عصر کرد

آخرين مطالب

توسعه مناطق مختلف کشور مستلزم ایجاد امنیت است سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امنیت را زیرساخت توسعه هر منطقه ای دانست و گفت: اگر می‌خواهیم شاهد رشد و آبادانی کردستان و دیگر مناطق مختلف کشور باشیم باید امنیت مطلوب کنونی را حفظ کنیم.

ذبیح الله خدائیان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قروه اظهار داشت: مهمتر از امنیت احساس امنیت است، چرا که در این صورت سرمایه گذار و بخش خصوصی به بحث سرمایه گذاری ورود پیدا می کند.
وی با بیان اینکه امنیت فقط قضایی نیست، اضافه کرد: امنیتی موجب رشد و توسعه منطقه می شود که همه جانبه باشد یعنی همه موارد از جمله امنیت فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را شامل شود.
معاون رییس قوه قصاییه بازار تهمت و افترا را در کاهش امنیت و سرمایه گذاری بسیار موثر دانست و یادآور شد: امروز آن چیزی که عصبانیت دشمنان را سبب شده ناشی از وجود نعمتی به نام امنیت در ایران اسلامی است.
خداییان افزود: دشمنان به انواع مختلف سعی دارند نعمت امنیت را از ما بگیرند و آنان به دنبال دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی هستند، ضمن اینکه ممکن است برخی داخل کشور فریب توطئه‌ها را خرده و آب به آسیاب دشمن بریزند.
وی با اشاره به اینکه تکلیف ما این است امنیت را در جامعه حفط کنیم، گفت: شهدا با نثار خون خود امنیت را به ما ارزانی داشتند و ما باید از این امنیت پاسداری کرده و اجازه ندهیم دشمنان با دامن زدن به اختلافات جزیی مذهبی منطقه را ناامن کنند، چرا که همه اقوام از کُرد، فارس، لر و ترک متعلق به ایران هستند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: اقتصاد ما زمانی به طرف دولتی شدن پیش می رفت و روز به روز سیطره دولت بر بخش خصوصی گسترس می‌یافت اما به این نتیجه رسیدیم که دولت به تنهایی در اقتصاد موفق نمی‌شود و باید کار را به بخش خصوصی واگذار کرد و بخش خصوصی نیز در جایی سرمایه گذاری می‌کند که احساس امنیت کند.
خداییان با اشاره به اینکه اگر شرایط فراهم شود زمینه برای سرمایه گذاری‌های خوب در مناطق غرب و شمال غرب کشور فراهم است، تاکید کرد: البته این مهم نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های متعدد است، ضمن اینکه نباید برای سرمایه گذاران مانع ایجاد کرد.
وی هماهنگی مسئولان دستگاه قضا، نظامی و دولتی را در توسعه کردستان و کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: از جمله عوامل ایحاد ناامنی در جامعه بحث بر سر اختلاف حدود زمین‌ها و اراضی است که اجرای طرح کاداستر می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
معاون رییس قوه قضاییه اضافه کرد: این طرح در بسیاری از کشورهای جهان اجرا شده چرا که حد و حدود زمین ها و تمام اطلاعات زمین روی آن گذاشته می شود و سرمایه گرانبهایی در بحث مالکیت زمین و رفع دعاوی قضایی است.
خداییان گفت: اگر این طرح را در کردستان و کشور اجرا کنیم، بسیاری از اختلافات از بین می رود، اسناد رسمی رونق یافته و امنیت را در جامعه ایجاد می‌کند.

فرماندار قروه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جمعیت این شهرستان 145 هزار نفر، دارای چهار بخش، چهار شهر و 130 روستای دارای سکنه است، افزود: این شهرستان دارای معادن غنی طلا، نقره و مرمر و سنگ های تزیینی است.
موحد امان اللهی اضافه کرد: قروه دارای دشت های حاصلخیزی است و سال گذشته در برداشت گندم رتبه سوم استان را بدست آورد اما این شهرستان جزو دشت های ممنوعه محسوب شده و مجوز جدید برای حفر چاه داده نمی شود، چرا که در سال های اخیر از آب های زیرزمینی به صورت بی‌رویه استفاده شده است.
وی با بیان اینکه براثر برداشت های بی‌رویه سفره های زیرزمینی، تامین آب شرب در برخی روستاهای قروه با مشکل مواجه شده و زنگ خطر به صدا درآمده است، گفت: امسال ردیف بودجه برای تامین آب شرب شرق استان از منابع آبی غرب استان در نظر گرفته شده که امیدواریم این طرح زودتر اجرایی شود.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه معادن غنی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: این معادن غیر از اشتغالزایی عواید چندانی ندارد؛ چرا که به صورت خام به خارج از استان و کشور ارسال می شود که آسیب بزرگی است.
امام جمعه قروه نیز گفت: کارهای خوب در قوه قضاییه در بحث رسانه ای کردن دادرسی‌ها به ویژه در مباحث اقتصادی اتفاق افتاده که نشان از عزم جدی مبارزه جدی با اختلاس و فساد اقتصادی و قابل تقدیر است و امید می‌رود دوام داشته باشد.
توجه به بومی گزینی قضات، ایجاد مراکز مشاوره قضایی در استان، رفع نگاه امنیتی از کردستان، تسهیل برای سرمایه گذاری، ایجاد شغل و کار قضایی برای حفاظت از کولبران، از جمله مواردی بود که حجت الاسلام عابدین رستمی به آنها اشاره کرد.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز چهارشنبه در بدو ورود به قروه به مزار شهدای این شهر رفت و با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
شرکت در شورای اداری شهرستان قروه، بازدید از دادگستری این شهر، شرکت در شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و نشست با شورای قضایی از جمله برنامه های سفر روز چهارشنبه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به کردستان است.
براساس سرشماری سال 95، استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 663 روستای دارای سکنه دارد.
7355/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/87745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

ارزیابی حدود 21 هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت

24 مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال

ارائه خدمات درمانی به 198 بیمار مبتلا به هموفیلی

انجام بیش از 110 هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی

سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد

دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است

دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

ناگلزمان تا جام جهانی با آلمان

واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری اسماعیلی‌فر

جرایم میلیاردی برای تزریق آرامش به لیگ برتر

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد