عصر کرد

آخرين مطالب

فعالین حوزه تولید و اقتصاد در کردستان از حسادت ورزی به دور باشند سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - استاندار کردستان، گفت: فعالین حوزه تولید و اقتصاد در کردستان باید از حسادت ورزی به دور باشند چرا که هدف این حوزه کسب درآمد و اشتغال مردم استان است و ما نیز برای توسعه کردستان از تولیدکنندگان این بخش حمایت می‌کنیم. بهمن مرادنیا در جلسه هم اندیشی معدن کاران استان و مدیران اجرایی و فعالان بخش معدن، که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: معادن کردستان ظرفیتی طبیعی است که می‌توانیم در راستای افزایش توسعه، اشتغال و درآمد سرانه استان از آن بهره‌مند شویم.
وی تصریح کرد: با توجه به سخنان و اعتراضات معدن کاران در این جلسه مشخص شده که ناهماهنگی و عدم تعامل جدی در این حوزه وجود دارد، در واقع اگر قانونی هست در همه کشور وجود دارد و احترام به آن وظیفه همه اقشار جامعه است.
استاندار کردستان، بیان کرد: ناهماهنگی این حوزه به ضرر معدن کاران و سرمایه گذاران استان است در این راستا اگر از این معادن بهره‌مند نشویم به کردستان آسیب وارد کرده‌ایم.
مرادنیا با اشاره به حل مشکل معدن کاران، تاکید کرد: لازم است کارگروه رفع موانع تولید جلسه‌های متعددی با اداره منابع طبیعی برای حل مشکلات معادن برگزار شود و معدن کاران بتوانند تمام مشکلات خود را بازگو کنند.
وی با اشاره به اینکه باید تعامل بیشتری با سرمایه گذاران داشته باشیم، عنوان کرد: معدن کاران در بحث منابع طبیعی یک مشکل اساسی دارند که باید به طور جدی حل شود.
استاندار کردستان، با اشاره به اینکه باید دستگاه‌های اجرایی طبق چارچوب قانون، از فعالان تولیدی رقمی دریافت کنند، گفت: قانون درخصوص نحوە و میزان دریافت از فعالان اقتصادی بخش‌های گوناگون ساز و کار مشخص خود را دارد و با تخلف در این خصوص باید به شدت برخورد شود .
مرادنیا افزود: فعالین حوزه تولید و اقتصاد در کردستان باید از حسادت ورزی به دور باشند چرا که هدف این حوزه کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای مردم استان است و ما نیز برای توسعه کردستان از تولیدکنندگان این بخش حمایت می‌کنیم.
وی از نیروی انتظامی در خواست کرد طبق قانون با افرادی که مانع فعالیت معدن کاران می‌شوند برخورد جدی داشته باشند.
در ادامه محمد دره وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به اینکه معادن یکی از ظرفیت‌های خوب کردستان است، گفت: ماده معدنی استان دارای تنوع چشمگیری از جمله مصالح ساختمانی ، سیلیس و باریت بوده که موجب شده جزء استان های برتر در این حوزه باشیم.
وی با اشاره به اینکه سنگ مرمر کردستان ثبت جهانی شده است، عنوان کرد: کردستان 50 درصد طلای کشور را دارد و در بخش ذخیره سنگ آهن رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده و همچنین از لحاظ ذخایر سنگ های سلیس و باریت جز استان های برتر کشور است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، تصریح کرد: 403 معدن دارای پروانه بهره برداری در کردستان وجود دارد که 149 معدن آن فعال و مابقی غیر فعال هستند.
دره وزمی با اشاره به اینکه کردستان دارای تنوع ماده معدنی است، ذکر کرد: کردستان از لحاظ سنگ آهن، طلا، انواع سنگ های تزئینی از جمله مرمر، مرمریت، کریستال و مصالح ساختمانی و پوکه معدنی جزء استان های برتر است.
وی محدوده معادن استان را در کل 447 کیلومتر مربع از مساحت استان و سینه کار معادن را پنج صدم درصد ذکر کرد و گفت: تا کنون 17 گواهی کشف صادر شده که با احتساب این گواهی کشف‌ها ذخایر معدنی استان 40 میلیون تن افزایش می‌یابد .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، گفت: پدیده شوم خام فروشی بزرگترین آفت معادن استان است که خوشبختانه در چند سال گذشته معدن‌داران و سیاست‌های دولت از این عمل خودداری کرده‌اند.
دره وزمی با اشاره به مشکلات معادن مرتبط به سازمان منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: معادن قدیمی و مسبوق با سابقه ای که در آن زمان از اداره منابع طبیعی استعلام گرفته نشده و اکنون از طرف آن ارگان اجازه فعالیت داده نمی‌شود، عدم واگذاری سینه کار جدید، محل دپوی باطله ماده معدنی و یا واحد فرآوری، عدم واگذاری جهت توسعه سینه کار و محاسبه مبالغ بالای جریمه برای برخی معادن کاران به دلیل تخریب و تصرف بوده است.
وی به وصول حقوق دولتی قابل وصول از معادن استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال 92 چهار و نیم میلیارد تومان و در سال گذشته بیش از 42 میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده است .
لازم به ذکر است؛ در جلسه هم اندیشی معدن کاران تعداد زیادی از معدن کاران استان از اداره منابع طبیعی گله مند بودند و از استاندار کردستان خواستار رفع مشکل و تعطیلی معادنشان بودند، این جلسه در چند هفته آینده مجدد تکرار خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/89120/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالین اسرائیل غاصب و استکبار جهانی را هویدا ساخت

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور

شعار «مرگ بر اسراییل» پس از نماز جمعه پاوه طنین انداز شد

سامانه‌ ناپایدار جوی روز یکشنبه وارد کرمانشاه می‌شود

برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان

پاسخ تنبیهی سپاه مایه عزت نظام اسلامی

معرفی کشتی گیران طلایی در پنج وزن مسابقات بین المللی مریوان

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

وجود 194 معدن فعال در کردستان

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!