان و معابر و خیابان های منتهی به مدارس استفاده می‌کند هر چند این اقدامات و فعالیت‌ها و حضور پلیس در طول سال تحصیلی تعطیل نمی‌شود و ادامه دارد اما در هفته های اول تا سوم این اقدامات پررنگ تر است.
آموزش و پرورش کردستان در زمینه نیروی انسانی غنی است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرددستان در ادامه با بیان اینکه استان کردستان در زمینه نیروی انسانی غنی است، گفت: تنها مشکل در این زمینه بالا بودن متقاضیان انتقال به مرکز استان است و امسال یک هزار و 800 نفر متقاضی انتقال داشتیم که عمده این افراد متقاضی مرکز استان بودند درحالی‌که مناطق مرزی مخصوصا سقز بانه‌ و مریوان نیاز به نیرو دارند.
وی با بیان اینکه در 2 مرحله با انتقال بیش از 800 نفر از متقاضیان موافقت شده است، افزود: همچنین با تقاضای 90 نفر از سایر استان‌های کشور به استان کردستان موافقت شده است و در مجموع سازماندهی و ساماندهی نیروهای انسانی برای سال تحصیلی جدید انجام شده است.
نامدار با اشاره به کمبود یک هزار و 400 نفر کمبود نیروی انسانی اظهار داشت: با اجرای طرح‌های معلم تمام وقت، استمرار بازنشستگی پرسنل واجد شرایط و جذب نیروی حق التدریس، کمبود نیروی انسانی حل و رفع می‌شود.
وی همچنین به توزیع کتاب های درسی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی برای دریافت کتاب های درسی خود در سایت مربوطه ثبت نام کرده و کتب دانش آموزان متوسطه اول نیز در کتابفروشی‌ها موجود است و متوسطه دوم نیز اکثر کتاب‌ها آماده است تنها در چند رشته جدید کمبود جزیی وجود دارد و آن هم بدلیل زیرچاپ بودن کتب است اما تا قبل از شروع سال تحصیلی تامین می‌شود.
ممنوعیت انجام حفاری در روزهای پایانی شهریور تا هفته اول مهر
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج یادآور شد: همچنین در راستای کاهش ترافیک در زمان بازگشایی مدارس، از روزهای پایانی شهریور تا پایان هفته اول مهر انجام هر گونه حفاری در معابر و خیابان‌های شهر به غیر از مواقع ضروری از سوی شهرداری سنندج ممنوع است.
حیدری اظهار داشت: همچنین مدیران مناطق شهرداری در هفته نخست مهر و در راستای رفع مشکلات از مدارس سطح مناطق و نواحی بازید کرده و با همکاری مدیران مدارس نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام می‌کنند.
والدین از سرویس های مجاز برای فرزندانشان استفاده کنند
سرهنگ مرادی افزود: سرویس مدارس باید دارای شرایط خاصی از جمله معاینه فنی، وضعیت ظاهری مناسب و امنیت لازم برای دانش آموزان بوده و راننده سرویس تعیین صلاحیت شود تا والدین بتوانند با خیال راحت فرزندانشان را برای جابجایی به دست آنان بسپارند.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش، پلیس و شهرداری باید در خصوص تعیین سرویس مدارس به اندازه لازم اقدام کنند و در این راستا اگر آموزش و پرورش و خصوصا روسای مدارس مربوطه همکاری لازم را داشته و لیست دانش آموزانی که نیاز به سرویس دارند را اعلام کنند و شهرداری نیز سرویس ها را در اختیار آنان قرار دهد، پلیس نیز این توانایی را دارد که از ورود سرویس‌های غیرمجاز که برخی والدین از آن استفاده می‌کنند، جلوگیری کند.
رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه یکی از وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد با تخلفات است، افزود: افرادی که شرایط لازم را نداشته باشند نباید به عنوان سرویس مدرسه بکارگیری شوند و کارجابجایی دانش آموزان را انجام دهند و اگرهمکاری و تعامل با پلیس وجود داشته باشد تعداد محدود سرویس‌های غیرمجازی که وجود دارد اجازه فعالیت نخواهند داشت.
وی یادآور شد: پلیس این آمادگی را دارد که برای معلمان دوره‌های ضمن خدمت در زمینه موارد ترافیکی برگزار کرده و آموزش های لازم به آنان داده شود تا سرکلاس‌های درس و در لابلای مطالب درسی به موارد ترافیکی نیز اشاره کند تا به فرهنگی در میان آنان تبدیل شود.
سرهنگ مرادی از والدین خواست در زمینه سرویس های دانش آموزی با مسئولان مدارس همکاری داشته و از طریق مدرسه سرویس‌های فرزندان خود را انتخاب کرده و آنان را آموزش دهند در هنگام عبور از معابرعجله نکنند، ضمن اینکه سرویس مدارس و یا خودروی شخصی والدین در حیاط مدرسه پارک شده و همانجا دانش آموزان را سوار و پیاده کنند.
وی یادآور شد: یک سری تجهیزات در سرویس‌های مدارس نصب شده است و لگوی مشخصی در کل کشور برای این سرویس‌ها با اندازه، ابعاد، شکل و علائم مشخص تعیین شده است که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری بتوانیم این وضعیت را رعایت کرده و شکل یکسانی که در کشور طراحی شده در استان نیز اجرایی شود.
آموزش و پرورش در قبال سرویس های دانش آموزی آزاد مسئولیتی ندارد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به برنامه ریزی‌های انجام شده در زمینه ساماندهی سرویس‌های مدارس برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: سیاستگذاری‌های لازم در زمینه ارائه سرویس برای مدارسی که لیست ارائه داده اند، انجام شده و با هماهنگی شهرداری و فرمانداری این سرویس‌ها تعیین نرخ می‌شوند و به احتمال زیاد بین 10 تا 15 درصد افزایش نرخ داشته باشند.
وی اظهار داشت: در روزهای اول و دوم شروع سال تحصیلی جدید شاید دانش آموزان سرویس نداشته و در این زمینه مشکل وجود داشته باشد اما پس از آن مشکلی وجود نخواهد داشت و تمام خودروهایی که سرویس مدارس می‌شوند دارای مجوز هستند.
نامداری افزود: طبق آیین نامه اولویت عقد قرارداد در زمینه سرویس‌های مدارس با شرکت‌های حقوقی است که براساس قانون ایجاد شده و دارای مجوز هستند و در طول سال تحصیلی نیز هر گونه مشکلی در زمینه سرویس ها وجود داشته باشد، قرارداد آن خودرو لغو می‌شود.
وی از والدین خواست از انتخاب رانندگان آزاد و بدون شناسنامه برای سرویس دهی به فرزندانشان پرهیز کنند گفت: آموزش و پرورش در قبال سرویس های دانش آموزی آزاد و بی شناسنامه مسئولیتی ندارد و والدین خود در برابر حوادث و اتفاقات این سرویس ها مسئول هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در سرویس‌های مدارس باید از رانندگانی استفاده شود که تعیین صلاحیت شده اند و در این زمینه از رانندگان مجرد، دارای سابقه سوء پیشنیه و معتاد به مصرف مواد مخدر و مواردی از این قبیل استفاده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده در زمینه تامین امنیت دانش آموزان در سرویس‌های مدارس هیچگونه مشکلی وجود ندارد از خانواده‌ها خواست در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را داشته باشند تا فرزندانشان دچار مشکل نشوند.
اختصاص 200 دستگاه خودروی عمومی برای سرویس مدارس در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: این سازمان همچنین در راستای رسالت کاری خود وه رفاه حال دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید جلسات مختلفی جهت برنامه ریزی مناسب برای سرویس مدارس انجام داده است.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، 200 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در قالب 18 شرکت برای سرویس دانش آموزان مدارس در سال تحصیلی جدید اختصاص یافته است.
حیدری افزود: امسال برای دومین سال پیاپی سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) نیز راه اندازی شده و رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس داشتند در مرحله نخست در این سامانه ثبت نام کردند.
وی گفت: رانندگان سرویس مدارس جهت ثبت نام در سامانه سپند مدارکی از جمله گواهینامه، معاینه فنی خودرو، کارت ملی، یک قطعه عکس، گواهی سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه، بیمه شخص ثالت و کارت ماشین را ارائه دادند.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ادامه داد: پس از ثبت نام در سامانه، صلاحیت و مدارک آنها توسط شرکتی که در آن فعالیت می‌کند، مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید، مدارک به این سازمان ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر اتوبوس و مینی بوس آژانس های تاکسی تلفنی هم در سرویس دهی به مدارس فعال هستند، افزود: کارشناسان این سازمان مدارک راننده را بررسی کرده و در صورت تایید خودرو به همراه راننده به سازمان آموزش و پرورش جهت اختصاص سرویس مدارس معرفی شده است.
سال تحصیلی جدید در استان کردستان در سه هزار و 900 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار و 145 کلاس درس و حدود 300 هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با بیش از 24 هزار پرسنل آغاز می‌شود.
7348 / 3034

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/92023/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

رئیس هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد

مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی