عصر کرد

آخرين مطالب

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان:

9 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی کردستان جذب شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، از جذب حدود 9 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان خبر داد و گفت : اولویت ما در جذب این اعتبار اختصاص بخشی از آن به حاشیه شهر بوده که خوشبختانه توانسته‌ایم توسط بخشی از این اعتبار، 118 مدرسه حاشیه را هوشمندسازی کنیم.
به گزارش ایسنا منطقه کردستان، فرانک قدسی امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی که در مجتمع فجر برگزارشد، اظهار کرد: امروز فرصتی پیش آمد در خصوص تشریح دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد و همچنین راه‌کارهایی برای افزایش توانمندی و تلاش‌ها در راستای توسعه اجتماعی در این محفل علمی حضور یابیم.
وی گزارشی اجمالی در خصوص دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد ارائه داد و افزود: 574 سازمان مردم نهاد فعال در استان کردستان تشکیل شده که از این تعداد، 237 مورد مجوز فعالیت از فرمانداری و استانداری کردستان و مابقی از سوی اداره بهزیستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاداسلامی و نیروی انتظامی را کسب کرده‌اند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، بیان کرد: طبق سیاست وزارت کشور سازمان‌های مردم نهاد از طریق استانداری حمایت می‌شوند و این نهادهای مردمی توانسته‌اند برای مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت سازی کنند.
قدسی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد 4 وظیفه اصلی را اجرا می‌کنند، ادامه داد: حمایت از دستگاه‌های دولتی برای اجرای مطلوب برنامه‌ها، افزایش مشارکت‌های اجتماعی، واسطه میان دولت و ملت و بحث نظارتی سازمان‌های مردم نهاد از جمله این رسالت‌ها است.
وی با اشاره به بحث نظارتی سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: این بخش اخیرا با توجه به تنوع و تعدد وظایفی که در سازمان‌های دولتی داریم، نظارت توسط قشری از مردم بر برنامه‌ها و اهداف دولت اضافه شده است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم نهاد مردمی هستند و برای مردم کار می‌کنند برنامه‌هایشان چون مردمی‌تر است قابلیت اجرایی بیشتری دارد بنابراین می‌توانند خیلی از اهداف را جامه عمل بپوشانند.
به گفته این مقام مسئول اقدامات خوبی توسط سازمان‌های مردم نهاد تاکنون شکل گرفته که مهمترین نماد این مشارکت در قالب دفاتر تسهیلگری نمایان است.
قدسی با اشاره به اینکه در 14 محله حاشیه نشین استان کردستان، با اشاره به اینکه 9 دفترتسهیلگری در استان خدمات رسانی می‌کنند، افزود: این دفاتر در پنج محور اصلی محلات موردنظر را تحت پوشش خود دارند.
وی با بیان اینکه در هفته مشارکت‌های اجتماعی اقدامات خوبی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است، افزود: اقداماتی از قبیل برگزاری جلسات دوره‌های آموزشی، بازدید و افتتاح پروژه‌ها و دستاوردهایی که توسط سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است و برپایی نخستین نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی در مدت زمان یاد شده از جمله این فعالیت‌ها است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، با اشاره به اهمیت برنامه‌های آموزشی توسط این اداره کل، گفت: برای اولین بار مجوز هشت ساعت آموزش دوره ضمن خدمت را برای کارشناسان و کارمندان دستگاه‌های ذیربط که با سازمان‌های مردم نهاد در ارتباط هستند کسب کرده‌ایم که این کارشناسان بتوانند آگاهانه و آماده با فعالین مدنی تعامل داشته و همکاری کنند.
قدسی عنوان کرد: جدا از کارمندان، ما برای مدیران عامل هم به وسیله اساتید مجرب دانشگاه دوره‌های آموزشی در خصوص مشارکت وبرای مردم محلات نیز آموزش های توانمند سازی طراحی کرده‌ایم.ودر صددیم مرکز مطالعه و آموزش و پژوهش برای سازمان های مردم نهاد ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه به همت استاندار کردستان و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری برای اولین بار مجوز خرید 3 باب خانه را در محلات حاشیه‌نشین نایسر، حسن آباد و کانی کوزله اخذ کرده‌ایم، ادامه داد: این واحدها جهت احداث خانه محلات خریداری شده که مردم این محله سرا و خانه‌ای داشته باشند که به صورت مدرن و منظم فعالیت‌های اجتماعی را به صورت خودجوش پیگیری کنند.
وی از جذب حدود 9 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان خبر داد و گفت : اولویت ما در جذب این اعتبار اختصاص بخشی از آن به حاشیه شهر بوده که خوشبختانه توانسته‌ایم توسط بخشی از این اعتبار، 118 مدرسه حاشیه را هوشمندسازی کنیم.
قدسی درپایان یادآور شد: ما معتقدیم که این اقدامات مطلوب اما کافی نیست و تا سازمان‌های مردم نهاد یاریگراجرای برنامه های دولت نباشند قطعا کارها زمین می‌ماند و تحقق میسر نمی‌شود به همین خاطر تمام هم و غم و دغدغه ما، افزایش مشارکت آگاهانه مردم در راستای توسعه پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/87938/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر

فال انبیا فردا پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

1268 واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل